Gå til innhold



Foto
* * * - - 2 votes

Frode`s 2007 AT 37" Lux & 87 V8 Allpro lux


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
168 replies to this topic

#21 Allpro

Allpro

    Team Hilux

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2141 Innlegg:

Posted 18 February 2007 - 22:39

Tid blir det lite av. Nei, klarer ikkje å bruke allt samtidig, men må liksom ha det fordi om blink.gif biggrin.gif ....

Trur eg må få meg OME 2" ja. hadde nok vært tingen, men det koster jo skjorta. blink.gif rofl.gif
Så skal få tak i det så fort pengene strekker til, har kostet på snøscooteren 15 000 så er ikkje akkurat så mye igjenn nå, men det kommer vel inn igjen laugh.gif rofl.gif .

Har iallefall fått på 31", å du himmelske far som det hjalp, både etter veien, i skauen å på utseende.
legger med noe bilder av hvordan det blei. rolleyes.gif


Noen som skal kjøpe dekk foressten? whistle.gif dribble.gif

Attached Thumbnails

  • IMG_0030.JPG
  • IMG_0034.JPG
  • IMG_0038.JPG
  • IMG_0039.JPG

Frode Flottorp

- 07 Toyota Hilux 37" AT
- 87 Toyota Hilux 38" Allpro V8

#22 Allpro

Allpro

    Team Hilux

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2141 Innlegg:

Posted 23 February 2007 - 08:42

Noen som har eit koblingsskjema til lux liggende og slenge eller? trenger eit sårt fort, må prøve og finne ut ka som feiler lysa mine.. kan ikkje ha det på detta viset. blink.gif blink.gif
Frode Flottorp

- 07 Toyota Hilux 37" AT
- 87 Toyota Hilux 38" Allpro V8

#23 Allpro

Allpro

    Team Hilux

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2141 Innlegg:

Posted 19 March 2007 - 01:24

Er vel på tide med oppdatering her, men skjer lite i garasjen min nå for tiden. Tia går med til å hogge ved\ last.

venter på tenningslås til bilen fra ein kar her inne. har det problemet med lysene som vi har kommet fram til må være tenningslåsen som skaper di problemene, så nå bytter eg den, så får vi se.

komentarer er fint gutta rolleyes.gif
Frode Flottorp

- 07 Toyota Hilux 37" AT
- 87 Toyota Hilux 38" Allpro V8

#24 Allpro

Allpro

    Team Hilux

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2141 Innlegg:

Posted 24 March 2007 - 23:00

Nå skajer det iallefall noe i garasjen min også da.

Har fått handlet meg ein Hilux til, som skal bli en ren offroader (se toyota forum) det er en 87 mod 2,2.
kommer mere info senere.
Frode Flottorp

- 07 Toyota Hilux 37" AT
- 87 Toyota Hilux 38" Allpro V8

#25 Allpro

Allpro

    Team Hilux

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2141 Innlegg:

Posted 25 March 2007 - 22:55

Har fått henta den nyinnkjøpte Hiluxen nå:

Kjørte den hjem på fri eksos, så dagen i dag har gått med til å lage "lastebileksos". Den er ganske umulig å rive av, siden lyddemperen er montert i kassa. blei veldig bra.

har også fått renska opp i forgasseren, noe som gjord bilen som ny, var full av dritt. går knall på tomgang også nå, har også smurt opp allt av aksler osv i dag.

for se til uka om det blir å sveise sperre bak, har ikke helt bestemt meg enda.

her er noen bilder av nyebilen, og ett skrytebilde av di 2 andre glisene mine.

Attached Thumbnails

  • 25032007_003_.jpg
  • 25032007_004_.jpg
  • Kopi_1_av_16032007.jpg

Frode Flottorp

- 07 Toyota Hilux 37" AT
- 87 Toyota Hilux 38" Allpro V8

#26 Kaare

Kaare

    Rett til himmels

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1462 Innlegg:

Posted 25 March 2007 - 23:09

Grattis med ny bil! Men hva skal du med 3 blink.gif ? Er det kone bil, gubbe bil og herjebil eller privatbil og 2 Hiluxer som skal smeltes sammen til et prosjekt?

