Gå til innhold



Foto

Tredobler årsavgift på dieselbiler


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
44 replies to this topic

#21 Chevy-LPG

Chevy-LPG

    Onroader

  • Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 13961 Innlegg:

Posted 14 January 2007 - 00:00

Er det ikke slike sider på nett hvor du kan starte egne underskiftskampanjer for så å kunne kjøre ut lister etterpå?

sig

Hjelp meg å holde ajour LPG fyllestasjoner
Salg av LPG kjøretøy

#22 wazzza

wazzza

    oljearbeider/bilberger

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3657 Innlegg:

Posted 14 January 2007 - 00:00

WWW.OPPROP.NO

Der må en av oss lage en kampanje og sende ut link til resten av folket.

----------------------------------------------------------------
Trykkbar---><---trykkbar
Lovdata.no
Ønske sæ kort patrol eller XJ


#23 raymond1

raymond1

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 725 Innlegg:

Posted 14 January 2007 - 00:00

det er det jeg sier. den norske stat er verdens største MAFIA

Ford F250 2002 Nå til salgs? 93836852
http://www.offroad.n...wGalery&id=6509

#24 SteinarHO

SteinarHO

    Offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPip
  • 124 Innlegg:

Posted 14 January 2007 - 00:00

Eg trur ikkje dette kjem til å skje.... Var på Biltilsynet i bergen like før nyttår og skulle skaffa meg det nye digitale sjåførkortet, då eg hadde fått høyra at etter nyttår måtte ein ha eit ti timars kurs for å få dette utlevert.... Reaksjonen eg fekk var høglytt latter inne i resepsjonen...

Husk...Ryktene ballar veldi fort på seg....og journalistar er nokre tullpeisar som elskar å vri på fakta for å fyre oppunder...

#25 massey

massey

    Skogs samen Antes veiviser

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2872 Innlegg:

Posted 14 January 2007 - 00:00

Hmm....hvorfor skal alle med dieselbiler "straffes" likt. De som står mye rolig i garasjen, slipper jo ikke ut like mye forurensende stoffer som de som brukes til og fra jobben f.eks. Hvorfor ikke gå tilbake til km. tellere igjen da. Hvis de absolutt må ha inn mere avgifter.

-----------------
Toylet, there's only one
www.toylet.no

#26 nordmøring

nordmøring

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1193 Innlegg:

Posted 14 January 2007 - 00:00

Ta det helt med ro, Ola Nordmann kommer til å kjefte og skrike litt, kanskje fyre igang en underskriftsaksjon, men vi kommer til å godta dette også, akkurat som vi godtar alt som blir tredd nedover oss.
Ola er for mett og lat til å gidde å gjøre noe sjøl!

Jobb og betal skatt, tusener på trygd er avhengig av deg!

#27 Blazer

Blazer

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 320 Innlegg:

Posted 14 January 2007 - 00:00

Kopi av melding:
Husk...Ryktene ballar veldi fort på seg....og journalistar er nokre tullpeisar som elskar å vri på fakta for å fyre oppunder...


Jo men husk at politikerene er noen enda værre tuillpeisa...

Kopi av melding:
Det eneste jeg håper er at de kun forholder seg til diesel hvis de gjør dette.


Og det er på grunn av dette avgiftsnazistene kan herse med oss, "så lenge det bare gjelder blåe biler og jeg kjører rød så er det samma for meg" ...... og ved neste revisjon så blir både røde og grønne biler tatt med og da sitter alle i saksa.

#28 ArnieMan

ArnieMan

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 140 Innlegg:

Posted 14 January 2007 - 00:00

Kopi av melding:
Husk...Ryktene ballar veldi fort på seg....og journalistar er nokre tullpeisar som elskar å vri på fakta for å fyre oppunder...

Opprinnelig postet av SteinarHO



Henger meg på dette. Journalister skriver ofte mye rart. Fant forøvrig dette på Finansdepartementets hjemmesider: http://www.odin.no/f...333/dok-bn.html
Men årsavgiften blir nok høyere enn den er i dag, det er nok ganske sikkert.

Forresten, om det er noen som virkelig vil ta tak i skatter og avgifter her i landet, er det trolig en mulighet her: http://www.jobbifina...sp?cat=4&id=293 biggrin.gif:D:D

#29 Generalen4x4

Generalen4x4

    Grand offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 976 Innlegg:

Posted 14 January 2007 - 00:00

Takk til de rød/grønne!
Så er dere klare med nye forslag for å tømme lommeboken til Ola Nordmann. Han er nemlig så dum at han eier en bil i et land der kollektivtrafikken er like god som fisk som har lagt i solen i en uke! DEN STINKER!!! Det er nok mulig å leve i større byer uten bil, men etter siste geografitime husker jeg at Norge ikke bare er byer... Hva med å avgiftsbelegge de som virkelig forurenser? Flytrafikken kanskje, eller båter fyrt på tungolje som gir svovelutslipp og Co utslipp i gigaklassen. Tør dere det?? Nei da er det mye letter å ta Ola Nordmanns bilbruk for da protesterer ingen. Jeg er utrolig takknemlig for de treskallene som presterte å velge Jens og resten av fåreskallene inn på tinget. Håper en del av dere tar til vett ved neste valg og blir hjemme i skam.

