Gå til innhold



Foto

veldig uheldig :S


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
158 replies to this topic

#41 Holten

Holten

    Team Welt Medlem

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 651 Innlegg:

Posted 20 November 2006 - 00:00

Nei smile.gif


________________________________________
Jim Erlend Holten
Tlf: 40044799
Bor: Surnadal

#42 Sportsfisker

Sportsfisker

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 87 Innlegg:

Posted 20 November 2006 - 00:00

Dette kan bli meget dyrt ! Kjenner til 3 stk som kjørte ute på isen på Oslofjorden v.Fornebu. De hadde med seg familiene sine, damer og unger og bikkjer osv. de hadde en koselig søndagstur ,grillet litt og så kjørte de med en uregistrert beach buggy (VW) på isen. Men så kom politiet gående ut på isen og de 3 ble anmeldt og mistet lappen i et døgn og måtte til avhør hos politiet i Sandvika på mandagen. de fikk 5000.- i bot hver !!! Toppen av det hele var at den ene politimannen hadde en buggy selv som han pleide og kjøre cross med hjemme på gården i trøndelag. Men som han sa de måtte rykke ut i og med at de hadde fått klager.

#43 sven

sven

    4x4-Høvding

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4833 Innlegg:

Posted 21 November 2006 - 00:00

helt satt på spissen er det ikke lov å kjøre på ubrøytet vei engang..

men det er HELT satt på spissen






#44 Roar Hovet

Roar Hovet

    Bygdetulling

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5180 Innlegg:

Posted 21 November 2006 - 00:00

Så kjøring på isbelagte vann er ikke lov det heller?



#45 BjornHarald

BjornHarald

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 119 Innlegg:

Posted 21 November 2006 - 00:00

Så vidt jeg vet regnes islagt vann som utmark også dersom det ikke er brøytet vei der

Livet er for kort til de offentlige veier

#46 Partypatrol

Partypatrol

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 978 Innlegg:

Posted 21 November 2006 - 00:00

Stort sett er alt som ikke er merket som offentlig vei på kartet er betraktet som utmark.

I teorien har ikke en bonde lov til å kjøre på sitt eget jorde med mindre han jobber utpå der!

Loven heter btw "Lov om kjøring i utmark og vassdrag".

www.partyfabrikken.no
KristianW. Johnsen

Mecedes 290 motor, anyone??

#47 grizzly mannen

grizzly mannen

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 113 Innlegg:

Posted 21 November 2006 - 00:00

ja faktisk sånn er det . det er kun de høye herrer og damer"""" som skal bestemme hva som er rett og hva som er galt .så gjør som de hvil alle går som en flokk med sauer og sier bæææ.
vi velger selv våre forstandere. så gi gass

#48 knixen

knixen

    Pirat

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1437 Innlegg:

Posted 21 November 2006 - 00:00

Her nord er det ihvertfall lov å kjøre på havet når det er islagt. Det er regnet som vei...

selvbygg er velbygg... biggrin.gif

#49 yakuza

yakuza

    Yakuza

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4058 Innlegg:

Posted 21 November 2006 - 00:00

Her var det en gjeng som kjørte på skaresnø en vinter og var plutselig oppe på et fjell ein vinterkveld.. Problemet var at billysa på fjellet kunne sjåast av store delar av Ålesund si befolkning, så det gjekk ikkje lange tida før det svirra et helikopter over dei, etter meldingar om at nokon var i trøbbel på Sulafjellet. Aner ikkje om dei fekk bot.


Men kvar går grensa for igjensnødd vei? for en beamer med en oslomann bak rattet går grensa på 3cm ser det ut til, men for en bygdetulling med storehjul fins det ikkje grenser..?

