Pajero'n går som ei bøtte møkk
Started by
Kenneth32
, Jan 24 2007 00:00
74 replies to this topic
#61
Posted 01 February 2007 - 01:27
Enig at det kan være vann som er problemet, og det kan det være i pumpa + annet dritt, samtidig som man har på forskjellige rensemidler andre vesker på gamle biler som kansje ikke er bortskjemt fra før, så kan man få mye "moro". Har veldig god erfaring med det.
#62
Posted 01 February 2007 - 18:38
QUOTE(Kenneth32 @ 31 Jan 2007, 22:02) <{POST_SNAPBACK}>
Min stoppa heller ikke, men på det værste var vel drøyt 2000 rpm. maks, og den fjuska som om den gikk bare på vann. Det rare er at den gikk tålig pent på tomgang. Disse bilene er rare individer
Jepp. 2 stk. 10 mm. skruer. Lokket har en sylindrisk greie med ca. dia. på 3 cm. som stikker ca. 3 cm. utover.
Jeg er redd for å få lekkasje i drenerings skruen. Er ikke det noen fare ?
Jepp. 2 stk. 10 mm. skruer. Lokket har en sylindrisk greie med ca. dia. på 3 cm. som stikker ca. 3 cm. utover.
Jeg er redd for å få lekkasje i drenerings skruen. Er ikke det noen fare ?
Det lokket jeg mener er helt slett, vil tro det sitter på andre siden av det du beskriver.
#63
Posted 01 February 2007 - 18:39
Da er bilen endelig oppe og går igjen Dieselen renner litt tilbake i løpet av natta, så den bør kanskje luftes hver morgen
Jeg lufta på filteret før oppstart idag, og da kom det et par bobler. Klarer den evt. å svelge den lille lufta
Jeg lufta på filteret før oppstart idag, og da kom det et par bobler. Klarer den evt. å svelge den lille lufta
'88 lang Paj. 2.5 TD 31x10,5-15 Brøytebil.
'91 lang Patrol 2.8 TD 265/70-16 Min bil.
'93 Subaru Legacy 2 liter. Konebil.
Murphys lov: alt som kan gå galt, går garantert galt.
www.bruktbildeler.com
www.autodb.com
www.finn.no
'91 lang Patrol 2.8 TD 265/70-16 Min bil.
'93 Subaru Legacy 2 liter. Konebil.
Murphys lov: alt som kan gå galt, går garantert galt.
www.bruktbildeler.com
www.autodb.com
www.finn.no
#64
Posted 01 February 2007 - 19:48
Som regel ikke, men hyggelig at du får brukt den. Tror nok jeg ville lett etter årsaken.
Regner med at du har sjekket der røra går inn i tanken, de bruker å ruste, det trenger ikke renne av den selv om det blir et lite hull der.
Regner med at du har sjekket der røra går inn i tanken, de bruker å ruste, det trenger ikke renne av den selv om det blir et lite hull der.
#65
Posted 01 February 2007 - 20:32
(Jeg lufta på filteret før oppstart idag, og da kom det et par bobler. Klarer den evt. å svelge den lille lufta )
Min lufter seg selv trudde egenlig alle disse pajene gjør det ?
Min lufter seg selv trudde egenlig alle disse pajene gjør det ?
Gi på a
lang paj 2.3td
lang paj 2.3td
#66
Posted 01 February 2007 - 20:49
91patrol: Jeg har ikke sjekka røra så nøye enda. Bare sjekka at jeg ikke har lekkasje av diesel. Skal sjekke de røra skikkelig da været blir litt triveligere. Ca. i mai, juni
Black ghost: Det er nok mye mulig min gjør det også, men jeg blir alltid litt paranoid da bilen fjusker litt
Black ghost: Det er nok mye mulig min gjør det også, men jeg blir alltid litt paranoid da bilen fjusker litt
'88 lang Paj. 2.5 TD 31x10,5-15 Brøytebil.
'91 lang Patrol 2.8 TD 265/70-16 Min bil.
