Gå til innhold



Foto

Suburban elektronisk dieselpumpe


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
168 replies to this topic

#161 hot-chevy

hot-chevy

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 550 Innlegg:

Posted 04 November 2007 - 16:24

skjønner du ikke at trykket forsvinner når ip fordeler den dieselen som kommer til 8 stk sylindere og fødepumpa ikke klarer og mate etter diesel grunnet for liten kapasitet,det er da trykk så det holder når motoren går på tomgang,hvorfor forsvinner det når man begynner å kjøre hardt da? du har sikker et greit svar på dette også tenker jeg.
har ingen trykkmåler inne i kupeen,har heldighvis hode til å forstå det
jeg er ikke professor i hverken det ene eller andre,men av den enkle sorten som får ting til å fungere,
og det er greit nok bevis for meg.
dette med atmosfæretrykk og slike ting får du og romfarten ta dere av.
foresten fint å vite at neste gang manometeret på gassflaska til sveseapparatet mitt viser 0 i trykk,så kommer det fremdeles masse gass :)
sikkert en dumm samenligning men kunne ikke dy meg :D
da får du mekkeren bare dure på videre med ditt,så får vi enkle mennesker ,som likevell får ting til å fungere
holde på med vårt. ;)

#162 Suburban2500

Suburban2500

    Offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPip
  • 165 Innlegg:

Posted 04 November 2007 - 16:34

Mekkeren: Hvordan kan du si at du ikke får noen effektøkning med en Holley pumpe når du ikke har prøvd den selv ?

#163 Silver@do

Silver@do

    Skogens Konge

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1664 Innlegg:

Posted 04 November 2007 - 16:57

Ville bare fortelle det jeg har opplevd med FSD. Jeg laget en kloss som er i kontakt med AC og monterte på FSD. Satte inn en tempføler for å følge med. Jeg kjørte en stund med dårlig fødepumpe. Motoren hostet og harket når jeg kjørte (IP) tom, men temp på FSD ble ikke noe høyere. (temp ligger på 26 til 37 grader, sikkert for AC ligger og slår inn å ut).
Nå med ny Holley Blue er tempraturen den samme. På tomgang og under belastning er tempraturen uforandret.
Dodge har Cummins, men GM har Duramax med Allison bak....

Garasje: http://www.offroad.n...pen-t86593.html

#164 Guest_simon28_*

Guest_simon28_*
  • Guests

Posted 04 November 2007 - 19:09

QUOTE(Silver@do @ 4 Nov 2007, 16:57) <{POST_SNAPBACK}>
Ville bare fortelle det jeg har opplevd med FSD. Jeg laget en kloss som er i kontakt med AC og monterte på FSD. Satte inn en tempføler for å følge med. Jeg kjørte en stund med dårlig fødepumpe. Motoren hostet og harket når jeg kjørte (IP) tom, men temp på FSD ble ikke noe høyere. (temp ligger på 26 til 37 grader, sikkert for AC ligger og slår inn å ut).
Nå med ny Holley Blue er tempraturen den samme. På tomgang og under belastning er tempraturen uforandret.

hei har du et bilde av boksen på røret? har tengt på det samme selv

#165 Silver@do

Silver@do

    Skogens Konge

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1664 Innlegg:

Posted 04 November 2007 - 21:29

Her en midlertidig løsning som har blitt ganske "permanent" whistle.gif
Men husk at varmeaparat innstilling mi stå på defost.

Attached Thumbnails

  • DSC00772.JPG
  • DSC00774.JPG

Dodge har Cummins, men GM har Duramax med Allison bak....

Garasje: http://www.offroad.n...pen-t86593.html

#166 Guest_simon28_*

Guest_simon28_*
  • Guests

Posted 04 November 2007 - 22:06

QUOTE(Silver@do @ 4 Nov 2007, 21:29) <{POST_SNAPBACK}>
Her en midlertidig løsning som har blitt ganske "permanent" whistle.gif
Men husk at varmeaparat innstilling mi stå på defost.

takk da har jeg noe å gå ut i fra, hehe har mange permanente midlertidige løsnionger jeg også tongue.gif

#167 Silver@do

Silver@do

    Skogens Konge

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1664 Innlegg:

Posted 05 November 2007 - 15:47

QUOTE(simon28 @ 4 Nov 2007, 22:06) <{POST_SNAPBACK}>
takk da har jeg noe å gå ut i fra, hehe har mange permanente midlertidige løsnionger jeg også tongue.gif

Hehe. Keep on biggrin.gif Men jeg har laget enn alukloss med en kanal inni som går frem og tilbake (prototyp). Klossen er montert ute på inner skjermen. Denne funker helt perfekt på enn 98 Suburban. Skal lage en til som jeg skal ha selv.
Dodge har Cummins, men GM har Duramax med Allison bak....

Garasje: http://www.offroad.n...pen-t86593.html

#168 Silver@do

Silver@do

    Skogens Konge

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1664 Innlegg:

Posted 05 November 2007 - 18:23

Hær er en mulighet for kjøling av FSD

Attached Thumbnails

  • Uten_navn.jpg

Dodge har Cummins, men GM har Duramax med Allison bak....

Garasje: http://www.offroad.n...pen-t86593.html

#169 Mekkeren

Mekkeren

    Offroader

  • Banned
  • PipPipPip
  • 200 Innlegg:

Posted 20 November 2007 - 12:21

QUOTE(v8 @ 19 Nov 2007, 23:46) <{POST_SNAPBACK}>
Det er nok med FSD'en som det er i de gode gamle sluttrinnene eller tenningsmodulene som de også kalles. Før eller siden konker de rett og slett ut. Bare at på GM sin 6,5 skjer det mye raskere enn det de fleste regner som akseptabelt. Gjennomsnitlig levetid ser ut til å være ca 1,5 år? Men en vanlig tenningsmodul pleier å holde minst 10 år i snitt.

Blir omtrent som med en lyspære. Konker garantert før eller senere. ( I en pære blir vel Wolframstålet "brukt opp" og svekket? Elektronikken i FSD skal vel teoretisk ikke bli utslitt men blir det likevel).
.

Hvordan forklarer du da at en FSD på pumpe står lengre (flere utsagn tyder på det) enn en FSD montert andre steder? Etter min erfaring ser den ut til å stå omtrent dobbelt så lenge pumpemontert. Andre nevner tall på mye over 100k km. Sågar har en nevnt tall på over 300k km og flere år.
Da synes ikke slitasje å være problemet!
Ser også at de FSD'ene som står lengst, står på "nyere" biler evt. siste generasjon av dieselpumpe. De er vel også siste utgave av FSD.
Fint om du kunne kommentere dette. Dette må jo være svært interessant for de som enda har garanti og som avspises med gamle resirkulerte byttepumper som gudene må vite er resirkulert hvor mange ganger.