Gå til innhold



Foto

veldig uheldig :S


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
158 replies to this topic

#141 knut e

knut e

    3skalle

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 720 Innlegg:

Posted 08 December 2006 - 00:00

Kopi av melding:
Kopi av melding:
skulle gjort det ja. samlet sammen gryn og hjulpet til alle man litt for og vise til sysemet hvordan interessen er for offroad, selv kan jeg iallefall sponse en hundrings. bare og legge ut kontonr. synes alle kunne gjort det også kunne nikko fått skrevet om det i avisen eller noe slik, da hadde det blitt skikkelig åpne øyne på de nissene som bestemmer bøtesatser osv.

Opprinnelig postet av knut e




Veldig enig i dette! Sponser en hundrings jeg også.. "Alle monner drar"

Er selvfølgelig ikke ment at alle skal kjøre ulovlig og få pengehjelp av andre offroad folk!


http://www.offroadblog.no/Navara01

Opprinnelig postet av Navara01



jepp, meningen er at folk ikke skal bli tatt for det:) hehe neida, men for jævlig og få ei røys med tusenlapper i bot for ingenting. men kanje litt dumt med ei skiløype da. men på en annen side så er det jo ikke værre og kjøre bil der enn og gå på ski. gå på ski kan man jo gjøre i veien så kan vi kjøre i skiløypene:D

#142 Bruker fjernet

Bruker fjernet

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 0 Innlegg:

Posted 08 December 2006 - 00:00

Kjørte litt fort her om dagen jeg, kan godt slenge ut kontonummeret mitt jeg smile.gif

#143 knut e

knut e

    3skalle

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 720 Innlegg:

Posted 09 December 2006 - 00:00

Kopi av melding:
Kjørte litt fort her om dagen jeg, kan godt slenge ut kontonummeret mitt jeg smile.gif

Opprinnelig postet av Denominator




hvis du har en offroadbil må det jo være en stor ære og få fartsbot. smile.gif

#144 JohanOH

JohanOH

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 9 Innlegg:

Posted 09 December 2006 - 00:00

Kna sikkert slenge ut en hundrings jeg. Selv om jeg er og blir en Saab bitch:P

#145 Bruker fjernet

Bruker fjernet

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 0 Innlegg:

Posted 09 December 2006 - 00:00

Kopi av melding:
Kopi av melding:
Kjørte litt fort her om dagen jeg, kan godt slenge ut kontonummeret mitt jeg smile.gif

Opprinnelig postet av Denominator




hvis du har en offroadbil må det jo være en stor ære og få fartsbot. smile.gif

Opprinnelig postet av knut e



Nissan Primera blush.gifblink.gifsleep.gif
Tror ikke det er noe fare for fartsbot hverken på Ford'n eller K5'n biggrin.gif
Hehe, men ble ikke mange kronene da, så den er betalt alt gitt!

Kan godt hjelpe til med noen lapper jeg, hvis et kontonummer skulle dukke opp her mener jeg.

#146 HardKåre

HardKåre

    Skogens kongle

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7424 Innlegg:

Posted 09 December 2006 - 00:00

Dette blir jo helt feil!!! JA det er lov å gjøre feil og JA jeg har heller ikke min sti helt ren, men hadde jeg blitt stoppet i ei skiløype så hadde jeg lagt opp til det selv...

Hvis offroad-norge stiller seg økonomisk bak en som helt tydelig har lagt igjen hodet sitt hjemme, så skaper ikke dette positiv men negativ PR. "Er bare å kjøre hvor som helst, er alltids noen som vil hjelpe meg å dekke bota." Tro meg, et sånnt oppslag kan uansett ikke vries til at "dette hadde ikke skjedd hvis vi hadde noen plasser å kjøre." All PR er IKKE god PR.

Ta heller med dere en spade, og hjelp han å planere ut lysløypa igjen.
Kopi av melding:
Her er lovene:
http://www.lovdata.n...770610-082.html

Her er det noe info om en bonde som fikk 5000kr i bot:
http://www.okokrim.n...3-4/page11.html
Opprinnelig postet av 9inchisking

Men jeg skulle mer enn gjerne spyttet i både en og to lapper til bonden nevnt i 9inch sin link, som fikk 10 000 i bot for å kjøre inn på egen eiendom for å hente ut tømmer... fish.gif


If it ain't broken, you haven't been looking good enough!

#147 mastermedic

mastermedic

    Master of medics.