'93 Subaru Legacy 2 liter. Konebil.
Murphys lov: alt som kan gå galt, går garantert galt.
www.bruktbildeler.com
www.autodb.com
www.finn.no
'91 lang Patrol 2.8 TD 265/70-16 Min bil.
'93 Subaru Legacy 2 liter. Konebil.
Murphys lov: alt som kan gå galt, går garantert galt.
www.bruktbildeler.com
www.autodb.com
www.finn.no
#68
Posted 02 February 2007 - 18:03
QUOTE(Garret @ 2 Feb 2007, 15:41) <{POST_SNAPBACK}>
Bilen går bra nå?
Hva gjorde du som rettet feilene?
Hva gjorde du som rettet feilene?
Nå går den som ei kule igjen Men hvor lenge var Adam i paradis..... Jeg har ikke kjørt mer enn et par mil, men det ser da bra ut
Skifta ut slangeklemmene inn til filteret. De andre hadde gått over gjenger. Fjerna også den lille pakningen som ble brukt på det gamle filteret, for den skulle visstnok ikke være der ??? + at jeg smurte motorolje på pakningen på filteret(det hadde jeg ikke gjort tidligere, for jeg bare fukta pakningen i diesel ) Tåpelig, men jeg lærte vel noe av det også
Jeg satte trykkluft på tanken, for å få dieselen helt fram. Satte på slangene, skrudde hardt til. Pumpa som en gærning til jeg fikk ut lufta. Skrudde igjen skruen, og starta opp. Lufta på dysene. Stoppa motor, og skrudde opp lufteskruen, og pumpa igjen. Gjentok hele dette regimet noen ganger.
Den begynte gradvis å gå reinere, og nå er den som den var før. 5000 rpm. er no problemo.
Lufta på filteret før jeg starta opp idag, for å se åssen det lå an. Kom noen luftbobler, men alt kom ut på 1. pumpinga. Imorgen skal jeg bare starte uten å lufte, så får jeg se om det funker.
'88 lang Paj. 2.5 TD 31x10,5-15 Brøytebil.
'91 lang Patrol 2.8 TD 265/70-16 Min bil.
'93 Subaru Legacy 2 liter. Konebil.
Murphys lov: alt som kan gå galt, går garantert galt.
www.bruktbildeler.com
www.autodb.com
www.finn.no
'91 lang Patrol 2.8 TD 265/70-16 Min bil.
'93 Subaru Legacy 2 liter. Konebil.
Murphys lov: alt som kan gå galt, går garantert galt.
www.bruktbildeler.com
www.autodb.com
www.finn.no
#69
Posted 04 February 2007 - 21:51
QUOTE(Kenneth32 @ 2 Feb 2007, 18:03) <{POST_SNAPBACK}>
Nå går den som ei kule igjen Men hvor lenge var Adam i paradis..... Jeg har ikke kjørt mer enn et par mil, men det ser da bra ut
Skifta ut slangeklemmene inn til filteret. De andre hadde gått over gjenger. Fjerna også den lille pakningen som ble brukt på det gamle filteret, for den skulle visstnok ikke være der ??? + at jeg smurte motorolje på pakningen på filteret(det hadde jeg ikke gjort tidligere, for jeg bare fukta pakningen i diesel ) Tåpelig, men jeg lærte vel noe av det også
Jeg satte trykkluft på tanken, for å få dieselen helt fram. Satte på slangene, skrudde hardt til. Pumpa som en gærning til jeg fikk ut lufta. Skrudde igjen skruen, og starta opp. Lufta på dysene. Stoppa motor, og skrudde opp lufteskruen, og pumpa igjen. Gjentok hele dette regimet noen ganger.
Den begynte gradvis å gå reinere, og nå er den som den var før. 5000 rpm. er no problemo.
Lufta på filteret før jeg starta opp idag, for å se åssen det lå an. Kom noen luftbobler, men alt kom ut på 1. pumpinga. Imorgen skal jeg bare starte uten å lufte, så får jeg se om det funker.
