Gå til innhold



Foto

styredeler


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
10 replies to this topic

#1 Scuba

Scuba

    Grand offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 554 Innlegg:

Posted 15 February 2007 - 17:43

mulig det er tatt opp før men,passer styrdeler fra CJ7 evt andre Jeep og Korando sammen?

Jon

#2 Newton

Newton

    Grand offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 846 Innlegg:

Posted 16 February 2007 - 22:29

Det er ikke sånn at CJ og Korando egentlig har noe med hverandre å gjøre generelt, men av og til passer delene, ja...
Jeep kommer med en rekke utgaver i framakslingen. Det gjør ikke Korando, som kommer med kun to utgaver.
Jeg har mulighet til å skaffe bære og styrekuler, endeledd til både tverrstag og styrestag. Styresnekkas pitmannarm og tilhørende kule må du selv vite hva du har satt på bilen ( nesten ingen har orginalt ) Fra snekka og opp til rattet er det slik at den påmonterte snekka har en kombinasjon som følger snekka. Denne skal forbindes med rattakslen, som er unik for Korando.
OK ?
Kommer med pris til deg på sistnevnte om ikke så lenge.

#3 Parkoman

Parkoman

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 233 Innlegg:

Posted 16 February 2007 - 23:56

Skal vi ønske Newton velkommen som nytt medlem :-)
Når en har parkert er en helt trygg
Leder UBL

#4 Scuba

Scuba

    Grand offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 554 Innlegg:

Posted 17 February 2007 - 08:26

OK,da begynner ting å bli litt klarere,svaret ditt burde kansje settes på prioriterte emner,det er sikkert ikke siste gang dette spørsmålet kommer.
Parkoman: Newton shiftyninja.gif er nok en gammel kjenning om du sjekker profilen hans litt wink.gif

Edited by Scuba, 17 February 2007 - 08:28.


#5 Jo-king

Jo-king

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 343 Innlegg:

Posted 17 February 2007 - 10:30

Hvordan klarte du å skifte brukernavn hr Newton.
Velkomsthilsen som nytt medlem blir vel litt rart?
Jo-king

Bedre med ti biler i garasjen enn en på veien!

#6 Er ikke her lengre

Er ikke her lengre

    http://www.pirate4x4.no/welcome1.php

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4358 Innlegg:

Posted 17 February 2007 - 10:36

Gå inn på kontrollpanel og der finner du noe som heter endre visningsnavn.

#7 Newton

Newton

    Grand offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 846 Innlegg:

Posted 17 February 2007 - 21:47

biggrin.gif
HEI IGJEN ALLE SAMMEN !!!!!!!!!!!!!!!


Jeg har jo hele tiden hatt sånt kjedelig brukernavn og nå VILLE jeg ha nytt navn sammen med det nye forumet og da ville jeg noe med KRAFT i. Og hva er vel mer velegnet enn et navn som kraften måles i ?
Tok en prat med Anders som driver detta og fikk ordnet med betaling som superbruker 10,- mnd belastes telefonen ( SMS-varsling ) og da ordnet han nytt navn også.
Man kan gjøre det selv også.

Jeg har tenkt å få skrevet en brukerveileding til Korandofolket, slik at alle mann kan enkelt registrere seg og benytte seg av de nye funksjonene og bli vant til de.
Det krever litt tid første gangen.
Andre som ønsker å skrive ei sånn liste nå med en gang - så gjerne det. Når det er laget og eventuelt lagt på forumet så må vi få sendt rundt ei mailliste til Korandoeierne så ingen blir gjenglemt.

warning.gif Delesalget gikk rett ned når forumet endret seg, så det er tydelig at dette er kanalen for oss.
Apro pos. Jeg har nå tilgang til enda flere nye deler. Jeg kommer sikkert til å kjøpe jevnlig fra USA (3-4 ganger pr. år ) Jeg får ikke noen forhandlerrabatter fordi jeg blir ikke store gutten i Amerikansk målestokk, så delene kommer på stort sett samme prisen som det kostere å skaffe enkeltkomponenter på egenhånd. Men jeg finner de fleste delene vi mangler. Og for de som tror katalogpris=kjøpspris : feil. + frakt og mva.
Og til de som måtte komentere priser : Jeg er IKKE dum. Klart jeg tjener penger på å videreselge deler. Ikke mye, men litt for den tia det tar å finne ut av alt dette.

Korando er fortsatt det rimeligste alternativet i denne "dyre" hobbyen.

#8 Parkoman

Parkoman

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 233 Innlegg:

Posted 17 February 2007 - 22:49

Jeg visste selvfølgelig at det var Steinar men prøvde jo å være morsom kenneth biggrin.gif , men denne digresjonen skulle selvfølgelig vært på pratlinken istedenfor. Er det forresten bilen din nylakkert?? det er bilde av på avataren din Steinar

Edited by Parkoman, 17 February 2007 - 22:50.

Når en har parkert er en helt trygg
Leder UBL

#9 Newton

Newton

    Grand offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 846 Innlegg:

Posted 17 February 2007 - 23:25

QUOTE(Parkoman @ 17 Feb 2007, 22:49) <{POST_SNAPBACK}>
Jeg visste selvfølgelig at det var Steinar men prøvde jo å være morsom kenneth biggrin.gif , men denne digresjonen skulle selvfølgelig vært på pratlinken istedenfor. Er det forresten bilen din nylakkert?? det er bilde av på avataren din Steinar

Neida- Det var et forsøk på å legge inn en GIF-fil med en jeep som KJØRER, men det funker ikke. Har sett det tidligere at man kan ha animasjoner på det bildet, men vet enda ikke hvordan. Noen som vet hvordan en *.GIF-fil kan funke her? rolleyes.gif

Og så må jeg vel ha en stripe som er relevant for denne linken:
Jeg har sett at Passat har noen heftige styre-aksel ledd. De må være fine å bruke på rattakselen.

Edited by Newton, 17 February 2007 - 23:28.


#10 Jo-king

Jo-king

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 343 Innlegg:

Posted 18 February 2007 - 12:42

Dette e jo bærre lekkert!
Jo-king

Bedre med ti biler i garasjen enn en på veien!

#11 Newton

Newton

    Grand offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 846 Innlegg:

Posted 18 February 2007 - 23:33

Way to g buddy : )