Hva må jeg ut med for å få en brukbar King Cab?
#1
Posted 17 February 2007 - 00:46
Etter å ha sittet fast i en fokkskavel i to timer lovet jeg meg selv at jeg skulle kjøpe meg en 4x4 pickup til å bruke som arbeidsbil.
Etter å ha surfet på finn.no og autoDB har jeg kommet fram til at King Cab diesel fra 86-> er det jeg har lyst på!
I utgangspunktet leter jeg i prisklassen "så billig som overhode mulig", for dette skal være en bil jeg ikke trenger å være så redd for. Den skal jeg kjør til og fra jobb med når føret er skikkelig dårlig, samt at jeg kanskje tar meg etpar skogsturer med den i løpet av sommeren.
Men etter å ha tenkt meg litt om tror jeg heller at jeg satser på prisklassen "så billig som mulig uten at det er et vrak som jeg kommer til å skru meg lei på".
Spørsmålet er da: Hvor langt ned i pris kan jeg gå uten å måtte beregne store reparasjoner for å få bilen på veien/ EU-godkjent? Tenke i utgangspunktet på prisklassen 10 000,- til 20 000,- eller er det bare vrak og reparasjonsobjekter i den prisklassen?
#2
Posted 17 February 2007 - 00:49
#3
Posted 17 February 2007 - 02:55
Jeg er redd jeg må si at du ikke finner en bilen du ikke må skru på fro 20k. Men hvis du går opp litt og kjøper deg en patrol for du fin bil
#4
Posted 17 February 2007 - 09:47
Har ikke vurdert Patrol nei. Litt av grunnen er at jeg kunne tenke meg en pickup. Men jeg er som sagt helt blank på 4x4... Har kun kjørt senka personbiler fram til nå!
Vil jeg kunne finne noe mer mellom 20 000,- og 30 000,-? Eller må jeg enda langer opp?
Jeg vet jo at jo høyere jeg går i pris, jo bedre blir bilen, men er ute etter å bruke minst mulig...
#6
Posted 17 February 2007 - 10:32
Er det en bedre pickup enn King Cab?
Finnes det noen gode King Cab sider på nettet?
#7
Posted 17 February 2007 - 10:34
#8
Posted 17 February 2007 - 13:41
#9
Posted 17 February 2007 - 15:35
eller
http://www.finn.no/f...d...=22&tot=117
Jeg personlig ville gått for Hilux, av de ELDRE vel å merke!
#10
Posted 17 February 2007 - 17:27
Og noen her skrev at patrol 160 er en bedre bil på veien???????? Da har ikke vedkommende kjørt annet enn en oppbrukt king cab. Det er helt omvendt, king cab som er i ok stand er faktisk fin å kjøre selv om det er en gammel bil. Den har uavhengig fjæring foran, noe som gir den bra komfort i forhold til biler med stiv foraksel, som f.eks patrol. Tar seg litt dårligere frem ved ekstrem offroadkjøring, men er bedre på snødekte veier etc. der hvor det ikke er flex som er avgjørende.
Og dette med pris er ikke avgjørende for i hvilken stand bilen er, deter veldig individuelt. Prøv å få tak i en med TD25 motor, da kan du montere turbo på den etterhvert uten store bekymringer for holdbarheten. Jeg har hatt flere king cab, har akkurat nå terrano, og det er helt suverene biler i forhold til pris, alder etc.
#11
Posted 17 February 2007 - 18:47
#12
Posted 17 February 2007 - 20:49
Kan hende jeg er interessert! Hvor i tromsø står den? Bilder?
#13
Posted 17 February 2007 - 21:25
#14
Posted 17 February 2007 - 23:23
Kan ta kontakt når jeg vet jeg skal inn til byen!
Hva kan jeg forvente når det er snakk om drivstofforbruk på disse bilene?? Hva med forsikring? Det er mye som tyder på at en eventuell King Cab ville bli bil nr.3.... Dersom jeg har råd til å drifte 3 biler...
#15
Posted 18 February 2007 - 14:06
Forsikring tipper jeg er ca. 2.000,- pr år for ansvar ved ca 50% bonus.
#16
Posted 18 February 2007 - 14:11
Forsikring tipper jeg er ca. 2.000,- pr år for ansvar ved ca 50% bonus.
Da har du vært heldig syns jeg. Min 87mod King Cab brukte 1,3Lpr mil på blandet kjøring. Delkasko betalte jeg i overkant av 4000,- med 70%bonus. Men nå var jeg under 23år som automatisk gjør forsikringen rundt 500,-dyrere.
#17
Posted 18 February 2007 - 15:23
#18
Posted 19 February 2007 - 17:43
uansett hvordan eg kjørte.
du bør satse på over 20.000
#19
Posted 19 February 2007 - 19:58
Hvordan har du 70% bonus under 23år? 18=20 19=30 20=40 21=50 22=60 23=70 .
#20
Posted 19 February 2007 - 23:00