Mangler strøm
#41
Posted 23 February 2007 - 23:47
Den tykke ledningen som går til dynamo er +. Den gir dynamoen strøm. Dynamoen må ha strøm for og kunne lade batteriene.
- 07 Toyota Hilux 37" AT
- 87 Toyota Hilux 38" Allpro V8
#42
Posted 23 February 2007 - 23:54
Den tykke ledningen som går til dynamo er +. Den gir dynamoen strøm. Dynamoen må ha strøm for og kunne lade batteriene.
Må dynamoen ha strøm fra batt, for å lade batt????
Trodde dynamoen lagde strøm når den går rundt, å førte strøm til batt via den tykke ledningen som går fra dynamoen til batt.
tlf 99 43 83 13
#43
Posted 23 February 2007 - 23:58
- 07 Toyota Hilux 37" AT
- 87 Toyota Hilux 38" Allpro V8
#44
Posted 24 February 2007 - 01:08
'91 lang Patrol 2.8 TD 265/70-16 Min bil.
'93 Subaru Legacy 2 liter. Konebil.
Murphys lov: alt som kan gå galt, går garantert galt.
www.bruktbildeler.com
www.autodb.com
www.finn.no
#45
Posted 24 February 2007 - 09:43
Dette var jeg rett å slett ikke klar over.
Edited by rasmuss, 24 February 2007 - 09:43.
tlf 99 43 83 13
#46
Posted 25 February 2007 - 00:27
nyt stykke koster 3200 kr hos forhandler :-(
jeg har fået en anden dynamo, faktisk en hel bil, (pajero 86 årgang) den har en fin dynamo, forskellen er bare at min bil har to dynamo-reme, mens pajeroen har en.
I stedet for plads til to reme, er der plads til en og så sidder der en "vifte" der blæser luft ind i dynamoen.
kan jeg skifte de hjul hvor remen skal være med den med plads til to reme uden at der opstår problemer?
#47
Posted 25 February 2007 - 00:38
'91 lang Patrol 2.8 TD 265/70-16 Min bil.
'93 Subaru Legacy 2 liter. Konebil.
Murphys lov: alt som kan gå galt, går garantert galt.
www.bruktbildeler.com
www.autodb.com
www.finn.no
#48
Posted 25 February 2007 - 00:40
- 07 Toyota Hilux 37" AT
- 87 Toyota Hilux 38" Allpro V8
#49
Posted 27 February 2007 - 03:02
den nye dynamo giver 13,67 volt, med lys på. og radioen tendt. Så nu er jeg endelig færdig og har fået min bil igen (har kørt med konens mazda 323).
jeg har kørt om 100 km i dag, og den fungerer fint :-)
#50
Posted 02 March 2007 - 03:10
nu mistede den strømmen igen.... kan være at der også er noget galt med kablingen.
eller er dynamoen for svag??
#51
Posted 02 March 2007 - 09:10
Spar på vannet,drikk øl...
Meir turtall,je gass!
#52
Posted 02 March 2007 - 11:08
#53
Posted 02 March 2007 - 18:24
Spar på vannet,drikk øl...
Meir turtall,je gass!
#54
Posted 05 March 2007 - 14:15
men var det på en af de tynde ledningerne, at jeg skal måle ca. 14V? eller var det på den tykke?
og hvor f.... kommer de ind på baterierne?, jeg kan ikki finde de samme ledningerne igen.
#55
Posted 06 March 2007 - 15:23
#56
Posted 06 March 2007 - 18:16
Du kan jo bruke hvilket som helst skruehull. Det viktigste er jo å få god jord.
'91 lang Patrol 2.8 TD 265/70-16 Min bil.
'93 Subaru Legacy 2 liter. Konebil.
Murphys lov: alt som kan gå galt, går garantert galt.
www.bruktbildeler.com
www.autodb.com
www.finn.no
#57
Posted 12 March 2007 - 11:24
derefter startede jeg motoren og målte ved batterierne, det startede ved 12,8 V, og gik hurtigt opad.
Så prøvede jeg at tænde for radio, lys (langlys), varmerude bag og varmeapparat på fuld fart. Nu målte jeg strømmen igen og den gik rimelig hurtigt nedad!!!
Kan det virkelig være rigtigt at strømmen skal falde, når alt er tændt?? eller er der flere fejl at rætte på??
#58
Posted 12 March 2007 - 11:53
#59
Posted 12 March 2007 - 15:10
Prøv evt. å øke turtallet til 2000 rpm., og se om det samme skjer nå.
Edited by Kenneth32, 12 March 2007 - 15:11.
'91 lang Patrol 2.8 TD 265/70-16 Min bil.
'93 Subaru Legacy 2 liter. Konebil.
Murphys lov: alt som kan gå galt, går garantert galt.
www.bruktbildeler.com
www.autodb.com
www.finn.no
#60
Posted 16 March 2007 - 12:12