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 830 Innlegg:

Posted 09 December 2006 - 00:00

Opp med humøret Nikholio, når jeg så på bildet av den deilige gjørma skjønner jeg at du "falt for fristelsen". Får du bot "slenger" jeg en hundrings på bordet i sympati.

En "gnom" hernede for en tid tilbake siden skulle "offroade" seg over jernbanen og knakk akselen midt i jernbanesporet, med påfølgende krisetelefoner til NSB. Saken havna i avisa og ble "big deal".

"The funny thing is" når slike saker dukker opp sitter det så sinnsykt mange bedrevitere og viktig-perer, som endelig får sjangsen til å sole seg litt i lyset, da som kjent noen lever godt på andres tabber og feil.

Finn deg en ny løype "spør først da;-)"og ikke slutt med gjørmekjøring.

Ett problem løst skaper to nye problemer å løse.
----------------------------------------------------------

#148 Chevysub

Chevysub

    4x4-Høvding

  • Slettet
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4997 Innlegg:

Posted 09 December 2006 - 00:00

Kopi av melding:


Ta heller med dere en spade, og hjelp han å planere ut lysløypa igjen.
[quote]


If it ain't broken, you haven't been looking good enough!

Opprinnelig postet av HardKåre



Det var det jeg skrev. Økomisk svie kjennes best om han betaler ev bot selv. Men å hjelpe duden med å fylle høla synes jeg er greit.

Selv om å spa blaut jord ikke er det jeg synes er mest kult liksom........

------------------------------

Mitt CB forum : http://www.hostingph...rum=privatradio

My Other Car is a Piece of s.h.i.t Too

http://www.gjelstenl...er/MOV07071.MPG

#149 Hummer

Hummer

    4x4-Høvding

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4114 Innlegg:

Posted 09 December 2006 - 00:00

Kopi av melding:
Hva med å hjelpe Nikholio med å fylle høla etter seg


jeg bor ikke så langt unna så jeg er villig til og grave!

_____________________

Roy Hansen

lang pajero 2.3 -86 , like gammal som meg

#150 Navara01

Navara01

    Pajero 2,8Tdi

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1117 Innlegg:

Posted 09 December 2006 - 00:00

Kopi av melding:
Dette blir jo helt feil!!! JA det er lov å gjøre feil og JA jeg har heller ikke min sti helt ren, men hadde jeg blitt stoppet i ei skiløype så hadde jeg lagt opp til det selv...

Hvis offroad-norge stiller seg økonomisk bak en som helt tydelig har lagt igjen hodet sitt hjemme, så skaper ikke dette positiv men negativ PR. "Er bare å kjøre hvor som helst, er alltids noen som vil hjelpe meg å dekke bota." Tro meg, et sånnt oppslag kan uansett ikke vries til at "dette hadde ikke skjedd hvis vi hadde noen plasser å kjøre." All PR er IKKE god PR.

Ta heller med dere en spade, og hjelp han å planere ut lysløypa igjen.
Kopi av melding:
Her er lovene:
http://www.lovdata.n...770610-082.html

Her er det noe info om en bonde som fikk 5000kr i bot:
http://www.okokrim.n...3-4/page11.html
Opprinnelig postet av 9inchisking

Men jeg skulle mer enn gjerne spyttet i både en og to lapper til bonden nevnt i 9inch sin link, som fikk 10 000 i bot for å kjøre inn på egen eiendom for å hente ut tømmer... fish.gif


If it ain't broken, you haven't been looking good enough!

Opprinnelig postet av HardKåre




Det er din mening.

Jeg er villig til å hjelpe fordi jeg vet det kan være vanskelig å få skrapa sammen penger til en bot som mye mulig vil bli altfor høy i forhold til hva han gjorde.

Synes fortsatt ikke det var det lureste han gjorde. Men gjort er gjort, og jeg er villig til å hjelpe!

http://www.offroadblog.no/Navara01

#151 Roar Hovet

Roar Hovet

    Bygdetulling

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5180 Innlegg:

Posted 09 December 2006 - 00:00

Flere som har blitt tatt, riktig nok med ATV, men alikevel...

http://www.tb.no/app...2090345/1085/AT



#152 mastermedic

mastermedic

    Master of medics.

