Gå til innhold



Foto

veldig uheldig :S


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
158 replies to this topic

#1 nikholio

nikholio

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 66 Innlegg:

Posted 19 November 2006 - 00:00

morn!

fredag:
-skulle teste bilen litt for første gang og tok en tur innover noen gjørmete traktorveier. ble sittende fast langt inne i skogen i et 1. 5 meters dypt gjørmehøl og måtte desverre gi opp kampen mot gjørma-_- etter mange timer i mørket med fortvilelse og frustrasjon:mellow:.Jekkestropper og en hi lift ble litt for snevert i mørket:fish:

lørdag:
-kom igjen neste dag med spader og litt bedre utstyr til et trist syn, luxen hadde høyre forhjul nede i hullet og gjørme opp til lyktene-_- men vi klarte det til slutt å kjørte hjem med en fin og ren bil:D

søndag:
ble ringt opp av politiet, fordi min bil hadde blitt observert i gjørma lang inne i skauen i en løype som vistnøk var et skispor.... ohmy.gif nei, jeg hadde ikke tatt av skilta på fredagen. jeg la noen av korta på bordet under samtalen med snuten og innrømte at det var min bil og at vi hadde vært der oppe...
hvor stor bot risikerer jeg å få?

JA. jeg har lært... sleep.gif btw: vinsj skal skaffesB)

takk for svar

#2 Kaare

Kaare

    Rett til himmels

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1462 Innlegg:

Posted 21 November 2006 - 00:00

Kopi av melding:
Dette kan bli meget dyrt ! Kjenner til 3 stk som kjørte ute på isen på Oslofjorden v.Fornebu. De hadde med seg familiene sine, damer og unger og bikkjer osv. de hadde en koselig søndagstur ,grillet litt og så kjørte de med en uregistrert beach buggy (VW) på isen. Men så kom politiet gående ut på isen og de 3 ble anmeldt og mistet lappen i et døgn og måtte til avhør hos politiet i Sandvika på mandagen. de fikk 5000.- i bot hver !!! Toppen av det hele var at den ene politimannen hadde en buggy selv som han pleide og kjøre cross med hjemme på gården i trøndelag. Men som han sa de måtte rykke ut i og med at de hadde fått klager.

Opprinnelig postet av Sportsfisker




...ulike regler for saltvann og ferskvann?! På Mjøsa ved Lillehammer er det jo teppelagt av biler på isen om vinter'n. Folk kjører utpå for å pilke...

#3 tigger

tigger

    Skatte og gjeldsslave

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1041 Innlegg:

Posted 26 November 2006 - 00:00

Tanken ække dum den Sven, men er redd kommunene vil sette seg ENDA mer på bakbeina. De nedrulla tomsingane der vil vel få for seg @ vi truer dem!!! med kjøring i lysløper hvis vi ikke får ett område.

tongue.gif Big Are Beautiful tongue.gif
-91 subbe Medlem nr 005 Østfold Offroad klubb
413 trialbil Medlem nr 188 Suzuki 4X4 Club Norway


#4 nikholio

nikholio

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 66 Innlegg:

Posted 20 November 2006 - 00:00

kan tråden stenges? takk

#5 Nævestad

Nævestad

    Grand offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 555 Innlegg:

Posted 24 November 2006 - 00:00

Kanskje spora på bildet stammer fra Traktor eller lignende som måtte til for og få ut bilen, for han hadde vel kjørt seg fast...................

#6 ktveide

ktveide

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 768 Innlegg:

Posted 20 November 2006 - 00:00

er offroad kjøring en sport??? Kan vel meldes inn i idrettsforbundtet da...?

Ut på tur aldri sur...

#7 JohanOH

JohanOH

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 9 Innlegg:

Posted 30 November 2006 - 00:00

Neineinei... Tydelig at ingen her har kjørt en god gammal Saab 900 Turbo tongue.gif

Ikke et vondt ord om 4x4 biler. Digger selv og svinekjøre i tereng... =) Men jeg foretrekker Saaben min

#8 nikholio

nikholio

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 66 Innlegg:

Posted 20 November 2006 - 00:00

Kopi av melding:
Vær ærlig og oppriktig! Fortell rolig at du kikka etter skilter, men ikke så noe skilt som forbød kjøring der! wink.gif
Fortell at hadde du visst dette så hadde du aldri kjørt der, og du skal selvfølgelig dra opp dit og skuffe igjen hullene du har laget!

Kanskje ikke like enkelt når du sitter der men..

Du burde ihvertfall ikke være "kjepphøy" altvitende osv..


Hvis du føler du ikke har råd til å betale en eventuelt bot, så tror jeg du kan du velge og sone i fengsel. Hvis du har mulighet til det selvfølgelig!


Føler med deg, tror de aller fleste har kjørt litt "ulovlig" en eller annen gang! smile.gif
Du lærte på den harde måten! wink.gif

--------------------------------
Bladfjærer-aka-rumperister
--------------------------------

Opprinnelig postet av Navara01



takk for tipsa. å være kjepphøy er ikke akkurat planen nei:rolleyes:

#9 Roar Hovet

Roar Hovet

    Bygdetulling

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5180 Innlegg:

Posted 19 November 2006 - 00:00

Er vel nesten allmenn viten det at man ikke skal kjøre i utmark. Har hørt folk har fått høye bøter for slik kjøring.





#10 nikholio

nikholio

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 66 Innlegg:

Posted 19 November 2006 - 00:00

mhm. første og siste gang...

#11 wazzza

wazzza

    oljearbeider/bilberger

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3657 Innlegg:

Posted 19 November 2006 - 00:00

Beste er nok å bare legge seg flat... Snuten er ikke så dum som man ofte skal ha det til...

