Takk for gode svar...ser nå at jeg ikke har egr transducern på min bil...kan forklare hvorfor jeg ikke fant helt ut av det..Er begynt å bli fornøyd med motoren nå..den fusket litt i et visst turtallsområde, men etter at jeg løsnet fordeleren og vridde huset den ene mm det går an å vri gikk motoren helt rent..
Har også ordnet opp i en del jordingsproblemer som jeg har hatt...Plutselig fungerte ikke bensinpumpen lengre..tenkte faen heller, nå har den tatt dagen..men når jeg sjekket om det var forbindelse mellom rammen og minus polen var det ikke noen forbindelse, det samme med karosseriet og batteriet...la opp noen feite kabler fra batteriet til ramme og karosseri og vips, alt i skjønneste orden...det jeg ikke forstår er at det funket en uke før det begynte å tulle seg...jaja..det funker iallefall..
Det eneste jeg jobber med nå er å få ned tomgangen..ligger på ca 1200 rpm i fri og park, og 700 rpm når bilen står i gir..får se etter vakuumlekkasjer e.l.
QUOTE
QUOTE(F R E D R I K @ 2 Mar 2007, 22:51)
Takk skal du ha..men lurer fremdeles på en ting: på egr ventilen er det to ventiler??! og det går bare en liten gummislange fra den ene til den andre...den er ikke koblet til noe annet..synes dette virker rart..noen som har et foto av hvordan dette skal se ut?
Du burde ta noen bilder av opplegget ditt, blir mye lettere å se hva som er feil!
Renixen er levert med 2 forskjellige EGR systemer, ett uten transducer. Regnet med at du hadde det med transducer siden du spurte om 2 ventiler, men det er ikke sikkert at ditt EGR oppsett har transducer.
På min -87 MJ er det ikke, noen bilder...
Vacum lekasje og høy tomgang:Du sier at du har samme luftfilter oppsett som meg, har du da blendet vacum utaket som gikk til bi-metall temperatur sensoren på den gamle luftfilter boksen?
Du sier det er bare en gummi slange fra den ene til den andre...er det ikke vacum-slange fra innsuget til EGR solenoiden
Vacum til /fra EGR solenoiden
Kom med bilder av greiene dine !!