Gå til innhold



Foto

Ja, jeg vet dette er diskutert før-men:


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
75 replies to this topic

#61 Shortlux

Shortlux

    Bygger rc biler,,

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1446 Innlegg:

Posted 27 November 2006 - 00:00

det ser jo bra ut anders:)
venter i spenning for å se åssen det blir

Mvh Marius
1980 Hilux
www.ringerikeoffroadklubb.no
www.h4k.no
www.formulaoffroad.no

#62 knixen

knixen

    Pirat

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1437 Innlegg:

Posted 27 November 2006 - 00:00

Jeg må si meg helt enig med både blom og zuki her. Jeg forstår ikke helt problemet med garasjer, jeg forstår hva dere skriver... Men ikke at det egentlig skal by på et problem. Hvorfor ikke leie serverplass som beskrevet tidligere å få det til igjen, få tilbake gløden her? Jeg går utifra at offroad.no også må følge med i timen hvis det skal være en plass for oss som er offroad intr. Jeg er vel så aktiv på h4k.no og leser daglig det meste nye på alle tråder både her, nlck og der. Innimellom er jeg innom bilbygging, pirate og dork. Men ikke spesielt ofte. Jeg har prøvd bloggen og er ikke spesielt imponert, selv den minste ting krever mye tid. Så fra min side så blir nok den neppe brukt noe særlig.

Det må gjerne koste noe å ha garasje her, det er det verdt. Det ville kanskje også dekket økte utgifter? Kanskje en større bruk at reklame her ville gjort noe med inntektene?

Er dette et forum for admin eller for brukerne? Det er tydelig at brukerne har andre ønsker enn admin ihvertfall. La oss ikke snakke om problemene med å få dette til, la oss heller snakke om løsningene.

selvbygg er velbygg... biggrin.gif

#63 Frode

Frode

    Jeep-bygger

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3881 Innlegg:

Posted 27 November 2006 - 00:00

Verden er ikke slik laget at alle blir eninge:)

Vi er 10.000 brukere her og rimelig mange forskjellige meninger.
Det er bare et fåtall som har så sterke meninger om dette at de engasjerer seg i tråden.. Kan det bety at for de fleste er forumet helt ok?

Vent og se på den nye layouten med intergrering av bloggen..
Mulig at de skeptiske da ser at bloggen er et fint verktøy som erstatning for de gamle garasjene? Vil tro at når man ikke føler at man går over på et annet nettsted så vil det være mer naturlig å stikke innom bloggene for å se hva som skjer?

-90 Jeep XJ 4.0
8" heving, 36" Irok

Frode, the member formerly known as FR..

www.terrengbil.com

#64 anders

anders

    Skogens Konge

  • Eier
  • PipPipPipPipPip
  • 1452 Innlegg:

Posted 27 November 2006 - 00:00

En annen fordel er at mengde data osv. vil bli fordelt på 2 forskjellige leverandører go servere.

.Anders

CJ7 '83 mod, 258cid, 33", ellers nesten orginal.
Se bilder på www.cj7.no bilens egen hjemmeside.

#65 Zuki

Zuki

    Skogens Konge

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1858 Innlegg:

Posted 27 November 2006 - 00:00

Kopi av melding:
Verden er ikke slik laget at alle blir eninge:)

Vi er 10.000 brukere her


Det er vel heller ikke noe mål at alle skal være enige om alt, men trur de fleste som er genuint interesserte ser behovet for å "stramme inn" litt på det som faktisk er temaet her: Offroad og offroadkjøretøy, til nøden strukket ut til 4x4-interesse.

10.000 brukere betyr ikke at ti tusen av de har en genuin interesse. Noen er bare statistikk og bidrar eller leser ikke noe, noen prater skit stort sett mens noen har interesse av 4x4. De som har en genuin interesse utgjør nok en brøkdel av de 10.000.

Eller for å si det sånn: Kvantitet går her veldig på bekostning av kvalitet.

Kutt dritprat-topic og sånt, så sparer vi masse plass. Hvis man ser på brukerprofilene, på oversikten over siste innlegg, så finner vi mange hvor 8 av 10 innlegg til enhver tid er på off-topic, og de brukerne har vi faktisk råd til å miste.

Stram inn på driten, så frigjør vi MASSE plass til relatert stoff, også garasjeliknende tråder. Ikke at de skal erstatte garasjene (diskuterer ikke garasje nå, dere får gjerne prøve å integrere denne blog'en, så diskuterer vi videre når dere har sett effekten av det...), men at dritbra prosjektbeskrivelser må få slippe å bli sletta fordi de likner litt på en gammel garasje...gi redaktører litt frihet til å la noen ting få stå.

Offroad.no må rett og slett gjøre litt veivalg, definere hva de har lyst til at det skal være. Jeg har i det siste fått mindre og mindre av det magiske "behovet" for å bare surfe innom offroad.no, og det vet jeg mange andre også har. Om JEG bruker forumet mindre er det vel ikke mange som bryr seg om, men at profiler som f.eks Pål trekker seg ut...det burde virkelig bekymre!!

