Gå til innhold



Foto

forstilling ford f 250 vs excursion?


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
34 replies to this topic

#1 Torgeir13

Torgeir13

    Spekulant

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 922 Innlegg:

Posted 17 November 2006 - 00:00

Halla.
Går å vurderer å bytte Tahoen i en f250, men har ikke vært så mye borte i disse. Kjører en excursion nesten daglig på jobb og lurer derfor på om forstillingen er samme på f250 som på excursion?

Chevrolet er lidenskap.

#2 Østhagen-Offroad

Østhagen-Offroad

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1344 Innlegg:

Posted 17 November 2006 - 00:00

Kopi av melding:
Ok, dette er en 99 modell som det er snakk om, vet ikke om hvilken type forstilling det er, men på den excursion vi har på jobb er det byttet masse greier i forstillinga. Liker ikke forstillinga på den noe særlig, bilen er urolig på veien å sporer nesten uansett underlag. Syns man må tviholde i rattet til enhver tid og enkelte ganger skjønner man hvorfor de på gammle amerikanske filmer sitter å ratter hele tiden selv om veien bak bilen er helt rett. Tahoen er ikke sånn, den har uavhengig fjæring forran. Dvs A armer og torsjonsfjæringer og delt aksling. Den er super å kjøre kontra ford`n, nå er det riktig nok andre grunner til at jeg ønsker å bytte bil, men er ford`n et bra alternativ? Jeg er ikke villig til å kjøpe en dårligere bil, men dette er kanskje feil plass å spørre om akkurat det.

Chevrolet er lidenskap.

Opprinnelig postet av Torgeir13



Chevy er da mye tøffere enn ford, både utseendesmessig å motor lyd messig:P



#3 Jahov

Jahov

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1333 Innlegg:

Posted 17 November 2006 - 00:00

Kopi av melding:
Av fare for å banne i kjerka......hvis du er ute etter kjørekomfort så er nok Chevy et bedre alternativ.

Skal du ha Ford med samme kjørekomfort må du kjøpe en Expedition. Den har A-arms fjæreing både foran og bak.

Roar, Lightfoot Racing


Opprinnelig postet av Roar



Tull.
Excursion, ev. f-250, får fullgod kjørekomfort efter en tur til Arctic Truck.



Hilsen Jan.

Kan alt dette være rust??

#4 Roar

Roar

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1459 Innlegg:

Posted 17 November 2006 - 00:00

På de samme årsmodellene så er de det.

Eldre F250 har TTB (en slags uavhengig fjæring foran)

Roar, Lightfoot Racing

#5 dalix

dalix

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2225 Innlegg:

Posted 17 November 2006 - 00:00

TTB er en Leddet stiv aksling.... å bladfjærer... spesialpatent..

Drømmer om Am Pickup =)
-1974 Volvo 164E

Rana Offroad Team

"HELLER EN RUNDBUNGLET STYGG AMERIKANER ENN EN BLANKPOLERT FIN JAPANER"

"I'm so country, my idea of a seven-course dinner is a possum and a sixpack"

#6 Torgeir13

Torgeir13

    Spekulant

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 922 Innlegg:

Posted 17 November 2006 - 00:00

Ok, dette er en 99 modell som det er snakk om, vet ikke om hvilken type forstilling det er, men på den excursion vi har på jobb er det byttet masse greier i forstillinga. Liker ikke forstillinga på den noe særlig, bilen er urolig på veien å sporer nesten uansett underlag. Syns man må tviholde i rattet til enhver tid og enkelte ganger skjønner man hvorfor de på gammle amerikanske filmer sitter å ratter hele tiden selv om veien bak bilen er helt rett. Tahoen er ikke sånn, den har uavhengig fjæring forran. Dvs A armer og torsjonsfjæringer og delt aksling. Den er super å kjøre kontra ford`n, nå er det riktig nok andre grunner til at jeg ønsker å bytte bil, men er ford`n et bra alternativ? Jeg er ikke villig til å kjøpe en dårligere bil, men dette er kanskje feil plass å spørre om akkurat det.

Chevrolet er lidenskap.

