Gå til innhold

Foto

Overhaling av girkassa?

This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
4 replies to this topic

#1 JRO

JRO

Offroader

• Medlem
  • PipPipPip
  • 292 Innlegg:

Posted 19 December 2006 - 00:00

Hva koster en overhaling av girkassa ('96 Pajero Td), og hvem driver med sånt? Bør en ta det preventivt, eller vente til noe (ubehagelig) skjer?

Har gått 230 k nå, men merker ikke annet enn at det er litt tregt å slippe seg fra 3. til 2. gir.

#2 roxxx

roxxx

Grand offroader

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 529 Innlegg:

Billigste er å få fatt på en bruktkasse som er gått lite, feks fra en (nyere) Hyundai Galloper, en bruktkasse som er like gammel som den du har fra før kan man anta er gått langt, og kanskje kan kommer til å ryke relativt kjapt igjen.
Hvis du går for en Galopperkasse, så må du bruke den gamle fordelingskassen din, siden Galopper ikke har Super Select. Dette er helt uproblematisk.

Du trenger normalt ikke begynne bekymre deg før den begynner lage lyder i alle gear unntatt 4. HVIS dette skjer har du alt fra dager til måneder på deg, det eneste som er sikkert da er at den er på vei til de evige japanske kirsebærhager, der den kommer til å treffe mange av sine brødre og søstre. (er litt religiøs siden julen nærmer seg)
Min holdt vel ca 4 måneder etter lydene kom.

Håper dette hjelper deg, siden du ikke har de vanlige symptomene, så tror jeg du ikke trenger engste deg så mye.

#3 khnaess

khnaess

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 45 Innlegg:

Jeg har min kasse inne til overhaling hos mitsubishi nå. Det er til en 94 L200. Mitsubishi er kanskje ikke de billigste men da får man i hvert fall 3 års garanti på jobben. Utskifting av lagrene i kassa koster 13000 kr.
Jeg prøvde å få tak i ei byttekasse men det viste seg nesten like vanskelig som å få tak i hønetenner. Japsene bytter visstnok kassene ofte og også innenfor et modellår.

#4 JRO

JRO

Offroader

• Medlem
  • PipPipPip
  • 292 Innlegg:

Ok, takk for info, da vet jeg litt mer. Noen som kjenner til bra alternativer til Mitsubishi her i Oslo/Akershus-området?

#5 roxxx

roxxx

Grand offroader

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 529 Innlegg:

Posted 20 December 2006 - 00:00

Jeg har kjøpt mye av denne karen, anbefales han har ALT.

Nilsen Bil

1960 Løken, Tlf 63850459, Fax 63857169