hva som kommer seg best frem?
#1
Posted 01 February 2007 - 15:26
hva er det grommeste av offroad til under 150.000 kr? tenker 4 hjulstrekk,sperrer og hele pakken...(komfort er ikke så nøye......men holdbarhet ER!)
kan en del om bil,men har ikke peil på offroad....
takker for svar!!
mvh sub'n
#2
Posted 01 February 2007 - 15:57
Slimjim
Jeep Grand Cherokee 99' 4,7 V8 - 2,5" løft, 32/11,5-16
Land Rover Discovery II (Aldri mer) (Solgt, heldigvis)
Jeep Grand Cherokee 5,2 V8 (Solgt)
91 Jeep XJ 4H.O. 4" løft og 31/10,5 - 15
Chervrolet Suburban - 33-12,5-16 Goodyear Wrangler DT m/pigg (Solgt)
Yamaha TrailWay. bakdekk: 180-80-14 knast(!) (Solgt)
Toyota Hilux D-cab 31-10,5-15 - Solgt
Jeep XJ 4.0L H.O - 3" Skyjacker og 32-11,5-15 hjul. Solgt
Toyota 4-Runner 94mod 3" Dobinson på 32-11,5-15 - Solgt
Toyota Landcruiser LJ70 på 2" OME, 32-11,5-15, fanger og masse lys. Solgt
Jeep garasje: http://www.offroad.n...showtopic=94509
Toyota garasje: http://www.offroad.n...p;#entry1383886
Er dumt å legge skylda på storken for noe en gjøk har gjort....
#3
Posted 01 February 2007 - 16:06
takker for svar ... mercedes ikkesant?
#4
Posted 01 February 2007 - 16:09
www.terrengbil.com
#5
Posted 01 February 2007 - 16:45
#6
Posted 01 February 2007 - 16:55
#7
Posted 01 February 2007 - 17:17
hmmm.... det er SÆRDELES viktig at det er holdbart.... da er vel ikke amerikansk noe særlig,eller?
og gelenderwagen virker for meg som mye skruing....eller i det minste mye vedlikehold..
hilux har jeg tenkt på lenge..... men er det sperrer å slikt på den? eller er det mulig å kjøpe i etterkant....
uten at det koster skjorta? (høye hiluxer med store dekk er jo drittøffe!)
patrol er også ett godt alternativ.... men er de ikke dyre vist jeg skal ha en rellativt ny modell? (pga av holdbarhet) er det sperrer å slikt på den?
Edited by subwrestler, 01 February 2007 - 17:20.
#8
Posted 01 February 2007 - 17:44
#9
Posted 01 February 2007 - 18:36
Nissan Patrol, Toyota Landcruser eller Mitsubishi Pajero i nevnt rekkefølge (hehe)
Neida, fra spøk til alvor. Alle de tre exemplene er svært gode biler til den
bruken du snakker om. Dyrt,? klart det koster å ha en stor og tung(les sikker) bil
med forholdsvis stor motor
For 150 laken kan du få en bra utgave av alle disse tre......
#10
Posted 01 February 2007 - 18:50
#11
Posted 01 February 2007 - 19:57
Nissan Patrol, Toyota Landcruser eller Mitsubishi Pajero i nevnt rekkefølge (hehe)
Neida, fra spøk til alvor. Alle de tre exemplene er svært gode biler til den
bruken du snakker om. Dyrt,? klart det koster å ha en stor og tung(les sikker) bil
med forholdsvis stor motor
For 150 laken kan du få en bra utgave av alle disse tre......
blir vel litt store disse her egentlig.... noen mindre alternativ?
#12
Posted 01 February 2007 - 20:17
Litt høyt bensinforbruk, men veteran til 50 000....
Mvh
Ps: Det er 7-seter!!!!!!
#13
Posted 01 February 2007 - 23:01
hva er det grommeste av offroad til under 150.000 kr? tenker 4 hjulstrekk,sperrer og hele pakken...(komfort er ikke så nøye......men holdbarhet ER!)
kan en del om bil,men har ikke peil på offroad....
takker for svar!!
mvh sub'n
Skal du ha offroad bil eller firhjulstrekkt bil?