#7 dalix

dalix

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2225 Innlegg:

Posted 17 November 2006 - 00:00

fordene av 99års modell har vel dana50HD stiv aksling og blafjerer...
Har kjørt slike biler selv og kan ikke si at de symptomene du never var dær!
Men uansett så er mangelen på castervinkel ett lite minus på fordene da de mangler til ganske stor grad selvoppretting! blir noe mindre sporstabil og vinglete...


Drømmer om Am Pickup =)
-1974 Volvo 164E

Rana Offroad Team

"HELLER EN RUNDBUNGLET STYGG AMERIKANER ENN EN BLANKPOLERT FIN JAPANER"

"I'm so country, my idea of a seven-course dinner is a possum and a sixpack"

#8 Roar

Roar

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1459 Innlegg:

Posted 17 November 2006 - 00:00

Av fare for å banne i kjerka......hvis du er ute etter kjørekomfort så er nok Chevy et bedre alternativ.

Skal du ha Ford med samme kjørekomfort må du kjøpe en Expedition. Den har A-arms fjæreing både foran og bak.

Roar, Lightfoot Racing

#9 Sam

Sam

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 178 Innlegg:

Posted 17 November 2006 - 00:00

Kopi av melding:

Chevy er da mye tøffere enn ford, både utseendesmessig å motor lyd messig:P


Det sier en hel del, har du musefletter og?
smile.gif

--
Bronco 408" 4R100 NP208 MegaSquirt

Smallblock460/AFR225/NOVI2000 på gang..
(http://www.offroad.n...?TOPIC_ID=61131)
www.balsa.no/bil/calcs/gearcalc

#10 Mad Max

Mad Max

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3468 Innlegg:

Posted 17 November 2006 - 00:00

Kopi av melding:


Chevy er da mye tøffere enn ford, både utseendesmessig å motor lyd messig:P



Opprinnelig postet av Østhagen-Offroad



Godt du har så mye erfaring i din alder med begge type biler at du kan uttale deg på den måten...

#11 Roar

Roar

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1459 Innlegg:

Posted 17 November 2006 - 00:00

Kopi av melding:
Tull.
Excursion, ev. f-250, får fullgod kjørekomfort efter en tur til Arctic Truck.



Jada, det er derfor alle bilprodusenter bruker bladfjærer og stive akslinger fortsatt.....smile.gif

Det er kun en god grunn til å bruke bladfjærer og det er lastekapasitet.

Ikke misforstå, jeg er ingen utpreget Chevy fantast selv om jeg kjører Silverado for tiden. Har selv hatt 2 Broncoer og en Mustang.
Broncoene var helt sjef å kjøre, men ikke så bra som en bil med A-armer og torsjonsstaver slik Chevy bruker nå.

Roar, Lightfoot Racing

#12 gunder

gunder

    Nytt medlem

  • Validating
  • Pip
  • 45 Innlegg:

Posted 17 November 2006 - 00:00

Uansett chevy,mopar eller ford. Det er rålekrebiler alle i hop, og heldigvis har vi ikke samme smak alle, men samme intresse, det var moralen og jeg tror den er god.
Jeg har hatt alle de overnevnte merker opp til flere av enkelte av de, hva som er best hvet jeg ikke men chevy er nok den bil jeg har fått skiftet flest forstillingsdeler på,og forsåvidt ellers deler.
Jeg er en utpreget fantast av alle disse bilene, men blir nok ikke å kjøpe flere gm.biler, så lenge der er ford og dodge.

#13 Torgeir13

Torgeir13

    Spekulant

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 922 Innlegg:

Posted 18 November 2006 - 00:00

Arctic truck... hmmm... hørtes usannsynlig dyrt ut. Trur jeg beholder Tahoen.
Kopi av melding:
Kopi av melding:
Av fare for å banne i kjerka......hvis du er ute etter kjørekomfort så er nok Chevy et bedre alternativ.

Skal du ha Ford med samme kjørekomfort må du kjøpe en Expedition. Den har A-arms fjæreing både foran og bak.

Roar, Lightfoot Racing


Opprinnelig postet av Roar



Tull.
Excursion, ev. f-250, får fullgod kjørekomfort efter en tur til Arctic Truck.



Hilsen Jan.

Kan alt dette være rust??

Opprinnelig postet av Jahov



Chevrolet er lidenskap.

