Pajero'n går som ei bøtte møkk
#21
Posted 25 January 2007 - 00:00
Jeg skal gå på med friskt mot imorgen, sjøl om det er 15 blå her i skrivende stund.
'88 lang Paj. 2.5 TD 31x10,5-15
Murphys lov: alt som kan gå galt, går galt.
www.bruktbildeler.com
#22
Posted 25 January 2007 - 00:00
Det produktet har jeg hørt om, trur jeg. Blir nok sånn hvis jeg får bilen opp å gå igjen ja. Tømmer du på ei flaske hver gang du fyller diesel
'88 lang Paj. 2.5 TD 31x10,5-15
Murphys lov: alt som kan gå galt, går galt.
www.bruktbildeler.com
#23
Posted 26 January 2007 - 20:10
Sitter det ei pumpe under bilen noe sted Kan det være lekkasje i returslangen mellom pumpa og dieselfilteret ?
Jeg får fram diesel da jeg setter trykkluft på tanken.
'91 lang Patrol 2.8 TD 265/70-16 Min bil.
'93 Subaru Legacy 2 liter. Konebil.
Murphys lov: alt som kan gå galt, går garantert galt.
www.bruktbildeler.com
www.autodb.com
www.finn.no
#24
Posted 26 January 2007 - 22:27
Spar på vannet,drikk øl...
Meir turtall,je gass!
#25
Posted 26 January 2007 - 22:37
Jeg har drit full tank. Kjipt å måtte tømme hele tanken, så det er siste utvei Får å få den innomhus, må jeg få fyra den, så jeg får flytta den til kameraten min. Det er 1.5 mil herfra.
Men er det dieselpumpa som drar diesel fra tanken, eller sitter det ei pumpe under bilen noe sted ?
'91 lang Patrol 2.8 TD 265/70-16 Min bil.
'93 Subaru Legacy 2 liter. Konebil.
Murphys lov: alt som kan gå galt, går garantert galt.
www.bruktbildeler.com
www.autodb.com
www.finn.no
#26
Posted 26 January 2007 - 23:12
Spar på vannet,drikk øl...
Meir turtall,je gass!
#27
Posted 26 January 2007 - 23:45
Jepp, med gamle biler blir man aldri arbeidsledig
'91 lang Patrol 2.8 TD 265/70-16 Min bil.
'93 Subaru Legacy 2 liter. Konebil.
Murphys lov: alt som kan gå galt, går garantert galt.
www.bruktbildeler.com
www.autodb.com
www.finn.no
#28
Posted 27 January 2007 - 17:41
#29
Posted 27 January 2007 - 19:20
Den starter og går, men suger bare diesel fra dieselfilteret. Ikke fra tanken. Så jeg skal ta med filteret og holderen inn. Gjøre det reint, legge på litt pakning på tube under den lille pakningen innerst, og kline det sammen igjen. Så skal jeg tette igjen ett og ett rør, mens jeg pumper med håndpumpa. Håper det kan gi meg noen svar etterhvert.
Men tok du opp pumpa sjøl, for å gjøre rein filteret ?
'91 lang Patrol 2.8 TD 265/70-16 Min bil.
'93 Subaru Legacy 2 liter. Konebil.
Murphys lov: alt som kan gå galt, går garantert galt.
www.bruktbildeler.com
www.autodb.com
www.finn.no
#30
Posted 28 January 2007 - 16:22
#31
Posted 29 January 2007 - 21:10
Jeg fyller også diesel på statoil årnes , på min gamle paj.
Å det er rart detta men jeg har tømt filteret fire ganger for
møkk vann .(ps varmet det med varme pistol å skrudd opp
skruen under å pumpa)Hørte fra en annen i dag også som
har måttet ha bilen sin på veksted samme problem.
han også bare fylt der . Jeg bruker allron regel messig
men det har nok blitt for mye vann . Nå har jeg snart
tom tank , skal kjøre den tom også tømme tanken .
lykke til
lang paj 2.3td
#32
Posted 29 January 2007 - 21:35
Jeg har fått vekk "all" isen, men jeg får den ikke til å dra diesel fra tanken. Den tømmer bare filteret. Jeg har satt trykkluft på tanken, og da kommer dieselen fram. Har kjøpt nye dieselslanger. Skal skifte dem imorgen. Har også gjort det meste for å være sikker på at jeg ikke har lekkasje i filterholderen. Skal montere alt sammen imorgen. Har vært så kaldt her i helga. Må jo stå ute
Hm, for å tømme tanken...skrur du opp den skruen i bunnen av tanken
'91 lang Patrol 2.8 TD 265/70-16 Min bil.
'93 Subaru Legacy 2 liter. Konebil.
Murphys lov: alt som kan gå galt, går garantert galt.
www.bruktbildeler.com
www.autodb.com
www.finn.no
#33
Posted 29 January 2007 - 22:12
Skifta dieselfilter, olje og oljefilter, luftfilter for ca. 6000 km siden. Kan jo ta ut luftfilteret, og se om turtallet kommer mer til sin rett da.
