Gå til innhold



Foto

Hjelp meg med blandingforhold!


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
34 replies to this topic

#1 amcarfreak

amcarfreak

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 17 Innlegg:

Posted 23 December 2006 - 00:00

Jeg har en 74mod Dart Swinger.. med 318 motor og aspen 2port gasser.. vanligvis skal bilen bruke ca: 1,2L/mila.. men bruker i stede 2-3L/mila.. Er det noen som vet hvordan jeg får nedjustert dette? og eventuelt tyna ut bensinen? riktig blandingforhold osv? ikke kom med 17:1 eller noe.. men hvor mange omdr. skruen skal fra et punkt eller noe.. altså.. kan noen hjelpe meg? sad.gif

~~74mod Dodge Dart Swinger 2d HT~~

#2 amcarfreak

amcarfreak

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 17 Innlegg:

Posted 28 December 2006 - 00:00

har kjørt litt mere.. funnet ut at bilen bruker nærmere 5l/mila!!! fish.gif ohmy.gif Det er ALT for mye!!! Studere alle svar og den teksta i motorrommet..

~~74mod Dodge Dart Swinger 2d HT~~

#3 RamDodge

RamDodge

    Bildåre

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1239 Innlegg:

Posted 07 January 2007 - 00:00

Han er en privatperson ja, men som de fleste i amcarhobbyen så er han meget hjelpsom + han er den som kan mest om A-body MoPar her i Norge. Om en ringer og presenterer seg på en ordentlig måte så er sjangsene for å få hjelp ganske stor. Om ikke så får en jo bare nei.
Hvis du heller vil brenne av noen penger på et verksted så kan du ringe til Magnus Motor og spørre etter Kjell Magnussen, er også gammel MoPar-mann som fikser det meste.

--
Hvit 2001.5 Dodge 2500 Cummins 4x4, kort hytte og langt plan. Alt utstyr + litt til :-)

#4 dalix

dalix

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2225 Innlegg:

Posted 28 December 2006 - 00:00

fyll når det er tomt.... ;P men kan ikke bilene begynne å bruke litt mere om gassern er utslitt...!

Drømmer om Am Pickup for tiden!=)


Rana Offroad Team

"HELLER EN RUNDBUNGLET STYGG AMERIKANER ENN EN BLANKPOLERT FIN JAPANER"

"I'm so country, my idea of a seven-course dinner is a possum and a sixpack"

#5 EKJ

EKJ

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1257 Innlegg:

Posted 28 December 2006 - 00:00

1,2 literpå mila, da snakker vi vel jevn langkjøring, du bør nok regne med 2 liter på blandet kjøring spesielt på denne tiden av året... og det er før horna i panna vokser ved hvert lyskryss...

#6 amcarfreak

amcarfreak

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 17 Innlegg:

Posted 28 December 2006 - 00:00

mulig det.. men vet noen en annen løsning på problemet?

~~74mod Dodge Dart Swinger 2d HT~~

#7 Guest_axsling_*

Guest_axsling_*
  • Guests

Posted 03 January 2007 - 00:00

Det er latterlig....en hayns koster en brøkdel, om du er medlem i Amcar spør du om å få tilsendt kopier av det som har med gasseren å gjøre fra deres biblioktek. Kanskje den 1000lappen like gjerne blir billig om du ikke får ned forbruket, men skjønner ikke at du klager, kjerra er utgått på dato å mskinen er sliten, noe må den få bruke.

Mvh LCL

POWER TO THE PEOPLE

#8 Stig

Stig

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 689 Innlegg:

Posted 23 December 2006 - 00:00

Gjør som man gjorde før i verden....Juster skruen helt inn, så en og en halv omdreining ut. Sett på en turteller og juster tomgangskruen til du har ca. 6 - 700 o/min.

Kjør den litt, ta ut en plugg og se hvordan den ser ut. Du kan lese av mye ved å se på en plugg, men det antar jeg du kan siden du er mekanikker av utdannelse.

#9 amcarfreak

amcarfreak

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 17 Innlegg:

Posted 23 December 2006 - 00:00

jepp.. farge, sot og om det blir sånt belegg osv...


helt inn og 1 1/2 ut? den er vel minst 10ute.. den er ca: 1-2cm ute (skrue hode til gasser) hørt den bruker mindre bensin ved og skru den ut.. men står der den gjorde da jeg kjøpte bilen..

~~74mod Dodge Dart Swinger 2d HT~~

#10 Stig

Stig

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 689 Innlegg:

Posted 23 December 2006 - 00:00

Jeg kjenner ikke akkurrat den forgasseren du har, men antar at du kan begynne noe rundt der. Deretter kan du lese av på pluggene når den går rent, hvis du ikke har tilgang på måleutstyr.

Pluggene kan være fuktige ca. "15 minutter" til hver side fra jordingen i pluggen. Elektroden skal være ren, helst ha en gråaktig farge, men ikke sotete. Fuktige er ikke våte, bare fukt på hver side.

Litt vanskelig å beskrive dette uten bilder, men håper du forstår hva jeg mener.

