Gå til innhold



Foto

off. nisseland


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
38 replies to this topic

#1 skrotnissen

skrotnissen

    møllspist kakelakk

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3203 Innlegg:

Posted 08 January 2007 - 00:00

må vel redigere litt her. trur det blei litt misfoståelser.

har hørt at rejeringa prøver å få til dette
7000 i omregg. og 6000 i åravgift! PÅ tynger biller suv osv
! helvettas nisseland!!!!!!!!!
EG BLI FLYG FORBANNA
noen som er uenig eller skal alle bere betale å ver glad???mad.gifmad.gif


http://www.toll.no/u...ringsavgift.pdf

#2 Jay

Jay

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 547 Innlegg:

Posted 08 January 2007 - 00:00

jeg har C1 bil selv og bare gliser når jeg tenker på alle avgiftskronene jeg har spart smile.gif

#3 Guest_axsling_*

Guest_axsling_*
  • Guests

Posted 08 January 2007 - 00:00

Selv har jeg mc + Ramén + et svindyrt Amcar prosjekt som sluker kroner, å for min del er det ren prioritering. For min del, som bor i Bergen, ser jeg med selvsyn hva vi har fått igjen for avgiftene, det er ikke mer enn15 år siden Bergen var omkranset av dårlige veier, noe som førte til at avstandene var stor, nå er det firefeltsveier over alt å trafikken går unna, så om man ser tilbake hva vi har hatt å hva vi har fått, så er avgifter helt ok, men det er nå min mening.

Mvh LCL

POWER TO THE PEOPLE

#4 skrotnissen

skrotnissen

    møllspist kakelakk

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3203 Innlegg:

Posted 08 January 2007 - 00:00

ja synst det var morro når eg hadde gmc,en for noen år siden. men at det er på snakk at dei prøver å få den til 6000,-

tlf 97670022

#5 skrotnissen

skrotnissen

    møllspist kakelakk

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3203 Innlegg:

Posted 08 January 2007 - 00:00

Kopi av melding:
Måtte du betale for fjoråret også Skrotnissen? I følge Tollvesenet så er Årsavgiften på lastebil 2915.- for 2007.
Ja, det er dyrt å ha bil i Norge, og det er ikke et eneste menneske som betaler dette med glede. Men det er vel ikke grunn til å gjøre det verre en det er?

http://www.toll.no/t...&epslanguage=NO


--
Hvit 2001.5 Dodge 2500 Cummins 4x4, kort hytte og langt plan. Alt utstyr + litt til :-)

Opprinnelig postet av RamDodge



har ik betalt nei. men har hørt at dei prøver å få igjennom for store biler-suv osv.

tlf 97670022

#6 thomas tømmerkjører

thomas tømmerkjører

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 210 Innlegg:

Posted 08 January 2007 - 00:00

det er jo tross alt et nyttekjøretøy. utgiftsfør det da vøttø. har jo ikke kjøpt meg real bil for å klage på årsagiften som jeg på forhand veit kommer men jeg må jo innrømme at det svir i lomma å betale på både dodge'n og eonoline'n. bli blid var det en som sa. når jeg kommer ut om morran så ser jeg på bila mine og tenker "fy faan å tøffe biler jeg har" kjør grønt om det hjelper på økonomien..mvh thomas

thomas tømmerkjører

#7 skrotnissen

skrotnissen

    møllspist kakelakk

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3203 Innlegg:

Posted 08 January 2007 - 00:00

ja. endleg noen som har sett ut av vinduet litt meir en 2 min.. for det bor faktisk folk andre steder en i byer da. og desa som bor i byene er da på nyheitene med kaos bere dei får noen dager med snø.

tlf 97670022

#8 skrotnissen

skrotnissen

    møllspist kakelakk

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3203 Innlegg:

Posted 19 January 2007 - 00:00

jo god ide. kenner 2 amcar-karer som driv lastebilfirma,kjører og oljie for for "yx energi" som det heter nå. sponser transport han he he...

tlf 97670022

#9 skrotnissen

skrotnissen

    møllspist kakelakk

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3203 Innlegg:

Posted 09 January 2007 - 00:00

ja med kølsvart dieselrøyk!!!

tlf 97670022

#10 skrotnissen

skrotnissen

    møllspist kakelakk

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3203 Innlegg:

Posted 08 January 2007 - 00:00

legger meg flat for åravgiften 2007 men dei prøvel vellhttp://www.toll.no/upload/Dokumenter/avgiftsrundskriv/2007omregistreringsavgift.pdf

tlf 97670022

#11 Guest_axsling_*

Guest_axsling_*
  • Guests

Posted 09 January 2007 - 00:00

"Fyrer fredspipen"

Mvh LCL

POWER TO THE PEOPLE

#12 Østhagen-Offroad

Østhagen-Offroad

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1344 Innlegg:

Posted 08 January 2007 - 00:00

Kopi av melding:
Selv har jeg mc + Ramén + et svindyrt Amcar prosjekt som sluker kroner, å for min del er det ren prioritering. For min del, som bor i Bergen, ser jeg med selvsyn hva vi har fått igjen for avgiftene, det er ikke mer enn15 år siden Bergen var omkranset av dårlige veier, noe som førte til at avstandene var stor, nå er det firefeltsveier over alt å trafikken går unna, så om man ser tilbake hva vi har hatt å hva vi har fått, så er avgifter helt ok, men det er nå min mening.