Skifta ut slangeklemmene inn til filteret. De andre hadde gått over gjenger. Fjerna også den lille pakningen som ble brukt på det gamle filteret, for den skulle visstnok ikke være der ??? + at jeg smurte motorolje på pakningen på filteret(det hadde jeg ikke gjort tidligere, for jeg bare fukta pakningen i diesel ) Tåpelig, men jeg lærte vel noe av det også
Jeg satte trykkluft på tanken, for å få dieselen helt fram. Satte på slangene, skrudde hardt til. Pumpa som en gærning til jeg fikk ut lufta. Skrudde igjen skruen, og starta opp. Lufta på dysene. Stoppa motor, og skrudde opp lufteskruen, og pumpa igjen. Gjentok hele dette regimet noen ganger.
Den begynte gradvis å gå reinere, og nå er den som den var før. 5000 rpm. er no problemo.
Lufta på filteret før jeg starta opp idag, for å se åssen det lå an. Kom noen luftbobler, men alt kom ut på 1. pumpinga. Imorgen skal jeg bare starte uten å lufte, så får jeg se om det funker.
er ikke 5000 omdreinger mye på en gammel diesel sliter??
#71
Posted 04 February 2007 - 22:35
Det stemmer, men jeg holder den ikke der. Fort opp, fort ned. Gjort bare 1 gang.
'88 lang Paj. 2.5 TD 31x10,5-15 Brøytebil.
'91 lang Patrol 2.8 TD 265/70-16 Min bil.
'93 Subaru Legacy 2 liter. Konebil.
Murphys lov: alt som kan gå galt, går garantert galt.
www.bruktbildeler.com
www.autodb.com
www.finn.no
'91 lang Patrol 2.8 TD 265/70-16 Min bil.
'93 Subaru Legacy 2 liter. Konebil.
Murphys lov: alt som kan gå galt, går garantert galt.
www.bruktbildeler.com
www.autodb.com
www.finn.no
#72
Posted 13 February 2007 - 11:00
Jeg å sørger for å få turn møkka av å til . Måtte ut å prøve når dere skrev om detta , ikke noe prob det .
Har tappa tanken nå kom egentlig ikke så mye vann som jeg hadde håpa på . Sleit litt med å få tett pluggen
igjen. Så kjørte jeg i to dager også skifta jeg filter Å du verden å det gamle så ut inni nei fy!!!!!
Så nå går den fint igjen .. Men Kenneth du skriver om lufting så jeg nåtte forske litt . Når jeg skifta filter
tok jeg diesel på begge pakningene (stor å liten)å skrudde filteret på tomt for diesel , starta opp å lot den
gå på tom gang . Gikk urent i noe rundt et minutt ca. satte meg inn å vatra pedal fult turtal , ut å kjøre god som ny(vis det er mulig) Det jeg prøver å si med mange ord her er at jeg lufta ingen ting mvh Ole M
Har tappa tanken nå kom egentlig ikke så mye vann som jeg hadde håpa på . Sleit litt med å få tett pluggen
igjen. Så kjørte jeg i to dager også skifta jeg filter Å du verden å det gamle så ut inni nei fy!!!!!
Så nå går den fint igjen .. Men Kenneth du skriver om lufting så jeg nåtte forske litt . Når jeg skifta filter
tok jeg diesel på begge pakningene (stor å liten)å skrudde filteret på tomt for diesel , starta opp å lot den
gå på tom gang . Gikk urent i noe rundt et minutt ca. satte meg inn å vatra pedal fult turtal , ut å kjøre god som ny(vis det er mulig) Det jeg prøver å si med mange ord her er at jeg lufta ingen ting mvh Ole M
Gi på a
lang paj 2.3td
lang paj 2.3td
#73
Posted 13 February 2007 - 20:10
Jeg har bytta motor 2 ganger å skifta over dieselpumpa fra ene motoren til andre.Lufta ingenting,bare gløda å starta.Hosta å harka litt,men kom fint etterhvert.Når jeg skifter dieselfilter så pumper jeg littegrann,å kinner et par sekund,så kommer den.Hadde pumpa på overhaling.Etterpå satte jeg den i,å den starta nesten med en gang uten lufting. MEN.....Jeg har hatt problemer med at dieselen renner tilbake når det er kaldt.Har hendt et par ganger.Da kan jeg dra på starteren til det ryker av den uten at bilen starter.Da er det frem å pumpe til jeg kjenner at pumpa bilr tung (skrur ikke opp lufteskrua) Så starter den med en gang.
