Om bilen min kvalifiserer til ekstrem gateregga 4x4 er jeg for fersk på offroad.no til å vite men jeg tar allikevel sjangsen og forespør her på hardcore:
Har en -94 ChevSub med 454 motor med div modder og har nå +300hk:
- Komplett Banks Power Pack (Tri-Y headers, mandrel benda 3" anlegg i rustfrittstål)
- Superchip
- MSD 6A tenningsanlegg
- TBI innsprøytnings syst.
- 14 bolt bakaksel med gov. locker
- Stor oljekjøler for motor, ekstra oljekjøler for gearkasse.
Har lyst til å ta'n helt ut og montere en Whipple kompressor for å dra maks ut av børsa.
Har noen erfaring med dette?
Er det andre ting jeg burde gjøre først? Er det grunner til at jeg bør la være?
Har ikke all verdens motorkunnskaper så tips og råd mottas med stor takk!
Mvh
-Lipton-
454/7,4/300 - May the Force be with me!
"Ambition is a poor excuse for not having sense enough to be lazy."
Whipple kompressor
Started by
Lipton
, Dec 02 2006 00:00
6 replies to this topic
#1
Posted 02 December 2006 - 00:00
#2
Posted 03 December 2006 - 00:00
Ser ingen grunn til ikke å trimme mere, begrensningen er tbi innsprøytningen, avhengig om hvor mye effektøkning du tenker på. Har montert kompressor på en 350 selv,se her: http://www.offroad.n...erms=procharger
#3
Posted 04 December 2006 - 00:00
"begrensningen er tbi innsprøytningen"??
Hva bør jeg gjøre evt. bytte til? Hvilke begrensninger gir dette?
----
Ser rimelig rått ut på bilen din!
Mvh
-Lipton-
454/7,4/300 - May the Force be with me!
"Ambition is a poor excuse for not having sense enough to be lazy."
Hva bør jeg gjøre evt. bytte til? Hvilke begrensninger gir dette?
----
Ser rimelig rått ut på bilen din!
Mvh
-Lipton-
454/7,4/300 - May the Force be with me!
"Ambition is a poor excuse for not having sense enough to be lazy."
#4
Posted 04 December 2006 - 00:00
Innsprøytningsdysene blir for små, selv med FMU montert.
Roar, Lightfoot Racing
Roar, Lightfoot Racing
#5
Posted 04 December 2006 - 00:00
Lar det seg ikke løse?
Mvh
-Lipton-
454/7,4/300 - May the Force be with me!
"Ambition is a poor excuse for not having sense enough to be lazy."
Mvh
-Lipton-
454/7,4/300 - May the Force be with me!
"Ambition is a poor excuse for not having sense enough to be lazy."
#6
Posted 04 December 2006 - 00:00
Jeg tror Holley har ny throttle body med større dyser. Dette sjekker du på Holley's hjemmesider.
Bare så du ikke misforstår: Whipple settet går helt greit. Alt du trenger er i esken. Det er hvis du skal ha enda mer at jeg mener dysene blir for små.
Roar, Lightfoot Racing
Bare så du ikke misforstår: Whipple settet går helt greit. Alt du trenger er i esken. Det er hvis du skal ha enda mer at jeg mener dysene blir for små.
Roar, Lightfoot Racing
#7
Posted 04 December 2006 - 00:00
Det er mange måter å gjøre dette på. Jeg monterte først procharger settet med ekstra bensinpumpe og fmu (bensintrykkregulator som stryper retur til tanken ved overlading) på motoren med tbi, dette fungerte bra.Men bruker man så mye penger på kompressor så vart det fort snakk om mere trykk, og da må bensintilførsel og tenning kunne reguleres. Jeg moterte datasprut ( megasquirt billig) og innsug med 8 dyser og bensintrykkregulator. Dette gjør at det er enkelt å få mere effekt. Men dette er heller ikke bra nok mye vil ha mere, så nå er det stroker 383cid kit under bygging. Megasquirt eller annen datastyring anbefales, dette kan kobles opp paralelt med at du bruker bilen med tbi, for å lære bruken av det. Last ned programmvaren til megasquirt og se om dette kan være noe.