Kopi av melding:Man kan si mye rart om franske biler, men dette tar kaka! Var ute å kjørte på et par kompiser i dag. Skulle ut på E6. Da er det en lang temmelig krapp venstresving. Kan ha ca. 50 i den svingen. Plutselig kommer oljelampa på! WTF. tenker jeg og stopper. Med en gang bilen stopper (står på tomgang) spretter trykket opp til 6 bar igjen. Det samme skjedde da jeg aksellerte opp til 90. Trøkte på ganske bra for å få opp farten før en trailer. Med en gang jeg da slapp gassen kom trykket igjen.
Jeg har ikke oppdaget dette fenomenet i høyresvinger.
Til info: Motoren er en B27E fra en 265 ambulanse, gått 150K. Jeg har temmelig ny olje og Volvo oljefilter. Oljepumpa sitter fremme til venstre på motoren, og oljetrykksbryteren og føleren (separat bryter og føler) sitter på høre side av motoren. Peila olje nå når jeg kom hjem. Plenty...
Hva fan er det som skjer? HAr tidligere merket at oljetrykket faller ved ardt gasspådrag, men ikke så mye at oljelampa lyser. Den slo ut på under 1 bar.
----------------------------------------------------------------
Trykkbar---><---trykkbar
Lovdata.no
Ønske sæ kort patrol eller XJ
Opprinnelig postet av wazzza
|
Ja franske biler ja, jeg diagnostiserte en Volvo 340 (renault 17 (B172K)) her om torsdagen, og kjørte derfor endel mil, på E6,
veldig hardt, er ikke dette prøveskilter er til da? Og å "PRØVE"?,
fant ingen ting på de første timene som tillsa, hvorfor bilen ikke ville gå skikkelig, og hvorfor motor ikke reagerte på c/o-justering,
sjekka tenningsystemer, fant ingen ting galt, kompressjon, ingen ting galt, innsug, ingen ting galt, tilsynelatende ingen ting galt, "AT ALL" men bilen ville
ikke gå rent, alle "syns-seg-påere" sier
Kopi av melding:"juster tenning", hva med akselerasjonspumpe "membran" |
, tilogmed Volvo Bilia, mente at karburatoren var slitt, "etter 135 mil?", etter min utregning utfra modellen, har denne derfor gått ca overkant av 7 mil i året,
faen, alle som har peil, vet at en sånnen motor ikke
HAR justering av tenning, da den er elektronisk justert,
ujevn tenning, daua ved pådrag av gass, "HODEPINE",
bilen gav meg mer spørsmål enn jeg hadde svar på.
og fant ut at når jeg vrengte bilen mot venstre, daua motoren,
ikke mot høyre, bilen rusler på tomgang, når jeg gir pedal,
ikke brått, soft, til den kommer opp med ca 200 rpm til ca 1000 rpm, daua motoren igjen,
jeg fant faktis ut det, til slutt, etter mange timer, da jeg ville sjekke pakningen til fordeleren,
at motorens toppdeksel var røket ved utgangen til fordeler,
der hvor simringen sitter, støpen mellom der, og toppdeksel,
mistet derfor overtrykk i ventilkammer, som gjorde at det ble mangel på vakum til tenning, derfor ugangen i motoren, og mangel på pådraget,
som derfor igjen er årsak til at verkstedet ikke fikk utlesning i henhold til c/o når de prøvde og justere denne, til ett normalt nivå.
Så derfor gikk denne ikke igjennom e/u-kontrollen, dette og hengsle i v. dør forran.
Kaster ikke bilen på fyllinga da, når denne ikke har gått lengre enn 135 mil.
Jeg hater monopolisme,
jeg hater scannernytt.