#66 anders

anders

    Skogens Konge

  • Eier
  • PipPipPipPipPip
  • 1452 Innlegg:

Posted 27 November 2006 - 00:00

Etter en test convertering av forumet nå. Så fikk vi litt andre tall på antall innlegg.

Members 9594
Topics 51792
Posts 417071
Private Messages 43402

Tror nok at mye av dette er svada, men et så stort forum kommer naturlig vis til å ha litt off-topic innlegg. Da dette skaper samhørighet.



.Anders

CJ7 '83 mod, 258cid, 33", ellers nesten orginal.
Se bilder på www.cj7.no bilens egen hjemmeside.

#67 knixen

knixen

    Pirat

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1437 Innlegg:

Posted 27 November 2006 - 00:00

Hva med å begrense off-topic til kun tekst?

selvbygg er velbygg... biggrin.gif

#68 Zuki

Zuki

    Skogens Konge

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1858 Innlegg:

Posted 27 November 2006 - 00:00

Kopi av melding:


Tror nok at mye av dette er svada, men et så stort forum kommer naturlig vis til å ha litt off-topic innlegg. Da dette skaper samhørighet.



Men vi vet jo litt om hva som for et par år siden skapte enda mer samhørighet, og som samtidig handlet om offroad, gjør vi ikke...? wink.gif

#69 RamDodge

RamDodge

    Bildåre

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1239 Innlegg:

Posted 27 November 2006 - 00:00

Jeg har fulgt denne diskusjonen med stor interesse og ser mange gode argumenter for begge sider her. Selv så er jeg en av de som har kommet til etter den gode gamle garasjetiden. Er nok ikke noen hardcore offroader, men vi har fått et veldig fint Dodge-forum der vi har en veldig god tone og mange vettuge tråder selv om det ikke går så mye i direkte offroad-temaer. Men lysten på en mer egnet offroadbil blir større og større for min egen del.

Jeg forstår også A&A veldig godt som driver dette her på privat engasjement. En hobby koster som kjent penger og ildsjeler som starter opp slike prosjekter blir med tiden utbrent. Har selv jobbet i kulissene i noen bilklubber der det er noen få som gir allt dem har av tid og ressurser, og en stor gjeng står rundt å forlanger mer og mer uten og yte noenting selv. Når en begynner å gå litt lei så har en kanskje ikke så veldig lyst å diskutere avgjørelser en har tatt. En ting har jeg lært etter mange år i forskjellige klubber, det er ikke alltid demokrati fungerer i praksis. Da er det noen som må sette ned foten og trekke opp noen grenser, så får andre velge å være uenig.

Mitt lille innspill om hva som kan forbedres om en skal spare båndbredde og plass. Hva med alle de trådene der noen laster opp titalls bilder i alle vinkler om hvordan man kliner på litt stålplast på baksiden av en grill, mens 12-14 stykker poster "kult", "tøft" og andre smarte kommentarer for hver nye ladning med masse bilder om nesten den samme tingen?
Jeg synes også det er litt irriterende å se så mye svada fra snørrunger som ikke har begreper om den virkelige verden. Kunne ikke dette være noe som redaktørene kunne tatt tak i?
Har lest litt på bilforumet.net, men fy for en barnehave. Der er det jaggu langt mellom vettige postinger!

Tror dette med bloggene blir en fin ting jeg, selv om det ikke blir nøyaktig som i gamle dager. Noen ganger så må det forandringer til, noen til det bedre og andre ikke fult så bra for enkelte.


--
Hvit 2001.5 Dodge 2500 Cummins 4x4, kort hytte og langt plan. Alt utstyr + litt til :-)

#70 Blom

Blom

    Fullstendig uautorisert terrengbilbygger

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3571 Innlegg:

Posted 27 November 2006 - 00:00

Anders, hva med å hive ut litt statistikk på hvor mange som har 1000 innlegg og mer, 500, 100 og 50 innlegg. Rett og slett se litt på hvor mange av de 9594 som er aktive ? Eventuelt også med bakgrunn i årstall for å se om aktiviteten til de mest aktive har blitt redusert eller holder seg på samme nivå som før, eller om det nye "masekopper" som har tatt over tronen til Amund...

Og så er det selvfølgelig spørsmål hvilke medlemmer som er "viktigst" ? Er det folk som Pål, Hoel, Stig, Massey, Tommy, Toy1, Toy2, Amund osv osv som er gamle travere som har vært igjennom en del og som har, etter min mening, et godt saklig og teknisk innhold i sin produksjon av innlegg som er viktige å få med eller er det de som lurer på hvordan man kobler opp ekstralys ? Eller allerhelst begge ?
Er kanskje stygt å sette noen opp mot andre, men er kanskje på sin plass med tanke på hvor man vil.

Mye, svært mye kunne ha blitt svart på om man hadde laget forskjellige FAQ, slik som jeg engang gjorde med dekkprøving på -89-97 Hilux og denne tråden ligger ennå som prioritert på Toyotadelen. Vet ikke om dette kunne ha vært løsninger for å unngå innlegg nr. 2017 om det samme ?

