Feit Dodge i Hallingdalen.
Started by
Kenny_g
, Jan 02 2007 00:00
34 replies to this topic
#21
Posted 23 January 2007 - 00:00
det er nok ikke steini sin nei, er en som ikke er bruker her, mener det er 20" som sitter på den nå, rimelig artig den bilen der;)
#22
Posted 23 January 2007 - 00:00
ja er 20" og meiner det er 36 iroc dekk som sitter på den
Tom Arild Slåtto
Tom Arild Slåtto
#23
Posted 23 January 2007 - 00:00
For de av dere som kjenner eieren av denne hvite Dodgen...Har han montert eksosen selv og går den helt til turbo'n?
Eventuelt hvor er det kjøpt?
____________________________________________
Plymouth Trailduster 79 - F-250 XLT Super Duty 02
Eventuelt hvor er det kjøpt?
____________________________________________
Plymouth Trailduster 79 - F-250 XLT Super Duty 02
#24
Posted 23 January 2007 - 00:00
dette er nok ikke og få kjøpt noe sted gitt, det er jeg, steini og eier av bilen som har laget dette. så bare og ta motet til seg i hive seg på
#25
Posted 23 January 2007 - 00:00
Jammen fortell da.
4" 5" 6" eller hva? Hvor og hvordan er skjøten/forgreningen fra et til to rør?
Har sett noen andre her inne som har sveist et svært firkant rør med en pipe i hver ende opp som ligger på planet. Dette er visst noe ugunstig i forhold til hvilken retning eksosen velger. Såvidt jeg har skjønt.
På siden jeg refererer til tidligere kommer et rør opp og forgrenes i en Y på planet.
Er det bedliner i bilen?
____________________________________________
Plymouth Trailduster 79 - F-250 XLT Super Duty 02
4" 5" 6" eller hva? Hvor og hvordan er skjøten/forgreningen fra et til to rør?
Har sett noen andre her inne som har sveist et svært firkant rør med en pipe i hver ende opp som ligger på planet. Dette er visst noe ugunstig i forhold til hvilken retning eksosen velger. Såvidt jeg har skjønt.
På siden jeg refererer til tidligere kommer et rør opp og forgrenes i en Y på planet.
Er det bedliner i bilen?
____________________________________________
Plymouth Trailduster 79 - F-250 XLT Super Duty 02
#26 Guest_axsling_*
Posted 23 January 2007 - 00:00
Lagrinn skrev: "dette er nok ikke og få kjøpt noe sted gitt" dette er jo latterlig....er bare å kikke på http://www.vangbo.no/ så er det bare å handle.
Mvh LCL
POWER TO THE PEOPLE
Mvh LCL
POWER TO THE PEOPLE
#27
Posted 23 January 2007 - 00:00
Jeg ser hva lagrinn skriver....men synes ikke det er lættis å høre hva de har gjort for det.
Feks hvilken dimensjon er brukt og om det er lagt helt til turbo'n.
Er det i perfomence øyemed eller just for looks.
____________________________________________
Plymouth Trailduster 79 - F-250 XLT Super Duty 02
Feks hvilken dimensjon er brukt og om det er lagt helt til turbo'n.
Er det i perfomence øyemed eller just for looks.
____________________________________________
Plymouth Trailduster 79 - F-250 XLT Super Duty 02
#28
Posted 23 January 2007 - 00:00
axling eller hva du nå kaller deg her, grunnen til at jeg ikke veit noe om dette er fordi jeg tillhører en litt anna bileier gruppe en det meste parten her inne gjør, jo lavere er bedre etter min mening:D
og det måtte jo vere en sånn tøffing som deg inne her sm alle andre forum som ikke klarer og si at "du tar nok feil her, her er en side dem selger dette" dette kalles vanlig folkeskikk. og du får nok ikke tak i noen som er helt lik disse om du leiter herifra ti månen
men nok om det
nå skal jeg ikke si om disse dimmene er helt rett men mener det er 5" som er brukt, og to piper til lastebil hele konstruksjonen kan egentlig sammenlignes med et amerikanskt fotball mål.
