Tok noen bilder av Nivan i dag
#21
Posted 09 February 2007 - 18:02
Før
Etter
Tetningsmiddelet skal få stå og herde over natten.
I morgen skal den settes på prøve! 31tommere med lite luft, sperre Og masse dyp snø! Ser frem til noe jeg tror blir en fantastisk dag!
#22
Posted 10 February 2007 - 13:46
#23
Posted 10 February 2007 - 17:33
Når oljen var fylt på var det tid for å prøve! "Var såpass gira og spent at lufting av bremsene ble sett på som unødvendig"
Må si jeg ble overrasket.. Forskjellen var STOR! Nesten som natt og dag. Fremkommeligheten var suveren, selv med mine racing.. Eller, hmm.. "Offroad slicks"
Tok en liten filmsnutt mens jeg hang ut av vinduet på en av mine første runder med nysveisa sperre
Edited by Navara01, 10 February 2007 - 18:01.
#24
Posted 10 February 2007 - 17:54
#25
Posted 10 February 2007 - 18:05
Hvor mye snø var det? Målte du?
Hva filmet du med, kameramobil eller?
Så ut som den kom seg frem uten de store problemene !
Tor-Erik
1991 XJ 4.0L HO Limited, (x) 1986 Lada Niva 1.6, (x) 1988 YJ 4.2L , (x) 1996 ZJ 2.5 TD, (x) 1989 XJ 4.0L
JEEP.com 4x4 Basics - JEEP 4x4 systemer - JEEP Forum.com - NAXJA.com - 4WD.com - Quadratec.com - Konvertering
_
#26
Posted 10 February 2007 - 18:05
#27
Posted 10 February 2007 - 18:15
Snøen rakk meg til kneet, så det var i overkant av 50cm med moro!
Grunnen til at jeg sveisa på denne måten var for å ha mulighet til å fjærne det senere hvis det skulle være nødvendig. Men etter dagens testing kan jeg med hånden på hjertet si aldri kommer til å skje!
#28
Posted 11 February 2007 - 08:47
Om det ikke holder, så er det bare å sveise mere:-)
Snøen rakk meg til kneet, så det var i overkant av 50cm med moro!
Grunnen til at jeg sveisa på denne måten var for å ha mulighet til å fjærne det senere hvis det skulle være nødvendig. Men etter dagens testing kan jeg med hånden på hjertet si aldri kommer til å skje!
Hvilken utveksling er du har på din bil? Esab sperre bak fungerer feet og du har jo trekk på 3 hjul, så da begynner det å hjelpe:-) Det så skikelig gøy å herje i snøen. Stå på
#29
Posted 11 February 2007 - 11:08
#30
Posted 11 February 2007 - 12:24
Hvilken utveksling er du har på din bil? Esab sperre bak fungerer feet og du har jo trekk på 3 hjul, så da begynner det å hjelpe:-) Det så skikelig gøy å herje i snøen. Stå på
Takk for det En god følelse å vite at jeg alltid har trekk på begge bakhjulene, og minst ett framhjul. Det neste blir kanskje en annen type sperre fremme? Eller blir det litt overkill på en liten niva?
Kanskje lage ferdig festene til vinsjen i første omgang.
Når det gjeldet utveksling kan jeg ikke fortelle så mye annet enn at det er orginalt. Er det ikke 2:1? Eller er det forskjellig?
Edited by Navara01, 11 February 2007 - 12:34.
#31
Posted 11 February 2007 - 12:59
http://www.offroad.n...w...ery&id=6509
#32
Posted 11 February 2007 - 13:45
Har laget meg en garasje, så fortsetter innleggene mine der.
http://www.offroad.n...showtopic=73621
#33
Posted 26 February 2007 - 15:28
#34
Posted 26 February 2007 - 17:33
Har laget meg en garasje, så fortsetter innleggene mine der.
http://www.offroad.n...showtopic=73621
Svinger er for pingler
Men fra spøk til revolver, åssen er den etter vei ? Skal du bruke den etter vei ?
Jeg sveisa på Volvo'n min, og det funka jo knall, men ble jævlig stiv, og spiste dekk. Jeg punkterte 2 ganger på en svensketur. Til alt hell, så hadde jeg 2 reservedekk, for jeg syntes dem som satt der begynte å bli "litt" dårlig. Bedre føre var, enn etter snar
Så jeg bytta aksel igjen, da jeg hadde lekt ferdig
'91 lang Patrol 2.8 TD 265/70-16 Min bil.
'93 Subaru Legacy 2 liter. Konebil.
Murphys lov: alt som kan gå galt, går garantert galt.
www.bruktbildeler.com
www.autodb.com
www.finn.no
#35
Posted 27 February 2007 - 12:08
#36
Posted 27 February 2007 - 14:16
'91 lang Patrol 2.8 TD 265/70-16 Min bil.
'93 Subaru Legacy 2 liter. Konebil.
Murphys lov: alt som kan gå galt, går garantert galt.
www.bruktbildeler.com
www.autodb.com
www.finn.no