Gå til innhold



Foto

Korrekt Gearolje???


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
1 reply to this topic

#1 McTallman

McTallman

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 6 Innlegg:

Posted 03 February 2007 - 13:23

Hei,

Noen som vet hvor man kan få tak i RIKTIG olje til BTR-A M74LE-aut. kassen som sitter på Rexton 290. De fleste sier dette er en Mercedeskasse, men det er det IKKE. Den er australsk, laget av BTR Automotive (brukes også av Maserati og Aus. Ford) & krever en helt spesiell olje som heter Castrol TQ95. Problemet er at denne ikke finnes i dette landet........

Castrol hevder at man kan bruke Castrol Transmax Z i stedet. Viskositeten er ganske lik, men Transmax Z er etter hav jeg har funnet ut bare en vanlig Dextron III, men syntetisk. Jeg har vært i kontakt med flere over denne kloden & de hevder at ALL annen olje en TQ95 vil skade kassen.

En av landets store forhandlere av denne biltypen har av en eller annen grunn fyllt på en Mercedesolje på denne kassen & jeg vil få denne skiftet. Noen som har tips til meg (&andre som vil komme i samme situasjon)

SITAT:
****************************************************************
Castrol TQ 95 - Automatic Transmission Fluid
Is the only OEM Approved fluid for BTR-A Transmissions.
Castrol TQ 95 has unique friction characteristics to ensure smooth shifts and to prevent
squawk during gear changes. It has enhanced wear control to ensure long gear set life. It also has high viscosity stability to ensure consistent shifts throughout the life of the fluid.
Under NO circumstances should alternative fluids be recommended as a suitable
equivalent. Non-approved fluids will result in loss of shift performance and reduced transmission life.
Ford - All automatic Ford Falcon and Fairlane and LTD models manufactured in Australia.
Maserati - All Automatic 1995 to 2001. Models 3200GT and Quattroporte
Ssangyong - vehicle models that have M74LE model BTR-A transmissions.
****************************************************************
Sitat slutt//

#2 McTallman

McTallman

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 6 Innlegg:

Posted 03 February 2007 - 19:52

Fant visst noe her......Attached File  Redlinexpl.pdf   173.62K   974 downloads