Gå til innhold



Foto

hva som kommer seg best frem?


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
57 replies to this topic

#41 Garret

Garret

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1044 Innlegg:

Posted 15 February 2007 - 12:33

QUOTE(dalix @ 14 Feb 2007, 15:42) <{POST_SNAPBACK}>
Hvis holdbarhet er en faktor stiller ikke noe amerikansk tilbake for noe annet... hilux og landcruiser er gode greier...men ligg unna paj.
spruter girbokser å de dieselene er ikke noe særlig å skrive hjem om!


Hvor langt på jordet er du?

Edited by Garret, 15 February 2007 - 12:35.


#42 gass

gass

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 583 Innlegg:

Posted 15 February 2007 - 13:01

QUOTE(dalix @ 14 Feb 2007, 15:42) <{POST_SNAPBACK}>
Hvis holdbarhet er en faktor stiller ikke noe amerikansk tilbake for noe annet... hilux og landcruiser er gode greier...men ligg unna paj.
spruter girbokser å de dieselene er ikke noe særlig å skrive hjem om!



Hehe, skulle vel mene at japse diesel er noe av det mest holdbare som finnes...

#43 Shortlux

Shortlux

    Bygger rc biler,,

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1446 Innlegg:

Posted 15 February 2007 - 13:27

var vel kanskje pajero diesel han tenkte på, de er vel kjent fr å spise topper. Men dette er vel bare 2,3 versonen

#44 håvard

håvard

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 925 Innlegg:

Posted 15 February 2007 - 15:53

Kjøper du Hilux/KingCab, LandCruiser/Patrol så får du sannsynligvis verdens mest driftsikre biler, jeg kan ihvertfall skrive under på Toyota produktene, og det er en 100% sannhet som alle innerst inne egentlig vet, det finnes dessuten mye statistikk på slikt hvis du orker å lete.

Jeg liker Amerikansk, men det er vel ikke helt riktig at de kan måle seg med Japsene på driftsikkerhet. (har hatt 1stk. CJ7 og 1 stk. ElCamino)
HÅVARD : BloGG


#45 Garret

Garret

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1044 Innlegg:

Posted 16 February 2007 - 15:21

Som offroadbil ville jeg valgt en som har kortest mulig avstand mellom for og bakhjul, og som har minst overheng som tar borti høye hindringer før hjulene krabber over.
Ergo: nyere kort paj eller kort patrol, og slik toyota som ligner plastpaj. Men ikke veltepetter suki.

#46 sven

sven

    4x4-Høvding

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4833 Innlegg:

Posted 16 February 2007 - 19:44

der er ikke jeg helt enig med deg.... hverken i at man nødvendigvis vil ha bil med så kort akselavstand som mulig, noe som man kommer til kort med om man skal opp skrenter osv....

er også sterkt uenig i at suki er veltepetter har kjørt suki i rett heftig terreng opptil flere ganger og det skal mye til å velte dem om man bruker huet litt



men likevel... til slikt bruk ville jeg nok gått for toyota selv.... de er jo kjent for å være driftssikre ( er vel en grunn til at de som eksporterer helst handler Toyota)... ikke minst fines det et relativt ettermarked der...


#47 omliane

omliane

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 236 Innlegg:

Posted 16 February 2007 - 21:52

jeg mener da at en jeep wrangler tj funker veldig bra i skauen... hadde en i tidligere, utrolig hvor bra den tok seg fram... Hadde 31-10,5 på den uten heving... Hadde bilen i to år, og brukte den mye i skogen, hadde aldri problemer med noe som gikk i stykker
Biler er til for å brukes....

#48 Chevy sjefen

Chevy sjefen

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 931 Innlegg:

Posted 20 February 2007 - 01:33

Kjøp en tatra, da kommer du deg frem hvor som helst biggrin.gif
Kjør stort, kjør trygt, kjør Amerikansk

#49 subwrestler

subwrestler

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 27 Innlegg:

Posted 21 February 2007 - 14:37

har en på jobben som skryter sånn av land rover defender,men er de noe driftsikre?og hvordan er de i terrenget?

#50 håvard

håvard

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 925 Innlegg:

Posted 21 February 2007 - 15:03

Uff, denne vet jeg ikke om jeg tør svare på. Biler med 4x4 har en tendens til å komme seg bra frem i terreng, Defender er en god terrengbil. MEN når det gjelder kvalitet så sjekk ut www.lrforum.com, det er et norsk forum.

Man skal ha baller til å anbefale en LandRover fremfor Japanske merker når det kommer til driftsikkerhet, den saken er vel grei. (nå sparte jeg veldig på kruttet her, men det er nok andre som har mer på lager..)
HÅVARD : BloGG


#51 knixen

knixen

    Pirat

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1437 Innlegg:

Posted 21 February 2007 - 15:29

QUOTE(håvard @ 21 Feb 2007, 15:03) <{POST_SNAPBACK}>
Uff, denne vet jeg ikke om jeg tør svare på. Biler med 4x4 har en tendens til å komme seg bra frem i terreng, Defender er en god terrengbil. MEN når det gjelder kvalitet så sjekk ut www.lrforum.com, det er et norsk forum.

Man skal ha baller til å anbefale en LandRover fremfor Japanske merker når det kommer til driftsikkerhet, den saken er vel grei. (nå sparte jeg veldig på kruttet her, men det er nok andre som har mer på lager..)



BALLER er en ting, vett er noe annet... Du kjøper ikke en landrover med hjernen, men med hjertet... blink.gif Og da har jeg også vært forsiktig.... kan vel nevne at en kompis med LR kaller bilen sin for The English Pasient!!! laugh.gif

Jeg kjører Toyota whistle.gif

Edited by knixen, 21 February 2007 - 15:30.


