Lurer litt på å kjøpe meg en Lanrover Defender. Mest p.g.a. at den er i aluminium. Tenker at rustproblemene er ut av verden. Lei av å sveise rust. Jeg er litt betenkt med hensyn til kvaliteten. Spesielt på motor og driverk. Er det noen som har erfaringer å dele med meg om denne bilen.
Børge
Landrover defender
Started by
bogba
, Nov 22 2006 00:00
2 replies to this topic
#1
Posted 22 November 2006 - 00:00
#2
Posted 22 November 2006 - 00:00
Siden du sier Defender så antar jeg at vi snakker om 1990-modell eller nyere da det var i 89/90 Defender kom.
Korrosjonsproblemer er det nok på disse også, men ikke slik som på jernbiler. Torpedoveggen og ramma er av stål. Korrosjon skjer i hovedsak i overgangene aluminium-stål, men ramma kan også være utsatt for rust (avhengig av hvor biler har gått, og vedlikehold) Dette er som på en hvilken som helst annen 4x4. Motor og drivverk er stort sett solid på disse bilene, men vær obs på evt oljelekkasjer, og se etter dette.
Defender ( og tidligere versjoner, 90 / 110, Series III og Series II har alle sammen tre seter foran, og dermed sitter du nær døra. Rattet er også plassert langt ut på siden. Pedalene er store. Setene er montert på ei setekasse (batteri etc inni der). Det er dårlig varmeapparat og defroster på bilene, men slikt kan man jo bygge om.
Du vil få langt flere svar på landroverforumet (hvis jeg kan reklamere for et anner 4x4-forum på nettet). http://www.lrforum.com/forum/
mvh
HC
Korrosjonsproblemer er det nok på disse også, men ikke slik som på jernbiler. Torpedoveggen og ramma er av stål. Korrosjon skjer i hovedsak i overgangene aluminium-stål, men ramma kan også være utsatt for rust (avhengig av hvor biler har gått, og vedlikehold) Dette er som på en hvilken som helst annen 4x4. Motor og drivverk er stort sett solid på disse bilene, men vær obs på evt oljelekkasjer, og se etter dette.
Defender ( og tidligere versjoner, 90 / 110, Series III og Series II har alle sammen tre seter foran, og dermed sitter du nær døra. Rattet er også plassert langt ut på siden. Pedalene er store. Setene er montert på ei setekasse (batteri etc inni der). Det er dårlig varmeapparat og defroster på bilene, men slikt kan man jo bygge om.
Du vil få langt flere svar på landroverforumet (hvis jeg kan reklamere for et anner 4x4-forum på nettet). http://www.lrforum.com/forum/
mvh
HC
#3
Posted 22 November 2006 - 00:00
Vel, det er rust på demobilen til landrover forhandleren i Tromsø, så rust argumentet er nok litt dårlig. Hvis du er glad i en bil som hele tiden trenger litt TLC så er LR flott... En kompis av meg har en sånn, på treff i sommer har følgende deler tatt kveld: clutch, dieselpumpe, går bare på 4 sylindre, ++++ stikk aksler...
selvbygg er velbygg...
selvbygg er velbygg...