det kommer samme mengde røyk ut av begge etter som det røret som kommer opp igjennom planet er midt på,
dette røret og original eksos er sammenkoblet med et fleksirør.
det er nok mest får og se kult ut, noe jeg synest han fikk til bra:D
og det måtte jo vere en sånn tøffing som deg inne her sm alle andre forum som ikke klarer og si at "du tar nok feil her, her er en side dem selger dette" dette kalles vanlig folkeskikk. og du får nok ikke tak i noen som er helt lik disse om du leiter herifra ti månen
men nok om det
nå skal jeg ikke si om disse dimmene er helt rett men mener det er 5" som er brukt, og to piper til lastebil hele konstruksjonen kan egentlig sammenlignes med et amerikanskt fotball mål.
det kommer samme mengde røyk ut av begge etter som det røret som kommer opp igjennom planet er midt på,
dette røret og original eksos er sammenkoblet med et fleksirør.
det er nok mest får og se kult ut, noe jeg synest han fikk til bra:D
#29
Posted 23 January 2007 - 00:00
det er 4,5" ifra turbo også er det 5" opp:)
skal visst vere 20 hk og hente på dette.
skal visst vere 20 hk og hente på dette.
#30 Guest_axsling_*
Posted 24 January 2007 - 00:00
Alt kan kjøpes...hårsår?...
Mvh LCL
POWER TO THE PEOPLE
Mvh LCL
POWER TO THE PEOPLE
#31
Posted 24 January 2007 - 00:00
jeg er nok ikke det nei, men synest det er rart at med en gang folk kommer seg på et forum så er det utrolig mange som glemmer normal folkeskik.
du har rett i at alt kan kjøpes, viss man har penger til det, he he
du har rett i at alt kan kjøpes, viss man har penger til det, he he
#32
Posted 24 January 2007 - 00:00
Trenger ikke kjekkle gutta, linken til axsling var ok den, og svaret fra Lagrinn var utmerket det også.
En annen fordel ved å legge opp rett fra turbo'en i tillegg til mer HK er lavere EGT (Exhaust Gas Temperature).
Dette har vært oppe til diskusjon før, og må taes hensyn til ved chiptrimming.
Jeg fikk smekk på lanken inne på Ford Forumet fordi jeg dro tung henger over lengre tid med motor tunet til trinn 3. Nettopp p.g.a. faren for høye eksostemperaturer.
____________________________________________
Plymouth Trailduster 79 - F-250 XLT Super Duty 02
En annen fordel ved å legge opp rett fra turbo'en i tillegg til mer HK er lavere EGT (Exhaust Gas Temperature).
Dette har vært oppe til diskusjon før, og må taes hensyn til ved chiptrimming.
Jeg fikk smekk på lanken inne på Ford Forumet fordi jeg dro tung henger over lengre tid med motor tunet til trinn 3. Nettopp p.g.a. faren for høye eksostemperaturer.
____________________________________________
Plymouth Trailduster 79 - F-250 XLT Super Duty 02
#33
Posted 24 January 2007 - 00:00
det er et must å montere målere ved trimming, da vet du hva motoren tåler ved forskjellige belastninger. billig forsikring iallefall:D
#34
Posted 28 January 2007 - 23:38
ingen som har bilde av denna bilen da?
#35
Posted 29 January 2007 - 02:33
Du får lese hele tråden så dukker nok bildet opp Silverfox
--
Hvit 2001.5 Dodge 2500 Cummins 4x4, kort hytte og langt plan. Alt utstyr + litt til :-)
Min Garasje
Hvit 2001.5 Dodge 2500 Cummins 4x4, kort hytte og langt plan. Alt utstyr + litt til :-)
Min Garasje