#52 subwrestler

subwrestler

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 27 Innlegg:

Posted 22 February 2007 - 08:22

har sett litt på volvo valp(syns de er ganske tøff faktisk) de er jo veldig billige også... hvordan er de med driftsikkerhet og rust på disse gamle bilene? og hvordan er det å få tak i deler til disse veteran bilene? noen som har kjørt de i terrenget?

#53 Hilux_Power

Hilux_Power

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 531 Innlegg:

Posted 22 February 2007 - 14:01

Kjøp deg hilux du wink.gif Da kommer du fram overalt på veien værtfall.. og en go del i skauen.. Det kan jeg skrive under på biggrin.gif

http://www.finn.no/f...d...t=99&page=4 denne her er ganske rå.. jeg har makan men ikke så høy eller store hjul.. Den hevinga der er 4" op fjærer og koster rundt 10 lapper med alt du trenger.. hjula er 33" og koster ca 2200kr stk wink.gif

http://www.autodb.no...l.pl?nr=1356039
Denne her foreksempel er helt værst.. da står du garantert ikke fast etter veien wink.gif Mye bil for penga.. Denne er det Turbo og ic som ikke er orginalt på bilen..

Jeg hadde LC 70 i sommer.. den var ikke noe særlig i skogen i forholsd til min 87 hilux.. Blei for lav og kort akselavstand.. Begge bilene gikk på samme hjul og dim.

håper dette hjalp deg noen wink.gif Du får sperrer stort sett til alle 4x4 biler.. org eller ettermontert

Edited by Hilux_Power, 22 February 2007 - 14:03.

Det er lettere og få tilivelse enn tilattelse =D


#54 subwrestler

subwrestler

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 27 Innlegg:

Posted 22 February 2007 - 14:32

QUOTE(Hilux_Power @ 22 Feb 2007, 14:01) <{POST_SNAPBACK}>
Kjøp deg hilux du wink.gif Da kommer du fram overalt på veien værtfall.. og en go del i skauen.. Det kan jeg skrive under på biggrin.gif

http://www.finn.no/f...d...t=99&page=4 denne her er ganske rå.. jeg har makan men ikke så høy eller store hjul.. Den hevinga der er 4" op fjærer og koster rundt 10 lapper med alt du trenger.. hjula er 33" og koster ca 2200kr stk wink.gif

http://www.autodb.no...l.pl?nr=1356039
Denne her foreksempel er helt værst.. da står du garantert ikke fast etter veien wink.gif Mye bil for penga.. Denne er det Turbo og ic som ikke er orginalt på bilen..

Jeg hadde LC 70 i sommer.. den var ikke noe særlig i skogen i forholsd til min 87 hilux.. Blei for lav og kort akselavstand.. Begge bilene gikk på samme hjul og dim.

håper dette hjalp deg noen wink.gif Du får sperrer stort sett til alle 4x4 biler.. org eller ettermontert


dette var det mest vetuge svaret til nå! takk!!

QUOTE
Den hevinga der er 4" op fjærer og koster rundt 10 lapper med alt du trenger.. hjula er 33" og koster ca 2200kr stk wink.gif


er det lett å få dette godkjent,eller er det sånn evighetsprosjekt?

hva er en LC 70?(har ikke så mye peil)

#55 Hilux_Power

Hilux_Power

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 531 Innlegg:

Posted 23 February 2007 - 09:59

QUOTE(subwrestler @ 22 Feb 2007, 14:32) <{POST_SNAPBACK}>
dette var det mest vetuge svaret til nå! takk!!
er det lett å få dette godkjent,eller er det sånn evighetsprosjekt?

hva er en LC 70?(har ikke så mye peil)



Den hevina fins i både Pro Comp 4", All pro 4" og trailmaster4" den siste med tuv papirer mener jeg... og allpro må du flytte fjærfestene fremover og litt bakover.. Pro Comp og trailmaster er bolt on wink.gif

http://www.finn.no/f...d...s=4&tot=244 Dette er en LC 70.. Toyota selvfølgelig rofl.gif Og fra 86 så får du disse bilene med 2.4TD.. Og 33" hjul går vel nesten rett på.. det er ikke mye om og gjøre..

http://www.finn.no/f...d...s=2&tot=244
Dette er jo også en LC (Land Cruiser wink.gif ) HJ60 heter den.. DEt er jo tøff den men åssen den er i terrenget veit jeg ikke.. sikkert ikke noe dårligere enn hilux.. Har jo en rå motor syns jeg da.. 4.0L sekser diesel biggrin.gif ikke noe reserbil for det.. men noe sinsykt seig.. veit om en som monterte turbo på en sånn som hadde tusla 500000km.. Det tusla like fint etterpå.. bare gikk litt bedre wink.gif
Det er lettere og få tilivelse enn tilattelse =D


#56 Nordheim

Nordheim

    Grand offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 712 Innlegg:

Posted 23 February 2007 - 11:48

xc100.jpg Hva men den nye Volvo XC100 dribble.gif
Tor Einar

#57 BrattBakke

BrattBakke

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 196 Innlegg:

Posted 27 February 2007 - 08:29

Hva med en 2 år gammel Jimny da? Nesten ny bil og en ekstrem fremkommelighet?

#58 subwrestler

subwrestler

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 27 Innlegg:

Posted 01 March 2007 - 07:08

QUOTE(BrattBakke @ 27 Feb 2007, 08:29) <{POST_SNAPBACK}>
Hva med en 2 år gammel Jimny da? Nesten ny bil og en ekstrem fremkommelighet?



for liten og dyr....