Mvh LCL

POWER TO THE PEOPLE

Opprinnelig postet av axsling



fint for døkk som bor midt i byen da..... kjørt riksvei 3 noen gang? gjennom østerdalen, ikke rart det skjer ulykker der. er jo en av hovedårene mellom oslo og trondheim, den veien er jo en dårlig grusvei sammenlignet med andre lands standard. skamm for ett av verdens rikeste land. men som alltid. byen før bygda.... slik er det vel bare...

Min Blogg: http://www.offroadbl...OsthagenOffroad


#13 Guest_axsling_*

Guest_axsling_*
  • Guests

Posted 08 January 2007 - 00:00

Så tok diskusjonen en annen retning..hehe. latterlig.

Mvh LCL

POWER TO THE PEOPLE

#14 tovp

tovp

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 187 Innlegg:

Posted 08 January 2007 - 00:00

Kopi av melding:
Selv har jeg mc + Ramén + et svindyrt Amcar prosjekt som sluker kroner, å for min del er det ren prioritering. For min del, som bor i Bergen, ser jeg med selvsyn hva vi har fått igjen for avgiftene, det er ikke mer enn15 år siden Bergen var omkranset av dårlige veier, noe som førte til at avstandene var stor, nå er det firefeltsveier over alt å trafikken går unna, så om man ser tilbake hva vi har hatt å hva vi har fått, så er avgifter helt ok, men det er nå min mening.

Mvh LCL

POWER TO THE PEOPLE

Opprinnelig postet av axsling




Det er din mening ja!
For jeg har nemlig også vært med på å betale avgifter, men resultater av det ser jeg fint lite til heromkring.

Skal vi ha et lite veiprosjekt her er det kun snakk om bompenger.
Svinhøye bompenger:devil:

#15 skrotnissen

skrotnissen

    møllspist kakelakk

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3203 Innlegg:

Posted 09 January 2007 - 00:00

fred på dodgeforumet....!!!!!!!!

tlf 97670022

#16 gass

gass

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 583 Innlegg:

Posted 09 January 2007 - 00:00

Kopi av melding:
Så tok diskusjonen en annen retning..hehe. latterlig.

Mvh LCL

POWER TO THE PEOPLE

Opprinnelig postet av axsling



Annen retning???????
Var det ikke avgifter som var tråden her da???????

biggrin.gif:D:D

#17 tovp

tovp

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 187 Innlegg:

Posted 09 January 2007 - 00:00

Kopi av melding:
Så tok diskusjonen en annen retning..hehe. latterlig.

Mvh LCL

POWER TO THE PEOPLE

Opprinnelig postet av axsling



Hva slags rettning er det da?
Og hva er så latterlig med at noen er uenige med deg?

Jeg bor forøvrig også i en by, men riktig nok en liten by:)

#18 skrotnissen

skrotnissen

    møllspist kakelakk

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3203 Innlegg:

Posted 09 January 2007 - 00:00

ja går fort slik. men kan slutte før det blir forgale...

tlf 97670022

#19 Guest_axsling_*

Guest_axsling_*
  • Guests

Posted 08 January 2007 - 00:00

Har selv jobbet i transporten i 20 år, å det som forbauser meg er at de fleste "leiebileierne" går til anskaffelse av det størst/beste utstyret som finnes, det er ekstrautstyr for mange 10 talls tusen kroner, dette har de råd til, å det er de samme som syter å klager over at prisene er for dårlige, det er disse som IKKE får min sympati, de viser med det gromme utstyret sitt at de tjener kroner.

Hva skal man med en 16 liters masikn i en trailer på 610 hk?, hva skal man med crom hjulkapsler, cromete rør? Har en bileier råd til dette må ha ikke beklage seg. Ser mer opp til de som har en heller "kjedelig" trailer med standard utstyr, de har os sikkert mer igjen på konto enn de fleste andre bileiere.

Å om du gikk i minus pga en pumpe, skjønner jeg ikke at du gidder holde på med det du gjør. Det er klart utbedringer av veiene skjer i byene, er jo der det bor folk. Men nå er det jo slutt på vinteren ser det ut for, å da er det jo ikke mer snø som skal vekk heller.

Mvh LCL

POWER TO THE PEOPLE

#20 Kenneth32

Kenneth32

    Høvding Glade Vanvidd

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2342 Innlegg:

Posted 18 January 2007 - 00:00

Kan vi ikke samle inn penger til en tankbil da. 10.000 liter blir et stort bål tongue.gif

'88 lang Paj. 2.5 TD 31x10,5-15


Murphys lov: alt som kan gå galt, går galt.

www.bruktbildeler.com