Jeg har koblet den tynne ledningen fra releboksen til skruen under vinsjen, en tykk ledning fra samme skrue under vinsjen til minus polen på batteriet. Den lange røde ledningen fra releboksen er koblet til pluss polen på batteriet.
De siste 3ledningene fra releboksen er koblet til selve vinsjen. Gul på gul, rød på rød og svart på svart.
Det var slik det var beskrevet i heftet som fulgte med vinsjen. Høres det riktig ut?
--------------------------------
Bladfjærer-aka-rumperister
--------------------------------
Kasteblokk til T-max 8500
Started by
Navara01
, Nov 21 2006 00:00
50 replies to this topic
#41
Posted 21 November 2006 - 00:00
#42
Posted 22 November 2006 - 00:00
O lykke O glede! Nå funker vinsjen!!
Motoren går, ingen gnister, håndkontrollen virker både med ledning, og som fjernstyrt!
Aller først takk til hc! Hadde det ikke vært for deg så hadde vinsjen fremdeles vært helt død!
(Teit at det ikke står i heftet som fulgte med at du må vri kontakten for at den skal låse seg)
Selv om det er litt surt for min del, så må jeg innrømme at både "1911" og "Bjønjen" også hadde rett, med litt hjelp av "Rickien! Det var dårlig kontakt mellom ledning og polene på batteriet.
Pussa litt på polene og satt fast ledningene med en sveisetang på minuspolen, og en "Nordlending" på plusspolen.. Det funker strålende!
Motoren brummer mens den mater ut wire!
Takk for hjelpen gutta! Knallbra
--------------------------------
Bladfjærer-aka-rumperister
--------------------------------
Motoren går, ingen gnister, håndkontrollen virker både med ledning, og som fjernstyrt!
Aller først takk til hc! Hadde det ikke vært for deg så hadde vinsjen fremdeles vært helt død!
(Teit at det ikke står i heftet som fulgte med at du må vri kontakten for at den skal låse seg)
Selv om det er litt surt for min del, så må jeg innrømme at både "1911" og "Bjønjen" også hadde rett, med litt hjelp av "Rickien! Det var dårlig kontakt mellom ledning og polene på batteriet.
Pussa litt på polene og satt fast ledningene med en sveisetang på minuspolen, og en "Nordlending" på plusspolen.. Det funker strålende!
Motoren brummer mens den mater ut wire!
Takk for hjelpen gutta! Knallbra
--------------------------------
Bladfjærer-aka-rumperister
--------------------------------
#43
Posted 22 November 2006 - 00:00
Som Vidar sier, forsøk å koble strøm direkte på winchen, utenom releboksen. Så finner du i allefall ut hvor feilen ligger...
Skikkelig dumt spørsmål, men du har koblet til frispolen...? Tror jo du ville hørt motoren selv om winchen står i fri, men man vet aldri...
If it ain't broken, you haven't been looking good enough!
Skikkelig dumt spørsmål, men du har koblet til frispolen...? Tror jo du ville hørt motoren selv om winchen står i fri, men man vet aldri...
If it ain't broken, you haven't been looking good enough!
#44
Posted 22 November 2006 - 00:00
Kopi av melding:
Som Vidar sier, forsøk å koble strøm direkte på winchen, utenom releboksen. Så finner du i allefall ut hvor feilen ligger...
Skikkelig dumt spørsmål, men du har koblet til frispolen...? Tror jo du ville hørt motoren selv om winchen står i fri, men man vet aldri...
If it ain't broken, you haven't been looking good enough!
Opprinnelig postet av HardKåre
Vinsjen virker kjempefint nå! Ikke noe galt med den.. Var nok han som prøvde å få vinsjen til å funke som ikke helt visste hva han dreiv med!
--------------------------------
Bladfjærer-aka-rumperister
--------------------------------
#45
Posted 22 November 2006 - 00:00
da er det bare og klemme på og montere da
#46
Posted 22 November 2006 - 00:00
Kopi av melding:
da er det bare og klemme på og montere da
Opprinnelig postet av knut e
King cab`en er lagt ut for salg, så den blir ikke montert enda!
Men, når den er borte blir det forhåpentligvis en Pajero, og det er på den vinsjen skal monteres.
Gleder meg!
--------------------------------
Bladfjærer-aka-rumperister
--------------------------------
#47
Posted 27 November 2006 - 00:00
var litt dårlig formulering fra min side ja, den er den tåler ikke 10000lbs men er beregnet for vinsjer esom er opp til 10000lbs er vel det nermeste de har av kasteblokker på larsenvinsj.
rigs http://offroad.no/?P...e=View&RID=1062
nofear http://www.2adept.co...1&thread_id=114
bilbygging http://www.bilbyggin...opic.php?t=1045
rigs http://offroad.no/?P...e=View&RID=1062
nofear http://www.2adept.co...1&thread_id=114
bilbygging http://www.bilbyggin...opic.php?t=1045
#48
Posted 27 November 2006 - 00:00
Da har jeg forstått!
Mange takk for svar.
--------------------------------
Bladfjærer-aka-rumperister
--------------------------------
Mange takk for svar.
--------------------------------
Bladfjærer-aka-rumperister
--------------------------------
#49
Posted 28 November 2006 - 00:00
og så må du huske at den oppgitte trekkraften på 8500 lbs er på innerste laget på vinchen. kommer du en 3-4 lag ut på trommelen så trekker du ikke mere enn 4-6000 lbs.
"hvis ikke full gass er nok,, så gir vi enda mere gass"
"hvis ikke full gass er nok,, så gir vi enda mere gass"
#50
Posted 28 November 2006 - 00:00
Jeg har T-max 9500 og orginal T-max kasteblokk å har ikke hatt noe problenm ennå. Har dratt utrolig tunge lass med den kaste blokka. Har brent opp motor og rele men kasteblokka har holdt.
snakkes i bar'n
OPPDAL 4X4
___________________________
Medlem nr:86 Suzuki 4x4 Club Norway
snakkes i bar'n
OPPDAL 4X4
___________________________
Medlem nr:86 Suzuki 4x4 Club Norway
#51
Posted 29 November 2006 - 00:00
noen som har prøvn mere enn en kasteblokk?? ble jo brukt det i skogen før da ikke winsjene var så store.. (tømmerhoggere med hest)
Ut på tur aldri sur...
Ut på tur aldri sur...