Hyper's "Ole Brum"Garasje
#21
Posted 24 October 2007 - 18:38
#22
Posted 24 October 2007 - 20:17
Ja
Edited by massey, 24 October 2007 - 20:18.
#23
Posted 24 October 2007 - 21:22
Ja, tenker du da pga dårligere fleks? eller er det andre ting også? Burde ta seg like godt frem, men takler kanskje ikke så kupert terreng som man kan med stiv aksel? Spør litt dumt, man pleier å få bra svar da
#24
Posted 25 October 2007 - 07:49
Tar seg ikke like godt frem, dette er bevist flere ganger..
Hilux 4x4 -91 Allpro SAS
#25
Posted 25 October 2007 - 08:19
behøver ikke ta den her også.
Dette bildet er et av de siste bildene av Runner'n før den blei shippa over dammen fra USA
blir litt anderledes med stiv aksel i sånnt her tereng.
"Vi får se da veitdu"
IROK to *S*
#26
Posted 25 October 2007 - 21:25
Men hva med holdbarhet på orig. stikkaksler, differ, kryss med 35" og rundt der? Tåler mye? Er det noen kjente svakheter på drivverket?
#27
Posted 26 October 2007 - 08:27
Men hva med holdbarhet på orig. stikkaksler, differ, kryss med 35" og rundt der? Tåler mye? Er det noen kjente svakheter på drivverket?
Kjente svakheter på drivverket er cv-leddene framme. Det er de som som regel går først. Men side dette er et kjent problem, har noen kloke hoder funnet løsninger for dette. Så man få forsterkete cv-ledd, stikk aksler, utgående til transfer osv. Så en slik bil som Hyper's tåler mye juling den
Hilux 4x4 -91 Allpro SAS
#28
Posted 26 October 2007 - 17:13
Edited by massey, 26 October 2007 - 17:27.
#29
Posted 27 October 2007 - 21:47
Har ikke solgt'n enda da
"Vi får se da veitdu"
IROK to *S*
#30
Posted 28 October 2007 - 18:47
Men hva med holdbarhet på orig. stikkaksler, differ, kryss med 35" og rundt der? Tåler mye? Er det noen kjente svakheter på drivverket?
Holdbarheten kommer helt ann på åssen du kjører, er du hard på høyrefoten med masse hjulløft/hjulspinn så tar du kryss,stikkaksler you name it, Går du jevnlig over å smørere og etterdrar så holder det seg stort sett på plass, men det er absolut mulig å kjøpe forsterka deler til disse bilene, trur du kan tømme lommeboka x-antall ganger og fremdeles finne ting du kan gjøre om på. Har fakt til overs å høre om noen som har greid å rase fordelingskassa på disse bila.
"Vi får se da veitdu"
IROK to *S*
#31
Posted 28 October 2007 - 20:44
Fordelings kassa? Tenke du da på transfer? Isåfall er det jo faktisk et kjent problem at transfer kan gå i stykker. riktig nåkk ikke så ofte i norge da det ikke er så mye rock crawling her til lands å dual transfer ikke er så vanlig.
Men over "dammen" så er inngående aksel, serlig når man ha 21 spline i transfer, en av tingene som ryker, ellers så går utgående aksel av transfer også sund. Så dette er faktisk et lite problem med visse typer bruk da
Hilux 4x4 -91 Allpro SAS
#32
Posted 28 October 2007 - 22:26
Min ønskeliste er som følger (i 1 omgang):
ARB Winch Bar (Driter i myndighetene der ass...)
Vinsj selvfølgelig...
Et par-tre bøtter (IPF?) i grillen
HID-sett i frontlysa
Bugshield og vindavvisere
Et roofrack som ser bra ut på bilen (Har ennå ikke finni et jeg er helt happy med)
Slidere fra Slee (De er fete ass!!!)
ARB sperrer foran og bak
35" og noen fine breddere + OME-sett (Trenger jeg noe mer lift?)
Egensveisa bakfanger ala ARB frontfanger
Større eksos
CB-radio
Bedre/sterkere bremser på en el annen måte...
Ka dokker tru?
Edited by Thomazinho, 28 October 2007 - 22:28.
#33
Posted 29 October 2007 - 00:50
Men over "dammen" så er inngående aksel, serlig når man ha 21 spline i transfer, en av tingene som ryker, ellers så går utgående aksel av transfer også sund. Så dette er faktisk et lite problem med visse typer bruk da
Transfer/Fordelingskasse. Ja er vel det samma det bare forskjellige ord. Nå skal vel Thomazinho stort sett kjøre her på bjerget. Som du sjøl skriver så er det et vistnok problem med transferne over dammen. Her hjemme er det sjeldent transfer/fordelingskassa ryker. omtrent 99% av toyotaene her har har jo 2,4D eller TD. ikke akkurat noen rakettmotorer med overveldende dreimoment. så med org motorer og single fordelingskasser/trasfere så er nok ikke det det svakeste ledd. Tror heller rusta og drivaksler er et værre problem. Har hatt en rimelig fresk 4,3L Chevy motor og 700 At med Advanced Adapter over til org Toyota Fordelingskasse/Transfer aldri vært noe problem, ei heller på Toyletten samma oppsettet der.
Alle ting du bygger om Motormessig og gjør noe med vil vel alltid flytte det svakeste led et sted videre. dobbel transfer får du jo en vanvittig økning av, noe jeg sjøl erfarte i DK 2006 klemte tell på 3 gir i dobbel lavserie. blei helt reit i klutsjhuset fakt. der klutsjen rett å slett gikk i oppløsning.
Min ønskeliste er som følger (i 1 omgang):
ARB Winch Bar (Driter i myndighetene der ass...)
Vinsj selvfølgelig...
Et par-tre bøtter (IPF?) i grillen
HID-sett i frontlysa
Bugshield og vindavvisere
Et roofrack som ser bra ut på bilen (Har ennå ikke finni et jeg er helt happy med)
Slidere fra Slee (De er fete ass!!!)
ARB sperrer foran og bak
35" og noen fine breddere + OME-sett (Trenger jeg noe mer lift?)
Egensveisa bakfanger ala ARB frontfanger
Større eksos
CB-radio
Bedre/sterkere bremser på en el annen måte...
Ka dokker tru?
Høres ut som om du vil kjøpe Runner'n min detta .
Edited by Hyper, 29 October 2007 - 00:51.
"Vi får se da veitdu"
IROK to *S*
#34
Posted 29 October 2007 - 08:50
Hilux 4x4 -91 Allpro SAS
#36
Posted 30 October 2007 - 11:15
Europeiske? mener du fra 89 og oppover
"Vi får se da veitdu"
IROK to *S*
#38
Posted 30 October 2007 - 23:07
Fordel med US modeller da de stort sett er utstyrt med AC, elvinduer, Cruice kontroll, sentrallås ++++
"Vi får se da veitdu"
IROK to *S*
#40
Posted 08 January 2008 - 21:47
godt nytt år