Problem med yamaha et 340 t/r ca 1982 mod
Started by
lmp-biz
, Feb 04 2007 23:25
13 replies to this topic
#1
Posted 04 February 2007 - 23:25
Hei
Vi er to gode naboer som strever med vår felles traver av en yamaha et 340 t/r 1982 mod. Vi har gnist på pluggene, oljetank fjernet - kjører med 98 okt blanding 1:20, scooteren ga ikke turtall - det vil si han fikk ikke turtallstoppen - nå starter den ikke i det hele tatt - ligner litt på problemet til sørlenning.
Kan noen hjelpe oss med tips for feilsøk?
På forhånd takk - hjelp det er snart vår.
Vi er to gode naboer som strever med vår felles traver av en yamaha et 340 t/r 1982 mod. Vi har gnist på pluggene, oljetank fjernet - kjører med 98 okt blanding 1:20, scooteren ga ikke turtall - det vil si han fikk ikke turtallstoppen - nå starter den ikke i det hele tatt - ligner litt på problemet til sørlenning.
Kan noen hjelpe oss med tips for feilsøk?
På forhånd takk - hjelp det er snart vår.
#2
Posted 04 February 2007 - 23:32
1:20.. kor mange prosent olje blir det?
Frode Flottorp
- 07 Toyota Hilux 37" AT
- 87 Toyota Hilux 38" Allpro V8
- 07 Toyota Hilux 37" AT
- 87 Toyota Hilux 38" Allpro V8
#3
Posted 04 February 2007 - 23:53
QUOTE(offroad king @ 4 Feb 2007, 23:32) <{POST_SNAPBACK}>
1:20.. kor mange prosent olje blir det?
1:20 skulle bli sånn ca 5%
#4
Posted 05 February 2007 - 00:06
Den er nok skjært da ja. Den skel gå på rett u underkant av 2%..
Frode Flottorp
- 07 Toyota Hilux 37" AT
- 87 Toyota Hilux 38" Allpro V8
- 07 Toyota Hilux 37" AT
- 87 Toyota Hilux 38" Allpro V8
#5
Posted 05 February 2007 - 10:23
QUOTE(offroad king @ 5 Feb 2007, 00:06) <{POST_SNAPBACK}>
Den er nok skjært da ja. Den skel gå på rett u underkant av 2%..
hmmmmm...trur nok ikkje det - fin kompresjon på begge sylindre.......
#6
Posted 06 February 2007 - 18:31
is i forgasser??
Typisk vinterproblem...
Typisk vinterproblem...
hvorfor ha stor bil, når dekkene ser større ut på en liten??
#7
Posted 06 February 2007 - 23:41
QUOTE(offroad king @ 5 Feb 2007, 00:06) <{POST_SNAPBACK}>
Den er nok skjært da ja. Den skel gå på rett u underkant av 2%..
Rart om den skjærer seg på for fet blanding!
#8
Posted 06 February 2007 - 23:57
sorry.. trodde han skrev 0,5 % .. men uansett er det allt for mye, og muligens problemet.
Frode Flottorp
- 07 Toyota Hilux 37" AT
- 87 Toyota Hilux 38" Allpro V8
- 07 Toyota Hilux 37" AT
- 87 Toyota Hilux 38" Allpro V8
#9
Posted 12 February 2007 - 12:36
Vært borti at motorer ikke går skikkelig pga for fet blanding ........ 2% er vel passe ja ,som nevnt .
#10
Posted 10 March 2007 - 23:04
5% brukes ofte på cross-sykler. De er ofte blodtrimmede og trenger såpass.
2-3% må være grei blanding på en ET. Ta ut pluggene, dra litt i startsnora for å lufte ut gryta, brenn gjerne pluggene litt med propanbrenner, kanskje dryppe litt rein 98 ned i pluggholet før du starter, kjør på høyt turtall til å begynne med, og bland 1 på 40 neste gang (2,5%)
Vi hadde en ET 340 proff før vi kjøpte Venturen. Den er litt for treg etter min smak. (Men mer lettkjørt dypsnøskuter finnes vel ikke, den er jo knapt en halvmeter bred)
2-3% må være grei blanding på en ET. Ta ut pluggene, dra litt i startsnora for å lufte ut gryta, brenn gjerne pluggene litt med propanbrenner, kanskje dryppe litt rein 98 ned i pluggholet før du starter, kjør på høyt turtall til å begynne med, og bland 1 på 40 neste gang (2,5%)
Vi hadde en ET 340 proff før vi kjøpte Venturen. Den er litt for treg etter min smak. (Men mer lettkjørt dypsnøskuter finnes vel ikke, den er jo knapt en halvmeter bred)
_____________________
Heisann, enda en ulyd!
Fine linker: imageshack - howstuffworks - Grunleggende om turboladere
Heisann, enda en ulyd!
Fine linker: imageshack - howstuffworks - Grunleggende om turboladere
#11
Posted 14 March 2007 - 00:22
Demonter forgassern, rengjør den, sjekk bensinfilter, ha på litt blå isopropanol på tanken å en liten toppdram.. hvordan er gnisten? gnistrer det veldig mye el veldig ujevnt? hvordan farge er det på pluggene?
#12
Posted 05 December 2008 - 09:29
QUOTE(lmp-biz @ 4 Feb 2007, 23:25) <{POST_SNAPBACK}>
Hei
Vi er to gode naboer som strever med vår felles traver av en yamaha et 340 t/r 1982 mod. Vi har gnist på pluggene, oljetank fjernet - kjører med 98 okt blanding 1:20, scooteren ga ikke turtall - det vil si han fikk ikke turtallstoppen - nå starter den ikke i det hele tatt - ligner litt på problemet til sørlenning.
Kan noen hjelpe oss med tips for feilsøk?
På forhånd takk - hjelp det er snart vår.
Vi er to gode naboer som strever med vår felles traver av en yamaha et 340 t/r 1982 mod. Vi har gnist på pluggene, oljetank fjernet - kjører med 98 okt blanding 1:20, scooteren ga ikke turtall - det vil si han fikk ikke turtallstoppen - nå starter den ikke i det hele tatt - ligner litt på problemet til sørlenning.
Kan noen hjelpe oss med tips for feilsøk?
På forhånd takk - hjelp det er snart vår.
#13
Posted 05 December 2008 - 09:40
Kontakt oss på Mail: question@porsanger-gaming.com.
vi kan hjelp for vi skrur my på yamaha 340, om vinteren her i porsanger. Det er mange folk som kommer med scootere til oss.
vi kan hjelp for vi skrur my på yamaha 340, om vinteren her i porsanger. Det er mange folk som kommer med scootere til oss.
#14
Posted 09 December 2008 - 20:07
sjekk også eksosanlegget. Mulig det er tett etter den fete blandingen. Har hatt samme problem med en knallert,og anlegg et var så å si tett. Igjenkokset.