Heisann
Endelig er disse klare. Tilføyninger foran denne sesongen er gjort i rødt, det som er strøket over gjelder ikke lengre.
www.arendaloffroadklubb.com/regelverk/Klasse1.doc
www.arendaloffroadklubb.com/regelverk/Klasse2.doc
www.arendaloffroadklubb.com/regelverk/Klasse3.doc
www.arendaloffroadklubb.com/regelverk/Klasse4.doc
www.arendaloffroadklubb.com/regelverk/Klasse5.doc
www.arendaloffroadklubb.com/regelverk/Klasse6.doc
Tommy Olsen

Teknisk Regelverk 2007
Started by
Tommy
, Jan 17 2007 00:00
6 replies to this topic
#1
Posted 17 January 2007 - 00:00
#2
Posted 17 January 2007 - 00:00
Light Truck:
9.3 Akselavstand
Kjøretøyets akselavstand skal være minimum 270 cm.
Denne må endres til 260.
Det står 260 i innledningen til denne klassen.
3.6 Kraftoverføring
Girkasser og utvekslinger tillates byttet. Ekstra girkasse tillates ikke montert. Differensialsperrer tillates ettermontert og benyttet i begge aksler. Automatkasse skal ha fungerende startsperre.
Bevisst utkobling av firehjulsdrift tillates ikke under konkurranse.
Menes det startsperre eller parkbrems ?
Ingen amerikanske kasser har startsperra på automaten. Den sitter på rattstammen.
Mvh. Sheriffen
Go Chevy and Go Diesel - twice the size and twice the stink...
9.3 Akselavstand
Kjøretøyets akselavstand skal være minimum 270 cm.
Denne må endres til 260.
Det står 260 i innledningen til denne klassen.
3.6 Kraftoverføring
Girkasser og utvekslinger tillates byttet. Ekstra girkasse tillates ikke montert. Differensialsperrer tillates ettermontert og benyttet i begge aksler. Automatkasse skal ha fungerende startsperre.
Bevisst utkobling av firehjulsdrift tillates ikke under konkurranse.
Menes det startsperre eller parkbrems ?
Ingen amerikanske kasser har startsperra på automaten. Den sitter på rattstammen.
Mvh. Sheriffen
Go Chevy and Go Diesel - twice the size and twice the stink...
#3
Posted 17 January 2007 - 00:00
Det har alltid vært godkjent at startstrømmen kjøres gjennom bremselysbryter og det er det vel ennå?
Pål Blesvik, Pirat
Tlf: 91531373
Pål Blesvik, Pirat
Tlf: 91531373

#4
Posted 17 January 2007 - 00:00
Akselavstand er rettet..
dette med startsperre er kanskje litt dårlig formulert.. men er den samme formuleringen som er brukt overalt.. betyr i praksis at ikke bilen skal kunne ikke startes i gir.
Tommy Olsen
dette med startsperre er kanskje litt dårlig formulert.. men er den samme formuleringen som er brukt overalt.. betyr i praksis at ikke bilen skal kunne ikke startes i gir.
Tommy Olsen
#5
Posted 17 January 2007 - 00:00
Alle forandringer er med rødt, ingen forandring på dette... det er med andre ord ingen egentlige forandringer på det tekniske regelverket i år kontra i fjor..
Bare noen klarere formuleringer...
Tommy Olsen
Bare noen klarere formuleringer...
Tommy Olsen
#6
Posted 19 March 2007 - 19:32
Vedlegget for velteburregler i klassa modifisert fungerer ikke lengre.
Noen som kan si hvilke som gjelder?
Noen som kan si hvilke som gjelder?
_____________________
2005 Audi A3 2.0 TDI
1988 Korando Donga 2.2l
1997 Ski-Doo Formula 0.503l
2005 Audi A3 2.0 TDI
1988 Korando Donga 2.2l
1997 Ski-Doo Formula 0.503l
#7
Posted 15 June 2007 - 20:54
QUOTE(Tommy @ 17 Jan 2007, 01:00) <{POST_SNAPBACK}>
Heisann
Endelig er disse klare. Tilføyninger foran denne sesongen er gjort i rødt, det som er strøket over gjelder ikke lengre.
www.arendaloffroadklubb.com/regelverk/Klasse1.doc
www.arendaloffroadklubb.com/regelverk/Klasse2.doc
www.arendaloffroadklubb.com/regelverk/Klasse3.doc
www.arendaloffroadklubb.com/regelverk/Klasse4.doc
www.arendaloffroadklubb.com/regelverk/Klasse5.doc
www.arendaloffroadklubb.com/regelverk/Klasse6.doc
Tommy Olsen
Endelig er disse klare. Tilføyninger foran denne sesongen er gjort i rødt, det som er strøket over gjelder ikke lengre.
www.arendaloffroadklubb.com/regelverk/Klasse1.doc
www.arendaloffroadklubb.com/regelverk/Klasse2.doc
www.arendaloffroadklubb.com/regelverk/Klasse3.doc
www.arendaloffroadklubb.com/regelverk/Klasse4.doc
www.arendaloffroadklubb.com/regelverk/Klasse5.doc
www.arendaloffroadklubb.com/regelverk/Klasse6.doc
Tommy Olsen
Hei
Jeg er ny i dette forumet så vi får se hvordan dette går. Har en Chevrolet pick up K 10 1986 modell som jeg har hatt som arbeids bil i 10 år. Den er nå pensjonert, og jeg har påbegynt en ombygging til trail bil. Har i den sammenheng en del spørsmål som jeg håper noen kan hjelpe meg med.
Hvilke krav er det til lisens i bil trail ?
Hvilke krav er det til kjøreutstyr ?
Spørsmål til regler klasse 3 light truck
1.1
Kan rammen kortes til korteste utgave av samme bil type ?
Det står ”Festebraketter kan flyttes” menes det da for eksempel at karosseriet kan heves fra rammen ?
2.1
Er det noen begrensninger på dekk størrelse ?
2.2
Er det lov å montere spacers ?
2.3
Det står ” hjuloppheng kan modifiseres” Betyr det at bilen kan heves med bladfjærer eller klosser, men ikke bygges om til for eksempel spiral fjærer ?
2.4
Kan innfesting til ramme flyttes for støtdemperer ?
6.1
Kan nytt flak bygges i enkel rør konstruksjon bare yttermål på toppen er lik originalt flak ?
Til slutt er det noen som har et tips. Har kjøp 35 t monster m dekk på hjemmebreddet 12 t felger. Sliter som f med å få disse dekkene av, da felgene bare er breddet en vei uten original kant. ?
Hilsen
Fersk offroader