Er det noen som har prøvd å sette en diesel i en gammel Willys kriger ?
Dieselmotor
Started by
bogba
, Feb 06 2007 22:56
11 replies to this topic
#1
Posted 06 February 2007 - 22:56
Børge
#2
Posted 11 February 2007 - 11:33
Det blir som å banne i kjerka. Man setter da ikke inn en motor som går på lampeolje i en kriger.
"hvis ikke full gass er nok,, så gir vi enda mere gass"
#3
Posted 11 February 2007 - 13:05
Blir ikke være en å sette inn en B18.
Børge
#4
Posted 25 February 2007 - 01:04
QUOTE(bogba @ 11 Feb 2007, 13:05) <{POST_SNAPBACK}>
Blir ikke være en å sette inn en B18.
Og hvorfor skulle man sette en volvo motor inn i en willys jeep? Hvis man kjøper seg en t-ford eller en a-ford hvorfor skulle man bytte til en dieselmotor i en veteranbil? Det kan jeg ikke fatte og forstå. Den eneste grunne til å skulle sette inn en annen type motor enn originalt, er å spare drivstoff?. Hvis det er grunnen kan man jo bare kjøpe seg en japansk bil f.eks en nissan micra eller lignende.
Torfinn
#5
Posted 25 February 2007 - 08:53
Og hvor mangre klassiske Forder er det som ruller rundt med Chevy smallblock? Selvfølgelig skal du sette inn disel om du har lyst til det. Har tenkt tanken sjøl men B20 en min er i fin form. Må jo si at jeg ikke hadde skiftet motor i en dønn orginal kriger.
#6
Posted 25 February 2007 - 22:22
Det er selfølgelig for å spare drivstoff. Bilen skal brukes ikke bare stå til pynt.
Børge
#7
Posted 26 February 2007 - 21:11
Volvo har jo diesler også de
#8
Posted 01 March 2007 - 13:02
Ja. jeg skal det. Bruker en Izusu 2,3D med gir og fordeligskasse.
Du må bare passe på å ha en bakaksel med senterdiff, (fra Korando?)
Det blir jo ikke orgainalt okke som.
Du må bare passe på å ha en bakaksel med senterdiff, (fra Korando?)
Det blir jo ikke orgainalt okke som.
Jo-king
Bedre med ti biler i garasjen enn en på veien!
Bedre med ti biler i garasjen enn en på veien!
#9
Posted 30 September 2007 - 09:17
faktisk fikk en etter krigen kjøpt willys med Perkins diesel motor 4 syl med 42 hk .
høres helt forferdelig ut , like grusomt som den gemsen som hadde Mercedes 300 d , elles chevrolet corvette med 6,2 D , men det er jo smak og behag . Tror egentlig ikke at du sparer så mye , diesel motoren har vanligvis dyrere deler og er litt mere komplisert .
høres helt forferdelig ut , like grusomt som den gemsen som hadde Mercedes 300 d , elles chevrolet corvette med 6,2 D , men det er jo smak og behag . Tror egentlig ikke at du sparer så mye , diesel motoren har vanligvis dyrere deler og er litt mere komplisert .
#10
Posted 04 February 2008 - 06:52
Hei!
Det er vel bare smak og behag Bare man trives med det man driver med.
PS kjøper gjerne dine overskudsdeler
CAT
Det er vel bare smak og behag Bare man trives med det man driver med.
PS kjøper gjerne dine overskudsdeler
CAT
#11
Posted 14 February 2008 - 15:30
passer volvo sis b18motorer så passer også wv caravell 1,8td rett oppi=)
Lån til langt over pipa, men gud å gøy jeg har det=)
#12
Posted 14 February 2008 - 18:47
I volvo sine 240 modeller er det vel en 2.4 vw LT motor som står i?Etter sigende ikke så gode motorer...Ellers så er det jo vw sine 1.6 d og td,samt 1.9 d og td.Jeg ville definitivt valgt 1.9td.Hadde en passat med 1.9td,og den var forbausende sterk.
5 om dagen
Spar på vannet,drikk øl...
Meir turtall,je gass!
Spar på vannet,drikk øl...
Meir turtall,je gass!