- tanke og draum er himmelske køyrety..
http://www.terrengbil.com
Medlem nr.63 Suzuki 4x4 Klubb Norge

#50 nikholio

nikholio

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 66 Innlegg:

Posted 21 November 2006 - 00:00

Har nå gitt min avklaring, ettersom jeg er kun 18 så er det gode muligheter for at saken går opp i samliksrådet...( eller hvordan det nå skrives..). Så det jeg håper på nå er å sette meg ned med en komune dude og bli enig med med han( deilig hvis jeg kan unngå retten). Så blir det vel til at jeg må dra opp i skauen ( til fots^^) og grave igjen alle spor av goturen min fredag kveld;)
-"Onker`n" som avhørte meg hadde selv hilux artic truck... Derfor bad jeg om å stenge tråden, selv om jeg egentlig ikke har noe å skjule wink.gif

-Kan tenke meg han personlig tok på seg oppgaven å etterforske spora mine^^, han "etterforska" seg nok oppover den gjørmete løypa og gjorde spora der oppe dobbelt så store! Men han har jo tross alt "loven" på sin side.... haha ;D ( håper for han sin skyld at han har mudterrain dekk xD)...




gliiset^^

#51 Kaare

Kaare

    Rett til himmels

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1462 Innlegg:

Posted 21 November 2006 - 00:00

Kopi av melding:
Her var det en gjeng som kjørte på skaresnø en vinter og var plutselig oppe på et fjell ein vinterkveld.. Problemet var at billysa på fjellet kunne sjåast av store delar av Ålesund si befolkning, så det gjekk ikkje lange tida før det svirra et helikopter over dei, etter meldingar om at nokon var i trøbbel på Sulafjellet. Aner ikkje om dei fekk bot.


Men kvar går grensa for igjensnødd vei? for en beamer med en oslomann bak rattet går grensa på 3cm ser det ut til, men for en bygdetulling med storehjul fins det ikkje grenser..?

- tanke og draum er himmelske køyrety..
http://www.terrengbil.com
Medlem nr.63 Suzuki 4x4 Klubb Norge

Opprinnelig postet av yakuza



Godt spørsmål. Hvis du setter plog på f.eks en Hilux så vil jo bilen der den er bak plogen kjøre på brøyta vei. Dvs den kan kjøre hvor den vil i.flg denne paragrafen. Veien er jo brøyta blink.gif

#52 Amund

Amund

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 8481 Innlegg:

Posted 21 November 2006 - 00:00

Kopi av melding:

Godt spørsmål. Hvis du setter plog på f.eks en Hilux så vil jo bilen der den er bak plogen kjøre på brøyta vei. Dvs den kan kjøre hvor den vil i.flg denne paragrafen. Veien er jo brøyta blink.gif
Opprinnelig postet av Rett til himels



Ja håper jo det er lov. Ellers er det 6-12000 kroner i bot for all brøyting... veien er jo ubrøyta til man brøyter den.

www.bilbygging.no

#53 ktveide

ktveide

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 768 Innlegg:

Posted 21 November 2006 - 00:00

Er jo ikke akkurat lov å kjøre med plog heller... (skjær). hvis man skal være helt firkantet..

Ut på tur aldri sur...

#54 4r4

4r4

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 548 Innlegg:

Posted 21 November 2006 - 00:00

i målselva bruke d å være ei is bru som d bi kalt dær har æ vært å kjørt tulling, men har ikke fådt noe oppmerksomhet

god jul å godt nyttår offroadere!

#55 BjornHarald

BjornHarald

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 119 Innlegg:

Posted 21 November 2006 - 00:00

Kopi av melding:
Har nå gitt min avklaring, ettersom jeg er kun 18 så er det gode muligheter for at saken går opp i samliksrådet...( eller hvordan det nå skrives..). Så det jeg håper på nå er å sette meg ned med en komune dude og bli enig med med han( deilig hvis jeg kan unngå retten). Så blir det vel til at jeg må dra opp i skauen ( til fots^^) og grave igjen alle spor av goturen min fredag kveld;)
-"Onker`n" som avhørte meg hadde selv hilux artic truck... Derfor bad jeg om å stenge tråden, selv om jeg egentlig ikke har noe å skjule wink.gif

-Kan tenke meg han personlig tok på seg oppgaven å etterforske spora mine^^, han "etterforska" seg nok oppover den gjørmete løypa og gjorde spora der oppe dobbelt så store! Men han har jo tross alt "loven" på sin side.... haha ;D ( håper for han sin skyld at han har mudterrain dekk xD)...




gliiset^^

Opprinnelig postet av nikholio



Får håpe for din skyld at det går bra da, kan nesten høres slik ut, så håper vi får høre utfallet. Tipper det var forliksrådet, du siktet til. Det vil vel i praksis si at du og grunneier, sammen med en fra politiet og en fra kommunen møtes og kommer fram til en løsning på hvordan saken skal løses. Kan f.eks ende med at du må gjøre en slags "samfunnstjeneste" enten for kommunen eller grunneier og da vil jeg tippe på at grunneier vil at du skal rydde opp etter deg. Uansett nsker jeg deg lykke til og håper vi får høre om utfallet her. Kan faktisk virke som om du har møtt på en grei politimann.

