Beste allround scooter 20-50000???
#1
Posted 06 January 2007 - 00:00
-Plass til to
-Halvlangt eller langt belte
-revers
-egnet for å dra med (Ved/pulk)
-god nok komfort til å kunne kjøre en litt lengre tur i vårt naboland
-Nok motor til å kunne kjøres relativt uanstrengt i de fleste tilfeller
-og smidig nok til at man også kan ha det litt gøy på egen hånd hvis man ønsker?
Det gjør ikke noe om det er driftsikkert og. Men trenger ikke turbo og flere hundre hester...
Har kikket på flere, bl.a. Yamaha Venture. Og lynx grand touring. Men kom med forslag!
Stefan:)
-92 Chevrolet Suburban 5,7 bensin/LPG (familiebil og trekkvogn)
-Toyota Corollux 2,2d
-83 Toyota LandCruiser HJ60
-Ifor Williams LM146G 4x0
-Subaru 1800 Turbo stv (konebil)
-44 GMC CCKW 6x6 tipp
-1967 Opel Rekord 1900, 2d. sedan
-1975 Toyota Corolla KE36 stasjonsvogn!
"MAN SKAL HØR MYKJE FØR AUAN DETT UT..."
#2
Posted 10 January 2007 - 00:00
Har 3 stk nu , 2005 GT V2 1000CC , 1999 GT 583 RAVE , 1991 safari lx 447. Kan annbefale deg GT 583en , er en meget grei skuter og så kan du se på en 2004 legend gt 500 ss , denne er det 600cc maskin i og har 32 kammer på beltet,lett og fin , går meget bra ,har testa den selv. Kanskje litt dyrere en 50000,ikke sikkert visst du sjekker rundt.
Trur nok denne går til alle kravene dine.
Har ikke så mye å si om yamahaen ,annet at den er drifts sikker.
Styr unna alt som står Artic cat på,ellers er vel alt kurant.
JO STØRRE, JO BEDRE!!!!!!!!!!
www.v8dieseltech.net
http://www.v8dieselt...gm65td/test.htm
#3
Posted 06 January 2007 - 00:00
garasjer:
Offroad.no garagen
NLCK Garagen
IH8MUD.COM ROTW
VÅRT EGET KART (nå med chat)
#4
Posted 06 January 2007 - 00:00
- Øyvind
2004 Hilux D-Cab AT 35
#5
Posted 06 January 2007 - 00:00
_____________________
Det gikk jo shukt fort a'
#6
Posted 06 January 2007 - 00:00
#7
Posted 06 January 2007 - 00:00
#8
Posted 06 January 2007 - 00:00
de som ikke blir gjort i dag kan sikkert vente en uke
#9
Posted 06 January 2007 - 00:00
Polaris SKS kan vel være en mulighet.... Mange skryter av Yamaha, mens enkelte andre ikke fordrar merket... Ikke vet jeg!
Det blir nok ikke MYE vedhenting, men har egen skog og ved, så for å forsvare noen slags investering kan jeg ikke kjøpe meg et rent leketøy. Må ha en viss prktisk verdi og.
Lynx 5900 og Viking er jo ypperlig til vedhenting, men er jo litt skeptisk til både vekt, egenskaper på langtur og "morrofaktoren".
Kunne Ranger/Ranger king være et alternativ?
Kjører per i dag 1980 modell JAG, kort 440. Så det skal jo ikke mye til for å overgå den da! Men den har jo sin sjarm da, lett som ei fjær og like brei som en stor moped...
-92 Chevrolet Suburban 5,7 bensin/LPG (familiebil og trekkvogn)
-Toyota Corollux 2,2d
-83 Toyota LandCruiser HJ60
-Ifor Williams LM146G 4x0
-Subaru 1800 Turbo stv (konebil)
-44 GMC CCKW 6x6 tipp
-1967 Opel Rekord 1900, 2d. sedan
-1975 Toyota Corolla KE36 stasjonsvogn!
"MAN SKAL HØR MYKJE FØR AUAN DETT UT..."
#10
Posted 06 January 2007 - 00:00
#11
Posted 07 January 2007 - 00:00
#12
Posted 07 January 2007 - 00:00
Kjøpte min i 2001 og har ikke hatt noen scootere lenger en den.
Leon
Rana Offroad Team
#13
Posted 08 January 2007 - 00:00
Har du solgt den GT'en din, Leon? Hvordan motorstørrelse er det?
Har fått mange forslag, både her og på andre forum, må vel ærlig talt si at hjertet banker mest for Lynx Grand Touring/super touring/sport touring i en eller annen variant.
Den Ski-Dooen er vel kanskje mye lik....
Det merket som jeg er mest usikker på er Yamaha, av den grunn at de som har de selv oftest er kjempefornøyde mens de som ikke har de ofte er VELDIG negative. Og ettersom de holder sammen så må det jo være et eller annet med de da? Eller?
Kanskje fordi de har tre stemmegafler i emblemet:D Hører kanskje mer hjemme på et husorgel...
-92 Chevrolet Suburban 5,7 bensin/LPG (familiebil og trekkvogn)
-Toyota Corollux 2,2d
-83 Toyota LandCruiser HJ60
-Ifor Williams LM146G 4x0
-Subaru 1800 Turbo stv (konebil)
-44 GMC CCKW 6x6 tipp
-1967 Opel Rekord 1900, 2d. sedan
-1975 Toyota Corolla KE36 stasjonsvogn!
"MAN SKAL HØR MYKJE FØR AUAN DETT UT..."
#14
Posted 08 January 2007 - 00:00
Men den har en 2 syl 700 kubik motor, Mekanisk revers og normale støtdempere. (ikke luft)
Men om du kjøper ski-doo eller Lynx er et fett. Men hold deg til 2 syl og ikke noe luftfjering så får du en bra scooter.
Du får ta turen over fjellet så får du prøve den en tur:) Så kan du få en bonus tur med Phazer FX en etterpå
Leon
Rana Offroad Team
#15
Posted 15 January 2007 - 00:00
Kund voksenkjørt, og da kun på tur. Ikke en ripe i lakken eller i vindskjermen. Eid av en kronisk nøye kar ser det ut til...
Så det ble visst gode greier det der! Måtte panikkhente lørdagskveld/natt til søndag!
Må man så må man! Så får heller ungan svelt!
-92 Chevrolet Suburban 5,7 bensin/LPG (familiebil og trekkvogn)
-Toyota Corollux 2,2d
-83 Toyota LandCruiser HJ60
-Ifor Williams LM146G 4x0
-Subaru 1800 Turbo stv (konebil)
-44 GMC CCKW 6x6 tipp
-1967 Opel Rekord 1900, 2d. sedan
-1975 Toyota Corolla KE36 stasjonsvogn!
"MAN SKAL HØR MYKJE FØR AUAN DETT UT..."
#16
Posted 16 January 2007 - 00:00
JO STØRRE, JO BEDRE!!!!!!!!!!
www.v8dieseltech.net
http://www.v8dieselt...gm65td/test.htm