Har en feltvogn der bremsepedalen går i bunn på første trykk for deretter å ha pedal. Ca 10 sekunder etter går den i bunnen igjen. Har forsøkt diverse lufteteknikker men ser ikke ut til at det skal være mere luft i systemet. Har sett på en svensk side at noen nevnte noe om en mulig justering, men de nevnte ikke hva dette var. Noen som har noe tips om dette?
Har også opplevd en skrapelyd når bilen er i bevegelse med clutchen inne. Når girspaken til fordelingskassa settes i nøytral forsvinner lyden. Ved kjøring over 60 km/t blir det en vibrasjon i bilen. Hva bør jeg først begynne å kontrollere? Kan feil med fordelingskassa gi vibrasjonene i bilen.
Håper noen som har hatt lignende problemer eller som vet hva dette kan være gir meg noen tips.
Ulyd og bremseproblem med Volvo Felt.
Started by
Ringnes
, Feb 05 2007 10:38
5 replies to this topic
#1
Posted 05 February 2007 - 10:38
#2
Posted 05 February 2007 - 21:43
QUOTE(Ringnes @ 5 Feb 2007, 10:38) <{POST_SNAPBACK}>
Har en feltvogn der bremsepedalen går i bunn på første trykk for deretter å ha pedal. Ca 10 sekunder etter går den i bunnen igjen. Har forsøkt diverse lufteteknikker men ser ikke ut til at det skal være mere luft i systemet. Har sett på en svensk side at noen nevnte noe om en mulig justering, men de nevnte ikke hva dette var. Noen som har noe tips om dette?
Har også opplevd en skrapelyd når bilen er i bevegelse med clutchen inne. Når girspaken til fordelingskassa settes i nøytral forsvinner lyden. Ved kjøring over 60 km/t blir det en vibrasjon i bilen. Hva bør jeg først begynne å kontrollere? Kan feil med fordelingskassa gi vibrasjonene i bilen.
Håper noen som har hatt lignende problemer eller som vet hva dette kan være gir meg noen tips.
Har også opplevd en skrapelyd når bilen er i bevegelse med clutchen inne. Når girspaken til fordelingskassa settes i nøytral forsvinner lyden. Ved kjøring over 60 km/t blir det en vibrasjon i bilen. Hva bør jeg først begynne å kontrollere? Kan feil med fordelingskassa gi vibrasjonene i bilen.
Håper noen som har hatt lignende problemer eller som vet hva dette kan være gir meg noen tips.
Hei dette med bremsene på bilen din tyder på at de begynner å bli slitt, de kan strammes nede på trommelen, husker ikke jeg helt feil så er det en luke på innsiden av tromlene som du vrir til side å tar en slags spesiell firkant nøkkel å justerer med(skrujern kan også brukes). Den ''skrapelyden'' ville jeg tro er noe lager i girkassa de eller noe... siden den slutter når du setter transfern i neutral så går delene i kassa rundt, men hvis transferen står innkoplet så holder den igjen uttaket på girkassa slik at noe inni skraper... den vibrasjonen i dekkene er mest sannsynlig Dekk/Felger, mest sannsynlig dekka hvis det er de knobby dekka eller noe av de forsvaret brukte... fordelingskassa tror jeg har det fint.. jeg ville sjekka dette med girkassa først.
http://www.network54.com/Forum/86929/ der står det sikkert litt info eller så er det bare å spørre, de fleste innpå dær har litt peiling på militært generelt;)
Rune Alexander
#3
Posted 05 February 2007 - 23:28
bak på bremseskjoldene stikker det ut to bolter. løsne den yttre mutter og juster med den lille i midten
vibrasjon..garantert bakre mellomaksel kryss legg deg under med bilen i gear... prøv å vri bakre mellom aksel frem og til bake...her skal det ikke være slakk vist det er lite slakk kan du smøre opp kryssene...men det kan være for sent råd..bytt det...lager Orndentlig trøbbel om den ryker i 80 kmt
http://www.laplander...mid,37/lang,no/ nytt kryss..312.50....
vibrasjon..garantert bakre mellomaksel kryss legg deg under med bilen i gear... prøv å vri bakre mellom aksel frem og til bake...her skal det ikke være slakk vist det er lite slakk kan du smøre opp kryssene...men det kan være for sent råd..bytt det...lager Orndentlig trøbbel om den ryker i 80 kmt
http://www.laplander...mid,37/lang,no/ nytt kryss..312.50....
Edited by cato c, 05 February 2007 - 23:38.
#4
Posted 06 February 2007 - 00:38
Tusen takk for tips. Skal sjekke bak på bremseskjold så fort det blir lyst i morgen. Det var bra med slakk på bakre mellom aksel. Hvis denne skal være helt fast er det bare å bytte.....
Tusen takk for svar.
Tusen takk for svar.
#5
Posted 11 February 2007 - 12:18
Har skiftet kryss, du verden.....snart bedre å kjøre enn zafira`n.....
#6
Posted 11 February 2007 - 14:42
QUOTE(Ringnes @ 11 Feb 2007, 12:18) <{POST_SNAPBACK}>
Har skiftet kryss, du verden.....snart bedre å kjøre enn zafira`n.....