Kasteblokk til T-max 8500
#21
Posted 21 November 2006 - 00:00
Batteriet jeg har brukt er på 62A, jeg leste i boka nå at motoren trekker 70A uten belastning. Kan det være problemet? Vil vinsjen være helt død når jeg bruker ett batteri på 62A?
--------------------------------
Bladfjærer-aka-rumperister
--------------------------------
#22
Posted 21 November 2006 - 00:00
Kopi av melding:
Si meg, hva er det for slagt plugg/kobling som sitter på ledningen til fjernkontrollen (den blanke like ved pluggen til relèboksen). Slik har ikke jeg på min. Kan det være noe snusk med den?
HC
Opprinnelig postet av hc
Det er 2 sånne koblinger på ledningen til kontrollen. Se bildene..
--------------------------------
Bladfjærer-aka-rumperister
--------------------------------
#23
Posted 21 November 2006 - 00:00
sven
#24
Posted 21 November 2006 - 00:00
Kopi av melding:
Har en sånn å den vill ha et batteri på 100 amp å 650 kaldstartamp, prøv å ha litt kontaktspray i pluggene på fjernkontrollledninga eller legg ledninga på lager å sett antennedelen i releboksen å bruk fjernstyringa trådløst, kann være flatt batteri i den fjernkontrolllen å, råbra vinsjer!
sven
Opprinnelig postet av steppdeck
Målte batteriet i håndkontrollen og det var på 12Volt..
Vil vinsjen være helt død når den får for lite AMP? Det er ingen bevegelse, ikke så mye som en liten lyd i den engang.
--------------------------------
Bladfjærer-aka-rumperister
--------------------------------
#25
Posted 21 November 2006 - 00:00
"hvis ikke full gass er nok,, så gir vi enda mere gass"
#26
Posted 21 November 2006 - 00:00
Kopi av melding:
den vil ikke være helt død. den må ikke ha jording selve vinchen da?? prøv en startkabel fra -på batteri og til gods på vinch. skader ikke å prøve.
"hvis ikke full gass er nok,, så gir vi enda mere gass"
Opprinnelig postet av tator
Den får jording fra selve vinsjen. Sitter en skrue i underkant av motoren som skal ha -minus. Brukte multimeter og sjekket om den var gjennomgang mellom den skruen som jordinga skal til, og selve vinsjen.
Prøvde også å koble til batteriene som sitter i bilen uten noe resultat.
Kan nesten virke som jeg må sende den i retur..
--------------------------------
Bladfjærer-aka-rumperister
--------------------------------
#27
Posted 21 November 2006 - 00:00
mvh
HC
#28
Posted 21 November 2006 - 00:00
#29
Posted 21 November 2006 - 00:00
Kopi av melding:
Bare en liten ting til: Du har satt inn kontakten i relèboksen og vridd den så den låser? Første gangen jeg skulle ha igang min winch gikk den heller ikke, da hadde jeg ikke fått kontakten skikkelig i lås.
mvh
HC
Opprinnelig postet av hc
Hehe.. Der kan det hende vi er inne på noe! Jeg satt i kontakten, prøvde begge veier, men jeg vrei den ikke nei! Jeg skal prøve dette nå med en gang!
--------------------------------
Bladfjærer-aka-rumperister
--------------------------------
#30
Posted 21 November 2006 - 00:00
Når jeg satt inn kontakten og vrei den så den gikk i lås, så skjer det ting.
Når jeg trykker på knappene nå så gnistrer det av minuspolen på batteriet! Motoren på vinsjen gikk ikke, men nå skjer det da i allefall noe!
Neste steg er vel å finne ut hvorfor det gnistrer av minuspolen!
--------------------------------
Bladfjærer-aka-rumperister
--------------------------------
#31
Posted 21 November 2006 - 00:00
Kopi av melding:
Neste steg er vel å finne ut hvorfor det gnistrer av minuspolen!
]
Vist du skrur fast polen så slutter det nok å gniste. Dårlig kontakt.
"Å bratt var det!!"
Bjørn Bakkelid
tlf 95768618
Opprinnelig postet av Bjønjen
Nei det gjør ikke det heller skjønner du! Kabelen er satt fast med en sveisetang, så den går ingen steder! Men som sagt, kun gnist når jeg trykker på knappen!
Men dette er noe jeg skal klare å finne ut av!
--------------------------------
Bladfjærer-aka-rumperister
--------------------------------
#32
Posted 21 November 2006 - 00:00
_____________________
Servo er og blir for pusekattar. No skal eg og bli pusekatt!
#33
Posted 21 November 2006 - 00:00
Kopi av melding:
Polane på batteriet er reine, slik at der er bra kontakt? berre for å vera sikker:)
_____________________
Servo er og blir for pusekattar. No skal eg og bli pusekatt!
Opprinnelig postet av Rickien
Nja.. Dem hadde nok ikke tatt skade av en liten reingjøring!
Skal gjøre det i morgen, før jeg prøver meg igjen.
--------------------------------
Bladfjærer-aka-rumperister
--------------------------------
#34
Posted 21 November 2006 - 00:00
Kopi av melding:
Kopi av melding:
Neste steg er vel å finne ut hvorfor det gnistrer av minuspolen!
]
Vist du skrur fast polen så slutter det nok å gniste. Dårlig kontakt.
"Å bratt var det!!"
Bjørn Bakkelid
tlf 95768618
Opprinnelig postet av Bjønjen
Nei det gjør ikke det heller skjønner du! Kabelen er satt fast med en sveisetang, så den går ingen steder! Men som sagt, kun gnist når jeg trykker på knappen!
Men dette er noe jeg skal klare å finne ut av!
--------------------------------
Bladfjærer-aka-rumperister
--------------------------------
Opprinnelig postet av Navara01
Vist det gnister er det dårlig kontakt..
"Å bratt var det!!"
Bjørn Bakkelid
tlf 95768618
#35
Posted 21 November 2006 - 00:00
--------------------------------
Bladfjærer-aka-rumperister
--------------------------------
#36
Posted 21 November 2006 - 00:00
#37
Posted 21 November 2006 - 00:00
Er d med koblingsskjema?
www.verdal4x4.no
Vidar, kun Vidar !
#38
Posted 21 November 2006 - 00:00
Det står i ett lite hefte som fulgte med hvordan det skal kobles. Har fulgt dette skjemaet til punkt og prikke, så det burde jo være riktig koblet!
Skal prøve i morgen når ledningene er skrudd fast til batteriet, hvis det fortsatt gnistrer da.. Ja da tar jeg imot nye gode råd!
--------------------------------
Bladfjærer-aka-rumperister
--------------------------------
#39
Posted 21 November 2006 - 00:00
Men er d ikkeno som skjer i motoren?
Hvordan er merkinga på den?
Jeg kobler sammen felles ledningen og en av de andre, og setter strøm på den siste, da skal den gå en vei, og kobler sammen felles med den andre, og strøm på den siste så går den andre veien. Drit i rele boksen..
Så må den jordes i en skrue under winchen.
www.verdal4x4.no
Vidar, kun Vidar !
#40
Posted 21 November 2006 - 00:00