#14 raymond1

raymond1

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 725 Innlegg:

Posted 18 November 2006 - 00:00

har selv en f-250 2002mod nå, har hatt en 99 tahoe. å forstillinga på forden er vel en del bedre enn på tahoen spørr du meg da. men vet porden har slitt litt med opphengskuler ved rundt 100 000m men... kjøpe min... der er det byttet... smile.gif

Ford F250 2002 +Volvo v70 2,5td

#15 dalix

dalix

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2225 Innlegg:

Posted 19 November 2006 - 00:00

Overthere blir chevy's kallt for "City-Trucks" av den enkle grunn at den ikke har like solid oppbygning som ford el. dodge!

raymond1 ? selge ? åffer ?

Drømmer om Am Pickup =)
-1974 Volvo 164E

Rana Offroad Team

"HELLER EN RUNDBUNGLET STYGG AMERIKANER ENN EN BLANKPOLERT FIN JAPANER"

"I'm so country, my idea of a seven-course dinner is a possum and a sixpack"

#16 raymond1

raymond1

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 725 Innlegg:

Posted 19 November 2006 - 00:00

dalix enkelt å greit, kal kjøpe hus, får vite på mandag om jeg får det... å når jeg sitter med et fra før blir det dyrt! kunn derfor!!!viss jeg får solgt det jeg har fort blir bilen!! men er dyrt å sitte med 2 hus å en dyr bil... mye i mnd for en enkelt å betale... så.... liker denne bilen utrolig gidt men......

Ford F250 2002 +Volvo v70 2,5td

#17 Torgeir13

Torgeir13

    Spekulant

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 922 Innlegg:

Posted 20 November 2006 - 00:00

Njæææhæææ... for dyr. Har bestilt ny snøscooter. Men egentli så er jo en "city truck" grei nok så lenge d er en Tahoe. Hadde skjønt hva de mente hvis de siktet til bmw x3, hyundai santa fe, nissan x-trail, honda crv osv, men å kalle Tahoen city truck var kanskje vell drøyt.

Chevrolet er lidenskap.

#18 RamDodge

RamDodge

    Bildåre

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1239 Innlegg:

Posted 20 November 2006 - 00:00

Det er nok sant Torgeir, skulle en Amerikaner ha seg en heavy Duty pick up med diesel å trekke campingvogna eller gårdsutstyr så var det kun snakk om Ford eller Dodge. Chevyen ble for veik. Med den nye Duramaxen så har jo dette snudd, men et dårlig rykte er vanskelig å forandre. En ting som Amerikanerene liker er hvordan det var, de er UTROLIG konservative, derfor liker de spesielt Forden for den har bladfjærer foran. Mange sier den ultimate pickupen er en Ford med Cummins motor med Allison automat.

--
Hvit 2001.5 Dodge 2500 Cummins 4x4, kort hytte og langt plan. Alt utstyr + litt til :-)

#19 dalix

dalix

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2225 Innlegg:

Posted 21 November 2006 - 00:00

Kan være delvis enig i det...
men International motoren står ikke noe tilbake for en cummins...! snarere andre veien..
Inter er jævli bra greier... åsså er jo 8'er mye tøffere enn 6'er, selv om det er en diesel...

Drømmer om Am Pickup =)
-1974 Volvo 164E

Rana Offroad Team

"HELLER EN RUNDBUNGLET STYGG AMERIKANER ENN EN BLANKPOLERT FIN JAPANER"

"I'm so country, my idea of a seven-course dinner is a possum and a sixpack"

#20 RamDodge

RamDodge

    Bildåre

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1239 Innlegg:

Posted 21 November 2006 - 00:00

Nei, nei, nei. Intermotoren er en pick-up motor og Cummins er lastebilmotor smile.gif
Neida det er ikke så stor forskjell, 7,3 er vel en veldig god motor. Forskjellen er at bunnen i en Cummins er utrolig overdimensjonert så den tåler trimming mye bedre uten å måtte koste på så mye. Vi har jo to bærelager mer i sekseren, og det er ikke tilfeldig at seksere er ofte benyttet i lastebiler. En annen ting er at det er mer moment i Cummins, lengere slag og lavere turtall.

--
Hvit 2001.5 Dodge 2500 Cummins 4x4, kort hytte og langt plan. Alt utstyr + litt til :-)