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 830 Innlegg:

Posted 09 December 2006 - 00:00

Hvis vi skal opp dit med spade og spett uansett, kan vi ikke kjøre litt først. Jeg er sikker på at Jeepen min kommer over den lille gjørmeputten der.
biggrin.gif:D:D:D




Ett problem løst skaper to nye problemer å løse.
----------------------------------------------------------

#153 Sportsfisker

Sportsfisker

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 87 Innlegg:

Posted 10 December 2006 - 00:00

Se på sidene til Land rover klubben,www.nlrk.no,og tema offroad. Der er det meste omtalt allerede. Kanskje vi også kan lære av de om hvordan de lader treff og "greenlaining" ? Virker som en aktiv klubb som får til veldig mye. Som en skrev her inne og kjøre ved en bane som allerede er regulert til motorsport.

#154 Partypatrol

Partypatrol

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 978 Innlegg:

Posted 10 December 2006 - 00:00

Jeg er redd det ikke gjør seg godt i avisene som PR at masse offroadinteressert hjelper til å betale en bot...Da blir det fort sånn "hev bøtenivået så det svir selv om folk hjelper til å betale!" Kommer til å lukte sånn "fartsbotforsikring" lang vei, er jeg redd...

Men ti mann med spader som fikser lysløypa til en tilstand bedre enn den var før kjøringen og en telefon til avisa som ber de komme innom med en fotograf er glimrende...et fint sitat under bildet vil være:

"Ola Nordmann (t.v.) fra klubben Andeby Offroaders synes det er synd at noen innen et flott miljø har gjort noe dumt som ødelegger for turgåerne, vedkommende har nå gjort opp med myndighetene for dette. Nordmann påpeker at de på denne måten vil vise lokalsamfunnet at de fleste med interesse for terrengbiler er ansvarlige mennesker som vil bedrive denne hobbyen på en ordentlig måte. Han kommenterer også at miljøet stadig møter et tungrodd byråkrati på jakt etter legale kjørefelt"

Dere som bor i området: Send litt PM og ta dere en koselig utflukt neste lørdag smile.gif!!

www.partyfabrikken.no
KristianW. Johnsen

Mecedes 290 motor, anyone??

#155 nikholio

nikholio

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 66 Innlegg:

Posted 10 December 2006 - 00:00

en del poster siden sist:)
jah... kompisen min som var med skal i avhør nå på tirsdag....
så får vi vel se videre etter maange nye uker med etterforskning:P

har fått høre at kostnadene på skiløypa kom på 23 høvdinger og bot for selve handlingen derpå fish.gif men men kan ikke direkte skryte av den "etterforskinga" de gjør... så du får vel snakke med de "kompisene" dine Vidar. . .cool.gif

jeg syntes det blir litt feil å gå å vente på bota akkurat nå som jeg skal ha ny klutsj og skjermbreddere-_- så får nok søke om en avbetalingsordning...
-Syntes det er veldig allright av dere som vil bidra litt, men på en annen side som cheavy.... sier så blir det litt feil med tanke på like fremtidige saker. bøtene kan fort bli høyere hvis hele forum`et begynte å spleise...selvom jeg liker tanken:D

jau jau...oppdatering kommer;)





gliiset^^

#156 Partypatrol

Partypatrol

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 978 Innlegg:

Posted 11 December 2006 - 00:00

Nikoholio: All ære til deg, ikke nødvendigvis for kjøringa, men for alt annet rundt denne saken:)

www.partyfabrikken.no
KristianW. Johnsen

Mecedes 290 motor, anyone??

#157 laffen

laffen

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 163 Innlegg:

Posted 13 March 2007 - 22:23

Å hva ble så utfallet av denne saken, er det noen som vet det?

#158 nikholio

nikholio

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 66 Innlegg:

Posted 19 March 2007 - 18:29

endte nå med 7 høvdinger på hver (meg og kameraten) som kjørte bilen. dette var bot, og vi kunne nok belage oss på 2-3 til i erstatningskrav.
dette var visst noe av det mildere vi kunne få sa de. komunens reprasjoner på løypa kom på totalt 23 000, men vi kjørte bare i ferdige spor, så vi kunne ikke få hele erstaningskravet... noe som politiet visst nok var enige i..

jeje dry.gif

#159 terje takras

terje takras

    Skogens Konge

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1954 Innlegg:

Posted 19 March 2007 - 19:26

Ja ja...shit skjer!
Må ikke gi opp offroad...bare kjør der det er løyper neste gang eller kjøp deg en skikkelig vinjs smile.gif

Edited by terje takras, 19 March 2007 - 19:26.