#27 Allpro

Allpro

    Team Hilux

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2141 Innlegg:

Posted 25 March 2007 - 23:15

HM, vanskelig spørsmål, men det beste svaret er vel hobby biggrin.gif dribble.gif

Pajeroen bruker onkel daglig, så den er liksom ute av mitt hode.
Den røde luxen er eg egentlig fornøyd med som den er, men skal heve den 2" til sommeren.
Den blå luxen skal kun være til skogen. planene er ikkje helt klare, men den skal bli ustoppelig. :

Har også en til hilux på handa som eg er litt i tvil om eg skal handle, blir en delebil det da, selv om eg har vanskelig å bruke en "delebil til Delebil.. for se økonomien ann litt. rolleyes2.gif
Frode Flottorp

- 07 Toyota Hilux 37" AT
- 87 Toyota Hilux 38" Allpro V8

#28 Kaare

Kaare

    Rett til himmels

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1462 Innlegg:

Posted 25 March 2007 - 23:20

Gærning - har et tips: Isteden for 3 Hiliux. Hva med en King Cab i steden?! biggrin.gif

Alvorlig: Drømmer også om en ren skogsbil. Skal få realisert det det også en dag. Men som de fleste andre - det var de penga da... Fått med deg Roberts Hilux til salgs nå for 115.000,-? Den er Konge! Se: http://www.autodb.no...l.pl?nr=1415832

Edited by Rett til himmels, 25 March 2007 - 23:22.


#29 Allpro

Allpro

    Team Hilux

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2141 Innlegg:

Posted 25 March 2007 - 23:29

HeHe. du har noe der, eg kan godt kjøpe meg ein KC til, si fra om du koomer over noen billige.
men bytter aldrig ut noen av luxene om så det tok fyr i hell**e. biggrin.gif

har sett luxen til robert, men den blir for dyr for meg iallefal når det blir så mye slit og få skilter på den.
men RÅ bil det er helt sikkert.
Frode Flottorp

- 07 Toyota Hilux 37" AT
- 87 Toyota Hilux 38" Allpro V8

#30 Kaare

Kaare

    Rett til himmels

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1462 Innlegg:

Posted 25 March 2007 - 23:42

Glem skilter på den. Skogsbil Grand De Hilux! Behold den røde som dagligbil, selg ALT leketøy og kjøp bilen til Robert thumbsup.gif

#31 Allpro

Allpro

    Team Hilux

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2141 Innlegg:

Posted 25 March 2007 - 23:49

HM, har du blitt rusk..

kan jo ikkje selge alle kjøretøyene mine, det går ikke.. eg klarer nesten ikke selge ting, her kjøpes å kjøpes det bare dribble.gif biggrin.gif
bilen til robert blir rett å slett ikje noe morro for meg, kan ikkje bruke den hart i skogen, må være redd for den. å det går ikkje..

skal heller kjøpe meg en KC eller 2..
Frode Flottorp

- 07 Toyota Hilux 37" AT
- 87 Toyota Hilux 38" Allpro V8

#32 Kaare

Kaare

    Rett til himmels

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1462 Innlegg:

Posted 26 March 2007 - 06:29

biggrin.gif Da er det ikke enkelt!

#33 Kaare

Kaare

    Rett til himmels

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1462 Innlegg:

Posted 06 April 2007 - 19:07

Det ryktes at det har kommet ytterligere 2 stk Hiluxer i denne garasjen?! Kommer ut av tellinga her. Er det nå snakk om 3 eller 4 totalt og hva i granskogen skal du med alle de?! blink.gif

#34 Allpro

Allpro

    Team Hilux

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2141 Innlegg:

Posted 06 April 2007 - 19:15

Ja, jo. HeHe. var av sted å hentet 2 til i dag, og har faktisk 4 stk nå. men ka eg ska med dei, nei de veit eg ikje. men det er som tine melk, må ha det bare må ha det tongue.gif

Hele gria begynnte med at eg hanla min første hilux som var ganske strøken, men trengte ne ny framskjerm å no dill.. Så eg kjøpte ein til (den blå) men den fant eg ut at var for god til og ha til delebil, så da måtte eg jo nesten kjøpe enda en som eg kunne ha til delebil til både den røde og den blå. Så når eg alikavell skulle kjøpe meg 1 hilux til, så kunne eg jo liksågoidt kjøpe 2 til. så da ble det slik.

Så den andre som eg var av sted og henta i dag skal vi gå over i morgen og sjekke litt ting, men den ser for god ut til delebil, så det blir vel å fikse den også opp tenker eg.

Den fjerde bilen (den røde) som vi henta i dag, den ER delebil for den er kræsjet med så den er ramme skjev. men der er jo gode frammskjermer på den dribble.gif

Ellers er det jo god motor og gear, driv verk osv.. +++

33" hjul, veltebøyle osv..