Såvidt jeg kunne se etter å ha vært innpå bloggen i går, så har ikke denne blitt noen stor suksess, ennå. Mulig det vil forandre seg, men mange er nok falt av lasset og vil sannsynligvis ikke hoppe på igjen. Tror hele saken om garasjene har gjort at endel nok har gitt opp og ikke kommer tilbake, uansett. Som noen har nevnt - det har gått prestisje i dette.

Blom :
33" Taco, 87Lux, 2 LJ80's og 1 Willys Jeep CJ6H

#71 anders

anders

    Skogens Konge

  • Eier
  • PipPipPipPipPip
  • 1452 Innlegg:

Posted 27 November 2006 - 00:00

Når det gjelder statestikk så har vi ikke noe mer en det man kan finne ut av http://www.offroad.n...itz/members.asp Og ser jo der at Amund fortsatt er på topp smile.gif..

Det med å definere hvilke brukere som er viktigst. Kan jeg ikke si noe om. Da jeg ikke følger med i alle diskusjonene her på forumet. Og da hadde det hvert feil av meg å si noe om det, men jeg vet at vi har mange dyktige brukere her på forumet.

Det med FAQ har vi tenkt på, kan hende vi finner en bra løsning på dette. Har ikke brukt noe tid på dette da jeg har jobbet med å få til konverteringen av forumet.

Blog'en kommer det nok til å skje litt mere på senere når den er intigrert i forumet.

#72 Zuki

Zuki

    Skogens Konge

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1858 Innlegg:

Posted 28 November 2006 - 00:00

At dere ble stille, betyr det at jeg ikke bare traff spikeren på hodet, men slo den inn på første slag? wtf.gif



www.bilbygging.no ************* Fjernet av Anders
Mitt prosjekt: http://www.bilbyggin...p?p=10228#10228


#73 anders

anders

    Skogens Konge

  • Eier
  • PipPipPipPipPip
  • 1452 Innlegg:

Posted 28 November 2006 - 00:00

Ikke akkurat, men føler jeg skal tenke litt på saken før jeg svarer. Slik at jeg får formulert meg slik at det ikke blir noen misforståelser.



.Anders

CJ7 '83 mod, 258cid, 33", ellers nesten orginal.
Se bilder på www.cj7.no bilens egen hjemmeside.

#74 Partypatrol

Partypatrol

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 978 Innlegg:

Posted 03 December 2006 - 00:00

Er denne i ferd med å gli ut i intet?

Bump'ern, jeg...

www.partyfabrikken.no
KristianW. Johnsen

Mecedes 290 motor, anyone??

#75 L200 man

L200 man

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 561 Innlegg:

Posted 04 December 2006 - 00:00

Grunnen til at jeg havnet her var et håp om å lære mer om bilbygging... Feil nettsted? Kan jo virke sånn. blush.gif
Ser ikke helt problemene med at folk lurer på hvordan man kobler opp ekstra lys. Har dere ikke lyst til å svare, så ikke gjør det. Sure svar er alltid nedbrytende for den som får dem (og vi bruker opp plass på å skrive at dette er svart på 1000 ganger så slutt å spør).
Jeg kunne gjerne tenke meg at garasjene kom tilbake, skal nok aldri ha en selv, men synes det er inspirerende å lese og lære fra andre. Er vel viktig for miljøet at de som ikke er helt offroad frelst også blir tatt vare på. Eller er det ønske om et lukket miljø der kun de største bila med 33"+ får tilgang? Er litt lei av den holdningen: er du ikke som meg og mine, og stiller du dumme spørsmål så er du ikke ønsket her. Dette er nedbryttende for en hobby/livsstil som rocker.
Kom heller med noen konstuktive forslag om hvordan sida kan forbedres. Ikke hvem vi skal bli kvitt. Hvem er dere som tror at dere har mer rett til å være her enn andre? Hva så om en 10 åring er inne på denne sida? Har ikke han krav på å være offroad eller bilinteressert fordi han ikke har lappen? Sikkert mange av dere som har mistet lappen fra tid til annen også, men ikke interessen wink.gif

Off topic kunne vi helt sikkert klart oss uten... Tror ikke denne trekker noen nye medlemer akkurat, men kan sikkert oppleves som rosinen i pølsa for de som allerede er inne på sida.

Få en mer offroad preget side, dropp gjerne off topicen, ha noen vanvittig bra prosjekter fra a-å, slutt å klag over at dere har svart 30 ganger på et tema som gjentar seg, og ha åpenhet for alle som kommer inn på offroad.no smile.gif

L200 min starter ikke den.... Jo, forresten......

#76 Driving

Driving

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1626 Innlegg:

Posted 04 December 2006 - 00:00

vel...kort fortalt så er det vel fastslått at offroad.no går for garasjer i blogg format og at de ikke ønsker å revurdere dette. Så basicly bruk blogg eller lag garasje et annet sted om forumformatet er ønsket.

Garasje1: http://www.offroadga...d=2&thread_id=2
Garasje2: http://forum.m4x4cn....sp?TOPIC_ID=250