Hei,
Jeg har et litt flaut spørsmål:
Må bytte lyspære på frontlyset på førersiden på min Excursion 2001 mod. Men jeg klarer ikke å komme til pæren.
Det kan vel ikke være nødvending å måtte ta ut batteriet for å få tilgang til lyspæren?
Håper på hjelp raskt!
Mvh
Erik

Bytte lyspære, Hjelp!
Started by
erikh
, Dec 01 2006 00:00
7 replies to this topic
#1
Posted 01 December 2006 - 00:00
#2
Posted 01 December 2006 - 00:00
Det vil ikke hjelpe å ta ut batteriet.
"Kassa" som batteriet står i blir jo stående, og DET står i veien.
Du må nok bare trykke lanken nedi og føle deg fram.
Hvis ikke du får ut lykta da.
Hilsen Jan.
Kan alt dette være rust??
"Kassa" som batteriet står i blir jo stående, og DET står i veien.
Du må nok bare trykke lanken nedi og føle deg fram.
Hvis ikke du får ut lykta da.
Hilsen Jan.
Kan alt dette være rust??
#3
Posted 01 December 2006 - 00:00
Kjenner ikke til bilen din, men jeg blir ikke overrasket om du må ut med batteriet.
Må ha ut batteriet eller ihvertfall flytte på det for å skifte pærer på bilen min.
--------------------------------
Bladfjærer-aka-rumperister
--------------------------------
Må ha ut batteriet eller ihvertfall flytte på det for å skifte pærer på bilen min.
--------------------------------
Bladfjærer-aka-rumperister
--------------------------------
#4
Posted 01 December 2006 - 00:00
Det å ta ut betteriet er jo ingenting i forhold til enkelte andre modeller. Jeg jobbet på shell for noen år siden og da var det en kunde som fortalte at han hadde vært på verksted med sin reanult scenic(tror jeg) for å bytte lyspære. For å bytte venstre hovedlyspære måtte dette gjøres: Jekke opp bilen, skru av venstre hjul, åpne en luke i hjulbuen for å komme inn til lyspæreavdelingen i motorrommet, så åpne enda en luke inne i lyspæreavdelingen for å komme til pæra, så all knotingen med å få ut lyspæra, ikke ta på glasset og det, til og med uten å se en dritt fordi hodet på dette tidspungt befinner seg i HJULBUEN. Så til slutt måtte hele prosessen reverseres. Nå er det godt mulig at denne mannen overdrev litt, men etter hva jeg har lest i div. bilblader så ligger ikke dette så langt fra sannheten... Lykke til og god helg!!
#5
Posted 01 December 2006 - 00:00
Er det likt som på min 02 F250 er det ganske køddete, men det går.
Som Jahov sier, kjør lanken nedi og føl deg fram. På min sitter det en sånn "rund" clips som holder pæra fast i reflektoren.
Denne clipsen sleit jeg litt med første gangen. Men gikk greit senere, både å løsne og sette på låseclipsen.
____________________________________________
Plymouth Trailduster 79 - F-250 XLT Super Duty 02
Som Jahov sier, kjør lanken nedi og føl deg fram. På min sitter det en sånn "rund" clips som holder pæra fast i reflektoren.
Denne clipsen sleit jeg litt med første gangen. Men gikk greit senere, både å løsne og sette på låseclipsen.
____________________________________________
Plymouth Trailduster 79 - F-250 XLT Super Duty 02
#6
Posted 02 December 2006 - 00:00
byttet pærer på min f-250 i går, trangt er det men bare få ned handa å føl deg fra...
Ford F250 2002 +Volvo v70 2,5td
Ford F250 2002 +Volvo v70 2,5td
#7
Posted 02 December 2006 - 00:00
Så kan du få litt tips her:
http://www.offroad.n...?TOPIC_ID=64736
If it ain't broken, you haven't been looking good enough!
http://www.offroad.n...?TOPIC_ID=64736
If it ain't broken, you haven't been looking good enough!
#8
Posted 02 December 2006 - 00:00
ja rekti
Ford F250 2002 +Volvo v70 2,5td
Ford F250 2002 +Volvo v70 2,5td