tikkelyd i motor
#41
Posted 03 December 2006 - 00:00
Hilsen Anders
Det finnes ikke dumme spørsmål, bare dumme svar...
86 Geländewagen 300 STT Kort 35" SOLGT!
#42
Posted 03 December 2006 - 00:00
#43
Posted 03 December 2006 - 00:00
Morgenstund har gull i munn, men bly i ræva!
#44
Posted 03 December 2006 - 00:00
var som sagt ikke pakningen der. men det er vel en del slager der så kansje det er noe der.
når du hadde det problemet, hadde heller ikke du den lyden da den sto på tomgang?
selv om du ruse den opp mellom 2500 0g 3000omd? det får ikke jeg. må kjøre.
prøve å skru løs hele turboen i morgen.se hvordan den og alt der nede ser ut.
#45
Posted 03 December 2006 - 00:00
Du får ikke noe trykk i en dieselturbo uten belastning, dvs du må kjøre...
Hilsen Anders
Det finnes ikke dumme spørsmål, bare dumme svar...
86 Geländewagen 300 STT Kort 35" SOLGT!
#46
Posted 03 December 2006 - 00:00
Morgenstund har gull i munn, men bly i ræva!
#47
Posted 03 December 2006 - 00:00
#48
Posted 04 December 2006 - 00:00
1. skru av toppdekselet og se på kammer / mål ventil-klaringer. Nå vet jeg ikke hvordan kammene gis olje. Men hvis det er en kanal som går over kammen og spruter olje ned på kammen så sett trykkluft på denne å kjenn etter om det blåser like mye ut av alle "hullene".
2. Skru ut dysene og test disse / rens dem med trykkluft for eks.
3. Demonter turbo / rør samt trykkslanger. Rens og skrusammen.
Det er litt jobb, men vel vært det. Desuten lærer du bilen din å kjenne.
Hilsen Anders
Det finnes ikke dumme spørsmål, bare dumme svar...
86 Geländewagen 300 STT Kort 35" SOLGT!
#49
Posted 04 December 2006 - 00:00
Mitsubishi Pajero 1986 Mountain
4x4mountain@datateknikk.no
#50
Posted 04 December 2006 - 00:00
Kopi av melding:
Hadde akkurat noe liknende på min paje, wasten, strammet denne og alt forsvant.
Mitsubishi Pajero 1986 Mountain
4x4mountain@datateknikk.no
Opprinnelig postet av catopett
men du har vel seperat wg... patrol har intirgret
god jul å godt nyttår offroadere!
#51
Posted 05 December 2006 - 00:00
tok ut alt. gikk over det som var av slanger og rør.ikke noe var defekt eller så dårlig ut.med trykkslanger mener du sikkert de tykke svarte slangene til og fra turbo for eks?
gikk også grundig over turbo.den er nok bra tror jeg.var max 1-2mm med slark.ikke noe ut og inn. akselen gikk fint rundt. ingen av bladene gikk borti noe.
men jeg bytta jo eksospakningen mellom eks.manifoil og topp. er kansje ikke sikkert jeg var nøye nok. for jeg så på annlegsflaten på eks.manifoilen(som ligger inntill eksospakningen) der satt det fastbrendt en go del gammel pakning.var veldig ujevn overflate på den delen av manifoilen som går inn til andre sylinder. og jeg vet at det var ved den sylinderen det hadde vært eksoslekasje fra første stund.for det var fersk svart olje/sot lag der.
for jeg fikk jo tips om at slik lekasje kunne gi slike lyder.derfor jeg prøvde å skifte den.å jeg så jo helt klart som jeg skrev over her at det har vært nylig lekasje der.
sammen med at boltene var helt løse.
kan jo stemme det du skrev da ralph hvis jeg fortsatt har lekasje ved den eks.pakingen.(Er du sikker på at det ikke bare er en lekasje mellom turboen og motoren? Hadde noen undelige lyder på hiluxen min, kvitring eller tikking. Komm bare mellom 2500 og 3000omdr når jeg ga full gass.)