5 om dagen
Spar på vannet,drikk øl...
Meir turtall,je gass!
Spar på vannet,drikk øl...
Meir turtall,je gass!
#74
Posted 15 February 2007 - 20:47
ville bare si et lite appropo:
ble noe nevnt noe om o-ringer/pakning, og at de brukte motorolje ellå diesel på denna før den ble satt på å skrudd fast..
Har hørt at dette ikke er bra, for har noe med petroleumsproduktene å gjøre. Diesel og olje er et petroleumsprodukt, og det gjør at en o-ring vil begynne å "råttne" mye kjappere..så anbefaler å bruke "silikon", altså blank silikon som er beregnet til dette formålet. Mi bruker det til sjøs ganske mye, og funkerer! allti friske o-ringer og tettninger..
ble noe nevnt noe om o-ringer/pakning, og at de brukte motorolje ellå diesel på denna før den ble satt på å skrudd fast..
Har hørt at dette ikke er bra, for har noe med petroleumsproduktene å gjøre. Diesel og olje er et petroleumsprodukt, og det gjør at en o-ring vil begynne å "råttne" mye kjappere..så anbefaler å bruke "silikon", altså blank silikon som er beregnet til dette formålet. Mi bruker det til sjøs ganske mye, og funkerer! allti friske o-ringer og tettninger..
Bil: Hilux "Artic Truck" 37x12.5x15! Mye utstyr.
Mitsubishi Pajero 3500 V6 SWL 2" OME 285/75 R16 BF MT KM2!.. SOLGT:(
Landcruiser 90 2.5" O.M.E 33" MTR!.. SOLGT:(
Jan Sverre Christiansen
Arendal
Mitsubishi Pajero 3500 V6 SWL 2" OME 285/75 R16 BF MT KM2!.. SOLGT:(
Landcruiser 90 2.5" O.M.E 33" MTR!.. SOLGT:(
Jan Sverre Christiansen
Arendal
#75
Posted 15 February 2007 - 20:51
QUOTE(Pajerofreak @ 15 Feb 2007, 20:47) <{POST_SNAPBACK}>
ville bare si et lite appropo:
ble noe nevnt noe om o-ringer/pakning, og at de brukte motorolje ellå diesel på denna før den ble satt på å skrudd fast..
Har hørt at dette ikke er bra, for har noe med petroleumsproduktene å gjøre. Diesel og olje er et petroleumsprodukt, og det gjør at en o-ring vil begynne å "råttne" mye kjappere..så anbefaler å bruke "silikon", altså blank silikon som er beregnet til dette formålet. Mi bruker det til sjøs ganske mye, og funkerer! allti friske o-ringer og tettninger..
ble noe nevnt noe om o-ringer/pakning, og at de brukte motorolje ellå diesel på denna før den ble satt på å skrudd fast..
Har hørt at dette ikke er bra, for har noe med petroleumsproduktene å gjøre. Diesel og olje er et petroleumsprodukt, og det gjør at en o-ring vil begynne å "råttne" mye kjappere..så anbefaler å bruke "silikon", altså blank silikon som er beregnet til dette formålet. Mi bruker det til sjøs ganske mye, og funkerer! allti friske o-ringer og tettninger..
Finnes ikke noe problem å bruke olje for filtrene mine sitter aldri på så lenge at det er noe problem med forråtnelse av pakningen.
Skal du bruke silicon så er det siliconfett eller siliconolje og ikke slik pakningsguffe.