Subaru justy har også 4x4
#14
Posted 02 February 2007 - 07:07
Skal du ha offroad bil eller firhjulstrekkt bil?
Subaru justy har også 4x4
skal ha offroad! dvs ikke personbil
hva er forskjellen mellom en hilux og en 4 runner? sperrer på 4 runner?
nissan king cab er det mye det samme som hilux?
Edited by subwrestler, 02 February 2007 - 07:13.
#15
Posted 02 February 2007 - 07:58
4Runner kom i 93 med 3 liters Turbodiesel på 125hk. 2.5 Td på 90 før det..
Hilux er ikke levert orginalt med turbo før 98..
Hilux har mekaniske frihjulsnav mens 4Runner har automatiske!!!
4Runner er mere påkostet på interiør og el-utstyr...
Mvh
#16
Posted 02 February 2007 - 08:48
Ingen tvil om at japan- bilene (spes Toyota og Nissan) holder en gjennomgående høy kvalitet..
Dersom du kommer over en, bør du ta deg tid til å se og prøve en Jeep Grand Cherokee, helst med V8.
Går som et olja lyn, 220hk+, kjempemessig komfort, gode offroad- egenskaper (spiralfjører på alle fire- god flex),prima on-road egenskaper, lite feil (ja, alle gamle biler har dem i en eller annen form, t.o.m. japs), veldig bra 4wd system mm.
Tenker du å sparke avgårde 150 høvdinger, vil det være mye å velge i...
Godkjente hevesett fra BGnor eller 4x4 supply til under 10000,-
Lett å heve på billigmetoden med klosser over spiralene (ca 2000,-)
Sperrer i mange varianter kan monteres, V8 utgavene har ei helt OK diffbrems til "vanlig" offroadbruk originalt...
Se, evt post en tråd på Jeep- forumet, flere som har dem der
#17
Posted 03 February 2007 - 13:00
Slimjim
Jeep Grand Cherokee 99' 4,7 V8 - 2,5" løft, 32/11,5-16
Land Rover Discovery II (Aldri mer) (Solgt, heldigvis)
Jeep Grand Cherokee 5,2 V8 (Solgt)
91 Jeep XJ 4H.O. 4" løft og 31/10,5 - 15
Chervrolet Suburban - 33-12,5-16 Goodyear Wrangler DT m/pigg (Solgt)
Yamaha TrailWay. bakdekk: 180-80-14 knast(!) (Solgt)
Toyota Hilux D-cab 31-10,5-15 - Solgt
Jeep XJ 4.0L H.O - 3" Skyjacker og 32-11,5-15 hjul. Solgt
Toyota 4-Runner 94mod 3" Dobinson på 32-11,5-15 - Solgt
Toyota Landcruiser LJ70 på 2" OME, 32-11,5-15, fanger og masse lys. Solgt
Jeep garasje: http://www.offroad.n...showtopic=94509
Toyota garasje: http://www.offroad.n...p;#entry1383886
Er dumt å legge skylda på storken for noe en gjøk har gjort....
#18
Posted 03 February 2007 - 17:40
Folk her inne har vel en tendens til å kjenne den bilen de selv har også, litt vanskelig å skryte av at "søskenbarnet-til-naboen-har-en-bror-som-kjenner-en-type-som-har-prøvd-en-4x4..."
#19
Posted 04 February 2007 - 14:50
http://video.google....019876736540478
http://www.facebook....lvang/545571533
Gullet mitt
#20
Posted 08 February 2007 - 06:42
nydelig å kjøre,tar seg veldigt godt fram i alle situasjoner..
men d beste med pajeroen er 100% sperre bak med elektrisk innkobling...også valgmuligheten med superselecktkassa..
du kan kjøre i 2wd eller 4wd med åpen mittdiff som på en bil med konstant 4wd (fantastisk på vinteren)
har selv kjørt endel biler og skullle jeg være fornuftig å byttet ut H2'en i noe annet nå...hadde d blitt en pajero...
men prøv bilene først,alle liker jo forskjellige ting:)