Gå til innhold



Foto

mister oljetrykk tomgang


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
7 replies to this topic

#1 superbravo

superbravo

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 80 Innlegg:

Posted 16 January 2007 - 00:00

trooperen brygger på et elle anna trur e.. fullt trykk på tomgang på kald motor men varm motor siger oljetrykket heilt ned på null:o men kommer igjen så fort eg gjer gass... oljelyset skrur seg ikkje på men e det oljepumpa som holde på å ta kveld eller? hmmm

#2 wazzza

wazzza

    oljearbeider/bilberger

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3657 Innlegg:

Posted 16 January 2007 - 00:00

Det er normalt at oljetrykket faller på tomgang. Dersom ikke oljelampa lyser er det kanskje meteret ditt som ikke er helt rett? Renaulten min faller til ca. 3 bar på tomgang med varm motor og 5w40 full synt olje. Straks jeg rører pedalen spretter det opp til 5.. Tomgang kald motor er 7+ biggrin.gif

----------------------------------------------------------------
Trykkbar---><---trykkbar
Lovdata.no
Ønske sæ kort patrol eller XJ


#3 wazzza

wazzza

    oljearbeider/bilberger

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3657 Innlegg:

Posted 16 January 2007 - 00:00

Nå vet jeg ikke hvilken motor du har, men 2.3 bensinern skal ha 4 bar ved 3000 RPM. 2.3TD skal ha 1,5 ved 700RPM.

----------------------------------------------------------------
Trykkbar---><---trykkbar
Lovdata.no
Ønske sæ kort patrol eller XJ


#4 Chev_G30

Chev_G30

    Lastebilmekaniker B.O.S

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3313 Innlegg:

Posted 16 January 2007 - 00:00

Lenge siden du bytta olja?????

Det er bedere å hoppe i det enn å drite i det!!!!

Ehh javel

#5 superbravo

superbravo

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 80 Innlegg:

Posted 16 January 2007 - 00:00

har 2.3 td maskin. bytta olje for ei uke sia da eg satte i motoren nylig.. har riktignok 3 smålekkasjer og oljenivået er en cm over toppstreken. kan jo ha med det å gjer? men syns motoren lekker mer om eg har nomalt oljenivå:S har ikkje nøsta opp i det siste her men har hatt et inntrykk av det.. olja eg kjøre på trur eg e ursa super 15w- 40.. for annleggsmaskiner, men har ikkje hatt problemet på denn forrige motoren..

#6 elgjegern

elgjegern

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 20 Innlegg:

Posted 25 January 2007 - 00:00

hmm.. merkelig. har du riktig filter da? kan jo være pumpa som du sa, er ikke umulig det skjønner du. har motoren gått mye da eller?

#7 superbravo

superbravo

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 80 Innlegg:

Posted 04 February 2007 - 16:36

veit ikkje kor langt den motoren har gått... no vurdere eg å selga heile bilen og ei ramma som e korta 45 cm, meint til offroad-prosjekt. så har eg ei forstilling og ein kjellar full av delar... men så lure eg på om da e nåken så e villig te å kjøpa nåke slikt samla? detta e berre ein tanke endå så skal publisere det bedre når eg har bestemt meg

#8 dalbek

dalbek

    Offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPip
  • 173 Innlegg:

Posted 05 February 2007 - 22:52

Ikke bruk ursa super på motoren,bruk heller hvalvoline olja fra yx, mye mer stabil olje enn mineral olja hvis motorene er litt slappe i fisken event.
Vil det ikke gå så skal det gå om vi så skal grine begge to....