------------------------------
Chevy lekker ikke olje, di markere revir

- 85 Chevrolet Corvette
- 88 Dogde RamCharger
- 82 Pontiac TransAm

#30 noclass

noclass

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 973 Innlegg:

Posted 14 January 2007 - 00:00

Det som bekymrer meg mere er om kristin halvorsen for gjennomslag for at vi skal betale moms på bruktbilkjøp.

Dette skulle vi betale i steden for omregistreringsavgift, for det ville vi normenn tjene på...

Lurer på åssen kalkulator hu bruker for å klare å få til det regnestykket der..

Stein Rui Tlf: 90849036
Sjørøveren Noclass

#31 RamDodge

RamDodge

    Bildåre

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1239 Innlegg:

Posted 14 January 2007 - 00:00

Kopi av melding:
Det som bekymrer meg mere er om kristin halvorsen for gjennomslag for at vi skal betale moms på bruktbilkjøp.

Dette skulle vi betale i steden for omregistreringsavgift, for det ville vi normenn tjene på...

Lurer på åssen kalkulator hu bruker for å klare å få til det regnestykket der..

Stein Rui Tlf: 90849036
* Noclass



Opprinnelig postet av noclass



Jeg leste en artikkel der hun gikk litt mer i detaljer om det forslaget sitt om ny omreg og mva på bruktbil. Det skulle ikke bli mva.pliktig å omsette bruktbiler privat, og firmaer skulle kun betale mva. på eventuel fortjeneste. Firmaer kan jo også skrive av mva. For en gangs skyld virker det som et fornuftig forslag. Omreg er jo kun en skjult mva som rammer helt blindt i dag. Det er jo sånn det fungerer i resten av verden.

--
Hvit 2001.5 Dodge 2500 Cummins 4x4, kort hytte og langt plan. Alt utstyr + litt til :-)

#32 noclass

noclass

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 973 Innlegg:

Posted 14 January 2007 - 00:00

ja blir det sånn så er det jo greit

Stein Rui Tlf: 90849036
P*r*t*n Noclass

#33 grizzly mannen

grizzly mannen

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 113 Innlegg:

Posted 14 January 2007 - 00:00

Ja da er det i gang da kristin halvorsen lovde att hun skulle sende landet til pakistan for det var jo der hun hold kampanje før valget og dette er bare begynnelsen , så isteden for alle de gode forslag her for det er det mange av. Gjør som martin scanke slutt med bil og gå inn i FRP. og til de som ikke er medlem av Amcar bli der.

#34 Ola4x4

Ola4x4

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 17 Innlegg:

Posted 15 January 2007 - 00:00

Fetta feis!! Snart fløtte æ t USA, der du kainn jørrå ka du vil me bilan uten at d ska vårrå sutter!! Ha gjort sæ å hæva og hatt svartrøyk utav ein annen verden uten at aill ska klag å bråk!! Norge bynnje å bi ettj tafatt land..

#35 Partypatrol

Partypatrol

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 978 Innlegg:

Posted 15 January 2007 - 00:00

Kopi av melding:
Fetta feis!! Snart fløtte æ t USA, der du kainn jørrå ka du vil me bilan uten at d ska vårrå sutter!! Ha gjort sæ å hæva og hatt svartrøyk utav ein annen verden uten at aill ska klag å bråk!! Norge bynnje å bi ettj tafatt land..

Opprinnelig postet av Ola4x4



HÆ?

www.partyfabrikken.no
Kristian W. Johnsen

#36 Røyksjuk

Røyksjuk

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 291 Innlegg:

Posted 15 January 2007 - 00:00

http://www1.vg.no/pu...hp?artid=178550

Kafè, Røyk & Country, kainn det bli ber?
Bli Småskogen tettar no, så må vi pinade gir ne!!


#37 nordmøring

nordmøring

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1193 Innlegg:

Posted 15 January 2007 - 00:00

Kopi av melding:
Det som bekymrer meg mere er om kristin halvorsen for gjennomslag for at vi skal betale moms på bruktbilkjøp.

Dette skulle vi betale i steden for omregistreringsavgift, for det ville vi normenn tjene på...

Lurer på åssen kalkulator hu bruker for å klare å få til det regnestykket der..


Opprinnelig postet av noclass



Mva skal beregnes av selgerens fortjeneste så nå blir det nok mulig å få med noe ekstra på handlen mot at kviteringen på innbyttebilen blir litt høyere.-)

Jobb og betal skatt, tusener på trygd er avhengig av deg!

#38 sweden

sweden

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 203 Innlegg:

Posted 18 January 2007 - 00:00

Den avgiften ja, var i tyskland og henta bil. Med alle avgifter ble det 4500 kr ferdig reg

Ja takk, begge deler!

#39 sweden

sweden

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 203 Innlegg:

Posted 18 January 2007 - 00:00

Det meste er billigere i kjära sverige, men ikke veiavgiften på diesel biler. Betaler 9000 kr i året på terranoen, og 750 kr på micran.
Det kommer til Norge, det finns penger å tjäne her!!!

Ja takk, begge deler!

#40 faraway

faraway

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 397 Innlegg:

Posted 31 January 2007 - 20:39

Ja da så det ut som om alle vi som har gamle diselbiler bare kan drømme om å selge dem, for ingen vil vel ha slike biler nå..

Plutselig fallt alle slike biler i verdi over natta.. Tragisk

www.svensenfoto.com
94 Pajero