#11 amcarfreak

amcarfreak

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 17 Innlegg:

Posted 24 December 2006 - 00:00

ja må jo få ordnet dette allefall.. men om jeg gjør feil, kan den vel ende med og bruke mere?

~~74mod Dodge Dart Swinger 2d HT~~

#12 EKJ

EKJ

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1257 Innlegg:

Posted 26 December 2006 - 00:00

Du har vel 2 blandingsskruer nesten nederst på gasserfoten... start den opp og juster inn 1 og 1 skrue til den begynner og halte og en kvart ut igjen gjør dette på begge sider, kontroler også at aks pumpa di er justert så den trykker på mere bensin med en gang du trykker på gassen.

#13 amcarfreak

amcarfreak

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 17 Innlegg:

Posted 27 December 2006 - 00:00

Jeg har veldig god respons på gassen.. det har jeg.. forgasseren har bare en skrue i front.. (dette er en 2port). så den bruker ikke mere bensin om jeg skrur inn skruen på den måten da? bilen går bra.. ingen feil med motor eller slikt.. men bruker 3ganger mere bensin enn den skal.. da bilen min med en 318 ikke skal bruke ca: 1,2L/mila så er 2-3 ganske mye.. derfor må jeg få justert denne gasseren :S

~~74mod Dodge Dart Swinger 2d HT~~

#14 Tim

Tim

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 137 Innlegg:

Posted 28 December 2006 - 00:00

BARE JUSTER CO SKRUAN INN T MOTORN HELPÅ Å DØR UT Å LIT TILBAKE.
TENINGS ANLEGGET PÅ DODGE E ET EGET KAPITTEL SOM KAN SPIL EN VÆR ET PUSS.
PAS PÅ AT GAPET PÅ MAGNETN E RIKTIG 0,006" VIST D ER KAST I FORDELER AKSELN KAN RELUKTOR DREVET VÆR SKADA, DA FÅR DU GNIST PÅ PLUGGENE MEN DEN E RØDGUL PÅ FARGE(BØR VER BLÅ) SKIFT ROTOR Å LOKK EVENTUELT PLUGGER Å KABLER.
Æ HAR GITOP ANLEGGET PÅ MIN Å MONTERT MSD TENNING, DE VAR SOM EN HELT NY BIL Å FORBRUKET VAR HALVERT.

LÅN EN GASSER AV EN KOPIS Å PRØV. EN SLITT GASSER KAN LAG MYE TRØBBEL .

MUD IS FUNN

#15 Kenny_g

Kenny_g

    Grand offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 881 Innlegg:

Posted 28 December 2006 - 00:00

Jeg ville sjekket at tenninga har riktig timing...

____________________________________________
Plymouth Trailduster 79 - F-250 XLT Super Duty 02

#16 Tim

Tim

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 137 Innlegg:

Posted 29 December 2006 - 00:00

JUSTER PÅ FORTENNING TIL MOTORN BYNE Å BUTTE Å LITT TILBAKE SÅ SKA DET VÆR GANSKE NERME.
OFTE KAN REGISTRET VÆR STYGGE ULVEN Å MEN DA VIL MOTORN VÆR USTABIL

MUD IS FUNN

#17 JEHenden

JEHenden

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 248 Innlegg:

Posted 29 December 2006 - 00:00

Stikk på hoggern å kjøp deg ei lamdasonde og bestill f.eks fra http://store.summitracing.com/ Produkt: SUM-G2986

Da har du kontinuerlig kontroll forbrenninga til bensinsluker'n under hoodn.

Det skal jeg gjøre neste gang jeg får meg bensinbil.

Alt av tenningsdeler og gasser må selvfølgelig sjekkes og grunn innstilles først.


Landcruiser LJ70 2,4D
Patrol MK160 3,3TD

#18 R.H

R.H

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 327 Innlegg:

Posted 29 December 2006 - 00:00

problemet er at d er en 318:D
har akkurat samme prob som deg,å jeg har en helt ny 2 porter på motorn.
må si jeg er imponert over at d går å skvise så mye bensin gjennom en så liten gasser å at motorn fremdeles funker normalt:o

R.H

#19 amcarfreak

amcarfreak

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 17 Innlegg:

Posted 29 December 2006 - 00:00

skal uannsett ikke være slik.. jeg har skjekket opp.. til og med på en av mopar sine sider, står det at 318 var bygd for og være økonomisk og bruke lite bensin.. den skal faktisk bruke under 2L/mila.. men hørt at det kan hjelpe med en fireport da.. men men.. lambasonde? jeg skal bygge opp dobbelt annlegg.. trenger jeg ikke 2 da? har skjekket at det er 2skruer i front ja.. men en er blandig eller noe, og en er turtall eller drivstoff? men hvem er hvem?

~~74mod Dodge Dart Swinger 2d HT~~

#20 Tim

Tim

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 137 Innlegg:

Posted 29 December 2006 - 00:00

LAMBDASOND VIL BARE FORTELL D DU ALEREDE VET AT MOTORN FÅR FOR MY BENSIN I FORHOLD T LUFT.


MUD IS FUNN