----------------------------------------------------------------
Trykkbar---><---trykkbar
Lovdata.no
Ønske sæ kort patrol eller XJ


#12 N-T 4x4

N-T 4x4

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1134 Innlegg:

Posted 19 November 2006 - 00:00

Kopi av melding:
morn!

fredag:
-skulle teste bilen litt for første gang og tok en tur innover noen gjørmete traktorveier. ble sittende fast langt inne i skogen i et 1. 5 meters dypt gjørmehøl og måtte desverre gi opp kampen mot gjørma-_- etter mange timer i mørket med fortvilelse og frustrasjon:mellow:.Jekkestropper og en hi lift ble litt for snevert i mørket:fish:

lørdag:
-kom igjen neste dag med spader og litt bedre utstyr til et trist syn, luxen hadde høyre forhjul nede i hullet og gjørme opp til lyktene-_- men vi klarte det til slutt å kjørte hjem med en fin og ren bil:D

søndag:
ble ringt opp av politiet, fordi min bil hadde blitt observert i gjørma lang inne i skauen i en løype som vistnøk var et skispor.... ohmy.gif nei, jeg hadde ikke tatt av skilta på fredagen. jeg la noen av korta på bordet under samtalen med snuten og innrømte at det var min bil og at vi hadde vært der oppe...
det ente med at jeg skal til avhør i morra. . . sleep.gif
noen tips om hvordan jeg skal gå frem, i hvilken grad skal jeg være dum og uviten, det var jo trossalt helt mørkt så vi så jo ikke noen skilter... hvor stor bot risikerer jeg å få?

JA. jeg har lært... sleep.gif btw: vinsj skal skaffesB)

takk for svar


Opprinnelig postet av nikholio

var dette på "Vei" eller løype? privat eid?



#13 Allpro

Allpro

    Team Hilux

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2141 Innlegg:

Posted 19 November 2006 - 00:00

AI: noe så kjedelig. ej tru iallefall du burde prøve å bare tillstå allt, og flyte med polisen så mye som mulig, tror egentlig det er det beste.
Forbaska surt:fish:sleep.gif lykke til

- - - - Frode Flottorp - - - -
- Bytter kjøretøy fortere en folk fyller diesel -

#14 nikholio

nikholio

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 66 Innlegg:

Posted 19 November 2006 - 00:00

hmm.. både skiløype og grusvei. er ikke helt 100% sikker...

#15 nikholio

nikholio

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 66 Innlegg:

Posted 19 November 2006 - 00:00

Kopi av melding:
AI: noe så kjedelig. ej tru iallefall du burde prøve å bare tillstå allt, og flyte med polisen så mye som mulig, tror egentlig det er det beste.
Forbaska surt:fish:sleep.gif lykke til

- - - - Frode Flottorp - - - -
- Bytter kjøretøy fortere en folk fyller diesel -

Opprinnelig postet av offroad king



hehe. takk wink.gif

ja, min feil, men sinnsykt uflaks da

gliiset^^

#16 N-T 4x4

N-T 4x4

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1134 Innlegg:

Posted 19 November 2006 - 00:00

Kopi av melding:
hmm.. både skiløype og grusvei. er vel løvenskjold i bærum som er grundeier...? er ikke helt 100% sikker...

Opprinnelig postet av nikholio

Er vel lov til å kjøre på ubrøyta grusvei? vet ikke jeg nei,men du finner vel ut av det nå.. får håpe vi berger for avis skriving og sånt da! ikke bra for hobby`n dette!



#17 Allpro

Allpro

    Team Hilux

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2141 Innlegg:

Posted 19 November 2006 - 00:00

Max uflaks kan man si ja. ble håle stort der du satt fast? spadde du det igjenn litt så det ikkje såg så jæklig ut eller?

- - - - Frode Flottorp - - - -
- Bytter kjøretøy fortere en folk fyller diesel -

#18 nikholio

nikholio

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 66 Innlegg:

Posted 19 November 2006 - 00:00

Kopi av melding:
Kopi av melding:
hmm.. både skiløype og grusvei. er vel løvenskjold i bærum som er grundeier...? er ikke helt 100% sikker...

Opprinnelig postet av nikholio

Er vel lov til å kjøre på ubrøyta grusvei? vet ikke jeg nei,men du finner vel ut av det nå.. får håpe vi berger for avis skriving og sånt da! ikke bra for hobby`n dette!



Opprinnelig postet av N-T 4x4



grusvei er vel lov, men kjørte om en bom... så er vel ikke helt lovelig.
det stemmer ødelegger for alle sad.gif men er jo bare en uvitende ungdom så det burde ikke b¨låses så veldig opp...

gliiset^^

#19 nikholio

nikholio

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 66 Innlegg:

Posted 19 November 2006 - 00:00

Kopi av melding:
Max uflaks kan man si ja. ble håle stort der du satt fast? spadde du det igjenn litt så det ikkje såg så jæklig ut eller?

- - - - Frode Flottorp - - - -
- Bytter kjøretøy fortere en folk fyller diesel -

Opprinnelig postet av offroad king



så ikke så veldig mye værre ut enn da vi kom dit... prøvde å spa igjen litt men var vel mer en heftig gjørmedam... så tror ikke det skulle være noe problem sånn sett. ingen som kjører så langt opp vanlighvis ellers, må vel nesten ha en traktor, no skikkelig 4x4 eller gå til fots for å komme seg dit ettersom det har regna såpass mye:D


gliiset^^

#20 Allpro

Allpro

    Team Hilux

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2141 Innlegg:

Posted 19 November 2006 - 00:00

Hm. håper snuten er på godt humør da når du skal høres.. kjørte du på siden av bommen eller var den opplåst?

- - - - Frode Flottorp - - - -
- Bytter kjøretøy fortere en folk fyller diesel -