Kan man bruke kondensfjerner, eller bør man bruke noe annet
Hvilket produkt er du fornøyd med
Fylte på dyserens i begynnelsen av januar.
Og turbotrykket er normalt på 0,9
'88 lang Paj. 2.5 TD 31x10,5-15
Murphys lov: alt som kan gå galt, går galt.
www.bruktbildeler.com
ikke bruk kondensfjerner.jeg brukte d en gang når jeg hadde kondens å d ble et sant h....!da ble d værtfall kondens.bruk rødsprit.2 dl på full tank
93289602
#34
Posted 29 January 2007 - 22:27
men jeg skjønner ikke helt hvorfor ikke den suger
diesel når det kommer ved trykkluft . Min tanke er
jo at ting ikke skjer av seg selv , jeg vil derfor tru
du har is et eller annet sted i rør gatene dine
statoil årnes
Du har min dypeste medfølelse
lang paj 2.3td
#35
Posted 29 January 2007 - 23:31
Jepp, jeg spurte dem for noen år siden hvor mange grader dieselen holdt til. Ene gangen rista dem på huet, og skjønte ikke bæra hva jeg preika om Andre gangen fikk jeg beskjed om at den holdt til ca. 12 grader Midt på vintern når det var godt over 20 blå, så var ikke det det jeg hadde mest lyst til å høre gitt. Så jeg fylte naturligvis ikke der
'91 lang Patrol 2.8 TD 265/70-16 Min bil.
'93 Subaru Legacy 2 liter. Konebil.
Murphys lov: alt som kan gå galt, går garantert galt.
www.bruktbildeler.com
www.autodb.com
www.finn.no
#36
Posted 30 January 2007 - 00:16
Jeg fyller også diesel på statoil årnes , på min gamle paj.
Å det er rart detta men jeg har tømt filteret fire ganger for
møkk vann .(ps varmet det med varme pistol å skrudd opp
skruen under å pumpa)Hørte fra en annen i dag også som
har måttet ha bilen sin på veksted samme problem.
han også bare fylt der . Jeg bruker allron regel messig
men det har nok blitt for mye vann . Nå har jeg snart
tom tank , skal kjøre den tom også tømme tanken .
lykke til
MMmm statoil på årnes selger utvanna diesel sier du, vel skal iallefall ikke fylle der
Klart blir vel som utvanna øl, de tjener penger på det...
#37
Posted 30 January 2007 - 12:14
vil ikke over 3000omd.min
Så da blir det fram med varmepistolen å varme filteret
igjen å tappe av et par dl vann . Men nå skal ikke jeg kjøre
min inn i vamen før tanken er tom , i håp om at vannet
har fryst til en klump i bunnen på tanken .
Men men morro med gammel paj , hva skulle vi ellers
skrevet om
lang paj 2.3td
#38
Posted 30 January 2007 - 12:22
Hva mener du om min ide ? Jeg har nå tenkt å gå ut og skifte slangene, og montere dieselfilter og holderen. Få alt klart, tømme filteret fullt av diesel, åpne lufteskruen, og sette trykkluft på tanken til det kommer diesel ut av lufteskruen.
Trur du det vil få dieselen til å ikke renne tilbake
'91 lang Patrol 2.8 TD 265/70-16 Min bil.
'93 Subaru Legacy 2 liter. Konebil.
Murphys lov: alt som kan gå galt, går garantert galt.
www.bruktbildeler.com
www.autodb.com
www.finn.no
#39
Posted 30 January 2007 - 15:40
Mellom røra der streken er rød og hvit kommer det diesel da jeg bruker håndpumpa. Det kan da umulig være riktig
Der streken er blå skal det ligge en pakning. Hvis den ikke er tett....kan dette skje da, eller skulle den ytre store pakningen klare å tette såpass
Nei, jeg ringer Mitsu nå ASAP.
Ny sånn holder skulle dem ha 1000,- for
Dem sa videre at den indre pakningen IKKE skal være der Hvor i svarte svingende kommer den jeg har ifra da..... Jeg har prøv 2 holdere, og begge lekker på samme sted. Hva pokker er oddsen for det da....Begynner å føle jeg gjør noe alvorlig gæli her jeg
[attachment=185:attachment]
Her ser dere mitt tapre forsøk på å få den tett
Blæh. Nei, nå legger jeg meg, og sover et par mnd.
'91 lang Patrol 2.8 TD 265/70-16 Min bil.
'93 Subaru Legacy 2 liter. Konebil.
Murphys lov: alt som kan gå galt, går garantert galt.
www.bruktbildeler.com
www.autodb.com
www.finn.no
#40
Posted 30 January 2007 - 15:42
Min virker det som starter bare den
får lukta av diesel , å da lufter den
seg jo selv .. lykke til ..
lang paj 2.3td