Livet er for kort til de offentlige veier

#56 nikholio

nikholio

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 66 Innlegg:

Posted 21 November 2006 - 00:00

Kopi av melding:
Kopi av melding:
Har nå gitt min avklaring, ettersom jeg er kun 18 så er det gode muligheter for at saken går opp i samliksrådet...( eller hvordan det nå skrives..). Så det jeg håper på nå er å sette meg ned med en komune dude og bli enig med med han( deilig hvis jeg kan unngå retten). Så blir det vel til at jeg må dra opp i skauen ( til fots^^) og grave igjen alle spor av goturen min fredag kveld;)
-"Onker`n" som avhørte meg hadde selv hilux artic truck... Derfor bad jeg om å stenge tråden, selv om jeg egentlig ikke har noe å skjule wink.gif

-Kan tenke meg han personlig tok på seg oppgaven å etterforske spora mine^^, han "etterforska" seg nok oppover den gjørmete løypa og gjorde spora der oppe dobbelt så store! Men han har jo tross alt "loven" på sin side.... haha ;D ( håper for han sin skyld at han har mudterrain dekk xD)...




gliiset^^

Opprinnelig postet av nikholio



Får håpe for din skyld at det går bra da, kan nesten høres slik ut, så håper vi får høre utfallet. Tipper det var forliksrådet, du siktet til. Det vil vel i praksis si at du og grunneier, sammen med en fra politiet og en fra kommunen møtes og kommer fram til en løsning på hvordan saken skal løses. Kan f.eks ende med at du må gjøre en slags "samfunnstjeneste" enten for kommunen eller grunneier og da vil jeg tippe på at grunneier vil at du skal rydde opp etter deg. Uansett nsker jeg deg lykke til og håper vi får høre om utfallet her. Kan faktisk virke som om du har møtt på en grei politimann.

Livet er for kort til de offentlige veier

Opprinnelig postet av BjornHarald



takker. allright fyr han politimannen altså, har vel et "snev" med forståelse ettersom han er eier av en hilux selv;) får bare flyte med politiet og se hva som skjer videre;)

gliiset^^

#57 Bøen

Bøen

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1019 Innlegg:

Posted 21 November 2006 - 00:00

Kan jo virke som at fornuften har seiret her.Det er jo bedre måte å gjøre det på at han ordner opp etter seg,enn å måtte betale ein haug med penger for noe som egentlig ingen har vondt av.biggrin.gif

Hi Lux 2.4d 80mod. 33"x12.5x15 ,Chesterfield sofa og takluke

#58 FrankWS

FrankWS

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1234 Innlegg:

Posted 21 November 2006 - 00:00

Nikholio, om det er praktisk mulig, kan det kanskje være til din fordel hvis du reparerer skadene i terenget FØR et møte i forliksrådet.

Lykke til, i allefall.



Frank


Det er ikke farten som dreper, det er smellen.
Eller som vi cowboys sier; It's not the fart that kills, it's the smell.

#59 Rickien

Rickien

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 304 Innlegg:

Posted 21 November 2006 - 00:00

Får håpe det og at ikkje ein gjer det på den norske måten:( Betale..

_____________________
Servo er og blir for pusekattar. No skal eg og bli pusekatt!

#60 nikholio

nikholio

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 66 Innlegg:

Posted 21 November 2006 - 00:00

Kopi av melding:
Nikholio, om det er praktisk mulig, kan det kanskje være til din fordel hvis du reparerer skadene i terenget FØR et møte i forliksrådet.

Lykke til, i allefall.



Frank


Det er ikke farten som dreper, det er smellen.
Eller som vi cowboys sier; It's not the fart that kills, it's the smell.

Opprinnelig postet av FrankWS



mhm.. får ta en tur å pynte litt;)

gliiset^^