¨å da tenkte jeg å prøve å gjøre toppen og manifoilen ren og fin og så prøve igjen.kjøpte også nye bolter og slik i dag.
tenkte også jeg skulle se på kammer og ventiler i morgen.gjøre ren oljekanaler osv.
hvordan tester jeg dysene?
ble litt av ett innlegg dette folkens..hehe..takker så meget for all hjelp så langt:)
#52
Posted 05 December 2006 - 00:00
har en slik gul tube med grå pasta.blir brukt på eks.anlegg for å tette.blir stein hard.
#53
Posted 05 December 2006 - 00:00
håper du får orden på dette da... jeg vet selv hvor irriterende det er å ikke finne ut av ting:)
men hvis turboen er fin,og ikke tar borti i noe plass,da hadde du sett metallspon ser du har kommet ned til 1-2 mm
Men husker en gammel ascona jeg hadde den skreik i VANNPUMPA ved turtall, hadde ikke denne bilen stått en stund??
"kun et skudd i luften", men vet jo aldri.....
mvh Patrolman
Konditordiesel e best,det vett jo alle
#54
Posted 05 December 2006 - 00:00
lettvindt å få tatt ut den å sjekka den da?
noen som vet hvordan jeg skal få teste dysene så jeg vet om de er bra?tips
#55
Posted 06 December 2006 - 00:00
Kopi av melding:
ja kan også være noe slik. hadde stått lenge ja.
lettvindt å få tatt ut den å sjekka den da?
noen som vet hvordan jeg skal få teste dysene så jeg vet om de er bra?tips
Opprinnelig postet av esc_cos
Vanskelig å få sjekka vannpumpa, tror jeg. Koster jo ikke all verden, så den kan jo byttes også. Da er du jo sikra at motoren har sirkulasjon av kjølevæska. Men er den gamle i orden, så er jo det en unødvendig utgift da.
Da det gjelder dysene, så skal dem trykktestes for å se på hvilket trykk dem åpner. Det utstyret er grisedyrt, men skrur du dem ut sjøl, og drar til et mitsu verksted, så tar det dem 15 min. å sjekke det.
'88 lang Paj. 2.5 TD 31x10,5-15
www.bruktbildeler.com
#56
Posted 06 December 2006 - 00:00
,men skru dem ut selv og ta dem med deg ellers fyker pengene:)
de tar ikke så mye for å teste dem, det er kjapt gjort
men IKKE få noe smuss i dysene sett på plastkopper på toppen
eller pakk dem inn i ren plast, ikke stapp papir nedi hullene,for å hindre smuss,i papir er det små fibrer som kan gjøre skade.
og pass på så du ikke knekker retur røren
Konditordiesel e best,det vett jo alle
#57
Posted 06 December 2006 - 00:00
kan det være dynamoen?
men vil den og vannpumpe gi slike lyder som jeg har ved slike tidsrom?
å vi er sikre på at det ikke er turboen?
låter nesten slik som når viftereima glir over liksom.
men de skal være bra
#58
Posted 13 December 2006 - 00:00
jævla lyden er der enda.
virker som om motoren må være litt varm før lyden kommer.
og får den så fort jeg får jeg kjører litt fort og at den drar litt tungt.
da fårjeg nesten slik kvitrelyd.men når jeg kjører i andre 2 for eks imed nesten ikke gass.så den liksom bare putrer bortover,da får jeg mer tikkelyd. kommer den med noen sekunders mellomrom
#59
Posted 20 December 2006 - 00:00
de hadde faktisk aldrig hørt en slik lyd før.er jo helt utrolig.
og de har drevet mye med gammel patrol opp gjennom årene..
de sa det neppe var eksoslekasje for det gir en mer smatte aktig lyd. de kune heller ikke skjønne at lyden kom fra motoren.
fatter virkelig ikke jeg.gir opp snart.
vet da faen hva jeg skal gjøre jeg..
#60
Posted 11 January 2007 - 00:00