vet ikke men får prøve det og justere ned dieselpumpen enda mere og funker ikke det får noen med utdanning på område sjå pån
Høy Avgass
#21
Posted 29 January 2007 - 22:41
vet ikke men får prøve det og justere ned dieselpumpen enda mere og funker ikke det får noen med utdanning på område sjå pån
Det fine med dødsstraff er at man lærer til neste gang!
#22
Posted 30 January 2007 - 13:52
som hadde 6.5 på co en etterpå var den 1,7
#23
Posted 30 January 2007 - 15:43
som hadde 6.5 på co en etterpå var den 1,7
men hvordan er det for motoren da??
Det fine med dødsstraff er at man lærer til neste gang!
#24
Posted 30 January 2007 - 16:14
Edited by Tom K, 31 January 2007 - 16:26.
#25
Posted 30 January 2007 - 16:15
ok så hvis jeg fyller på 1 liter, har ca 20 liter på tanken nå, hvordan går det?
Det fine med dødsstraff er at man lærer til neste gang!
#26
Posted 30 January 2007 - 16:45
#27
Posted 30 January 2007 - 21:10
men når eu er ok så fyller du opp med diesel igjen
går fint det kjørte 6000 liter ren parafin med 0,5 ltr olje pr oljefat jeg hadde
på en gammel hiace, dette var en automatik som slukte drivstoff ca 1,5 på mila ble brukts som arbbil og byggebil, aldri noen problem..men nå går den som 100 seters minibuss i afrika en plass
patrolman
#28
Posted 30 January 2007 - 21:13
Det fine med dødsstraff er at man lærer til neste gang!
#29
Posted 31 January 2007 - 16:01
Det fine med dødsstraff er at man lærer til neste gang!
#30
Posted 31 January 2007 - 16:28
#31
Posted 02 February 2007 - 23:33
trond.anders.halle@bluezone.no
#32
Posted 03 February 2007 - 00:32
Har nettopp vert på EU med patrolen(y60) fulgte selvfølgelig med på saker og ting da.
Avgass målingen kunne maks vise 2,5 ettelerannet. De satte en sonde inni avgassrøret
ruste først en gang da viste det ca. 6 andre gang ca 4,5 tredje gang ca 3 osv.
Etter fem seks skikkelige rusinger viste måleren 0,78. slå den.
Det var SVÆRT vigtig at man ruste bilen mange ganger før man tok den endelige målinga
Når de ruste bilen så kraftig, slipper ALL sota som har lagt seg i anlegget og går rett i måleren.
Derfor MÅ det renkes KRAFTIG ut av elendiheten før måling.
Mekanikeren sa at viss man ikke gjorde dette før måling, var det få biler som kom igjennom
avgassmålinga
mvh
Guttorm Ekaas
#33
Posted 03 February 2007 - 00:54
- 07 Toyota Hilux 37" AT
- 87 Toyota Hilux 38" Allpro V8
#34
Posted 03 February 2007 - 22:56
fikk ned co,n ned til det normale ved bruk av 5dl 2 taktsolje,blandet på full tank, da jeg hadde isuzu,fikk rådet av verkmestern på motorpartner,og det funket
Edited by aageaassved, 03 February 2007 - 22:57.
#35
Posted 04 February 2007 - 10:29
er et åpent konfilter på den
skal under 2.5 ja
Avgass målingen kunne maks vise 2,5 ettelerannet. De satte en sonde inni avgassrøret
ruste først en gang da viste det ca. 6 andre gang ca 4,5 tredje gang ca 3 osv.
Etter fem seks skikkelige rusinger viste måleren 0,78. slå den.
Det var SVÆRT vigtig at man ruste bilen mange ganger før man tok den endelige målinga
Når de ruste bilen så kraftig, slipper ALL sota som har lagt seg i anlegget og går rett i måleren.
Derfor MÅ det renkes KRAFTIG ut av elendiheten før måling.
Mekanikeren sa at viss man ikke gjorde dette før måling, var det få biler som kom igjennom
avgassmålinga
mvh
Guttorm Ekaas
hva om jeg går på eksosanlegget med hammer å banker litt på det? skiftet lydpotte i høst og da måtte jeg banke på det for å få gammel potta til å slippe, var nesten så jeg fikk juling både hjemme og hos nabon pga. alt sotet og partikkelene somkom ut når jeg starta bilen igjen
Det fine med dødsstraff er at man lærer til neste gang!
#36
Posted 04 February 2007 - 22:56
#37
Posted 05 February 2007 - 18:52
#38
Posted 05 February 2007 - 19:09
Ikke helt sikker på om noen av de hjelper på høy co.
Ved co-måling skal måler kjøre motor driftsvarm! Mine dieselbiler har aldri blitt målt på co på eu.
Hvorfor er jeg ikke sikker på men mener det hadde noe med at dieselbilene går med et luftoverskudd som gjør at om motoren funker som den skal så skal ikke dette være et problem.
Men har du et co-problem på bilen din er nok enten kompresjon eller slitte dyser som er årsaken.
#39
Posted 05 February 2007 - 21:26
har gjort det no i helga no som var+ hatt i ei kruttblanding med dyserens
Ikke helt sikker på om noen av de hjelper på høy co.
Ved co-måling skal måler kjøre motor driftsvarm! Mine dieselbiler har aldri blitt målt på co på eu.
Hvorfor er jeg ikke sikker på men mener det hadde noe med at dieselbilene går med et luftoverskudd som gjør at om motoren funker som den skal så skal ikke dette være et problem.
Men har du et co-problem på bilen din er nok enten kompresjon eller slitte dyser som er årsaken.
om den var skikkelig varm første gangen vet jeg ikke men andre gangen var den go og varm i vertfall, for da kjørte jeg den fra jobb og direkte til måling og det er ca 2 mil og det med frisk kjøring.
men om det er co eller hva de måler er jeg usikker på, eneste jeg vet er at jeg hadde alt for høy verdi.
Det fine med dødsstraff er at man lærer til neste gang!
#40
Posted 05 February 2007 - 22:39
om den var skikkelig varm første gangen vet jeg ikke men andre gangen var den go og varm i vertfall, for da kjørte jeg den fra jobb og direkte til måling og det er ca 2 mil og det med frisk kjøring.
men om det er co eller hva de måler er jeg usikker på, eneste jeg vet er at jeg hadde alt for høy verdi.
Spør din izusu forhandler eller elektrodiesel eller lignende om hva problemet er. Jeg har sterk mistanke om slitte dyser (dårlig forstøving= lite effekt og høyt forbruk(sikkert å høy co)
Hva er tomgangsturtallet ditt?