Kjøpte disse 2 siste sammen med en kompiss for han trengte veltebøyle og hjula.
Frode Flottorp

- 07 Toyota Hilux 37" AT
- 87 Toyota Hilux 38" Allpro V8

#35 Kaare

Kaare

    Rett til himmels

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1462 Innlegg:

Posted 06 April 2007 - 21:32

Sikker på at det ikke er billigere å kjøpe en stk strøken?

Hilsen en som ikke kan skru bil selv...

#36 Allpro

Allpro

    Team Hilux

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2141 Innlegg:

Posted 06 April 2007 - 21:38

Tja.. kansje.. men.. Må jo ha noe å gjøre biggrin.gif
Frode Flottorp

- 07 Toyota Hilux 37" AT
- 87 Toyota Hilux 38" Allpro V8

#37 Kaare

Kaare

    Rett til himmels

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1462 Innlegg:

Posted 06 April 2007 - 21:52

Notert! biggrin.gif

#38 Allpro

Allpro

    Team Hilux

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2141 Innlegg:

Posted 08 April 2007 - 00:42

i dag har det vært skikkelig aktivitet i garasjen. Har ribbet den Røde luxen som vi entet i går, ribbet hytta for allt utenom dashbordet. Motor og gear er også demontert og ligger å koser seg i garasjen.
Hevesettet er nå komplett (trodde der mangla noen klosser) men dei fant mi til slutt.

Planen som satt på den røde Luxen trodde vi var helt kaputt, men etter litt tenking og banking ble den faktisk veldig bra, og den skal forhåpentlig vis monteres på den blå hiluxen min som eg hadde i fra før.

Endringer i planene: Planen med den blå hiluxen som dere ser bilder av lenger her oppe var egentlig å bare bygge den til og bruke i skogen, men etter en lang sjekk her og der så var den faktisk i ganske god stand, og ble da for god til og bare herjes med. Så nå skal den få nye dører, framskjermer og plan fra den røde kollisjonskada hiluxen som nå er demontert.

Den skal også få 2,4 Diesel motor etter eg er ferdig med å fikse opp karosseriet. Så planen er nå frammover og bygge opp den blå hiluen til og blien bra bil.

Den svarte Hiluxen som vi også hentet i går har eg rett og slett ikje giddet og brydd meg med. Den skal også bli bygd opptil en bra bil tror eg, men har ikkje gått gjennom dn ennå, så vet ikkje helt standen ennå på den, men tror den er ganske bra.

Vil legge ut bilder, men det må være no galt, det funker iallefall ikkje.
Frode Flottorp

- 07 Toyota Hilux 37" AT
- 87 Toyota Hilux 38" Allpro V8

#39 Allpro

Allpro

    Team Hilux

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2141 Innlegg:

Posted 11 April 2007 - 01:58

God aktivitet i garasjen nå for tiden. montert nye framskjermer, dører og støtfanger. Når eg alikavell hadde av kassen tok eg og fjerna all overflate rust på bakre del av ramma og hadde på noe tectyl lignende saker sov fungerte utmerket.
Ble litt revet med, og monterte ett 2" Bodylift, så bilen ble rett å slett rå nå.

Men så dukket der opp et større problem. Det planet som eg skulle sette på blålux viste seg å være mye mere rustet en det eg trodde, så nå sitter eg å irriterer meg litt over ka eg skal gjøre nå.
bilen er så bra nå, at den fortjener et rustfritt plan, noe som er helt umulig og få tak i her i norge tror eg.

Så visst noen har peilig på noen plasser i danmark som har noen greie platter til en vettug pris, så er det bare og skrike ut.

Har gått over motoren og bytta filter og olje (Bensineren) og nå svier den helt greit, så blir ikke å bytte motor ennå før eg har fått tak i en plan.

Skriv litt her da folkens, biter ikkje..

skal legge inn bilder så fort kameraet kommer til rette igjenn.

Edited by offroad king, 11 April 2007 - 01:59.

Frode Flottorp

- 07 Toyota Hilux 37" AT
- 87 Toyota Hilux 38" Allpro V8

#40 ingos

ingos

    4x4-Høvding

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5073 Innlegg:

Posted 11 April 2007 - 09:20

Du må ikke la Rett til Himmels få sette for mange griller i hodet ditt, for den mannen er jo bare gal!
Flott garasje og en imponerende samling:-) KC ser nå tøff ut, men 33" er nå enda grommere.
Billøs, men ikke hjelpeløs!