Gå til innhold



Foto

vurderer kjøp av valp,noen kjappe spørsmål


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
9 replies to this topic

#1 subwrestler

subwrestler

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 27 Innlegg:

Posted 22 February 2007 - 08:31

har sett litt på volvo valp(syns de er ganske tøff faktisk) de er jo veldig billige også... hvordan er de med driftsikkerhet og rust på disse gamle bilene? og hvordan er det å få tak i deler til disse veteran bilene? noen som har kjørt de i terrenget(hvordan tar de seg fram i forhold til andre 4x4?)

driftsikkerhet står i høysetet!

#2 Lundberg

Lundberg

    Él Grande Offroad'er

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1195 Innlegg:

Posted 22 February 2007 - 10:05

Vet ikke helt ka DU legg i driftsikkerhet, men detta e jo ikke en bil som e beregnet nå særli i stor fart etter vei, før så å møte en bil front mot front.

E jo en bil som e beregnet før offroadkjøring, å dær fungere den alldeles glimrende.
Har sjøll en litt anna utgave av feltvogna, men den e bygd på samme ramme og drivverk som
standard valpen.

Rust ja, kommer jo litt ann på korrsn den tiliare eiarn har benytta den, men du må nokk sikkert
belage deg på å finne litt rust ja, e jo tross alt en bil med bra mange års fartstid.
Men der ijen, e en utruli enkel bil å vedlikeholde. Løfta av karroseriet på min her i bynnelsen av vinteren, driv på no å pusse opp ramma og drivverk å lakkere alt dær nede.

Dela e faktisk ikke nå problem, www.trollstein.no og www.olav-teigen.no sel dela tel dissa bilan i stor skala.
Motor veit du jo sjøll at d ikke e nå problem å få dela te, Volvo B serien va jo ikke produsert i begrensa opplag heller wink.gif

Du får en kjæmpegod bil om du kjøpe en, mi anbefaling e å kjøpe en Hardtop, fint å ha om d striregne, å får faktisk meget bra temperatur i den på vinterstid. Har før øvrig en sånn stående om du skulle være intressert, bære å ta kontakt på : hr_lundberg@hotmail.com om d va av interesse.

Lykke til med kjøpet om d skulle bli. smile.gif
_________________________________________________
En fot inne oss den skumle Arctic Trucks Mafia'n

#3 subwrestler

subwrestler

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 27 Innlegg:

Posted 22 February 2007 - 10:38

ok takker for svar!

er mb g vogn(270) ett bedre alternativ for allround bruk? og hvordan er disse i terrenget? rust/driftsikkerhet?

#4 torfinn

torfinn

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2061 Innlegg:

Posted 22 February 2007 - 11:11

MB270 er vel ingen exmil bil? De finnes vel 270 CDI, men det er jo helt nye biler. Disse får man vel ikke kjøpt hos noe lands forsvar før om 20år. Du tenker ikke på 240 gd? Forsvarets standard feltvogn.

Hvis du mener 240 så spørs hva du mener med allround bruk. Mercedes er bedre å kjøre på vei enn volvo felt. MB har høyre toppfart og komfort enn volvo. Volvo er bedre i terrenget har større hjul og høyere bakkeklaring, og lavere vekt. Begge har solide motorer og drivverk. Mercedes bruker ca 1,15 på mila på langkjøring. Hva volvoen bruker vet jeg ikke. Da forsvaret byttet ut volvo til MB steg antall kjørte kilometer betraktelig pga bedre komfort osv. Deler er ingen problemer til noen av disse. Begge savner servostyring.

Torfinn

#5 subwrestler

subwrestler

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 27 Innlegg:

Posted 22 February 2007 - 12:31

QUOTE(torfinn @ 22 Feb 2007, 11:11) <{POST_SNAPBACK}>
MB270 er vel ingen exmil bil? De finnes vel 270 CDI, men det er jo helt nye biler. Disse får man vel ikke kjøpt hos noe lands forsvar før om 20år. Du tenker ikke på 240 gd? Forsvarets standard feltvogn.

Hvis du mener 240 så spørs hva du mener med allround bruk. Mercedes er bedre å kjøre på vei enn volvo felt. MB har høyre toppfart og komfort enn volvo. Volvo er bedre i terrenget har større hjul og høyere bakkeklaring, og lavere vekt. Begge har solide motorer og drivverk. Mercedes bruker ca 1,15 på mila på langkjøring. Hva volvoen bruker vet jeg ikke. Da forsvaret byttet ut volvo til MB steg antall kjørte kilometer betraktelig pga bedre komfort osv. Deler er ingen problemer til noen av disse. Begge savner servostyring.

Torfinn


ja mente selvfølgelig 240

#6 Thunderbolt

Thunderbolt

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 79 Innlegg:

Posted 29 December 2007 - 14:21

Ser at denne tråden er gammel men..
Er klar for en volvo-felt selv og alt jeg har lest om de er svært positivt,ser ut til å være en meget god bil til de fleste formål.
Det jeg lurer på er:-total vekta,den er vel under 3,5t? og hvor tung henger er det lov å dra etter de?
-En annen ting er varmen,jeg vil ha en bil med soft-top,er det mulig å få opp varmen inni på vinterstid eller er den kun nok til å holde isen av frontruta?
-Bensin forbruk hva kan en vente seg etter landevegen? 2liter pr mil?

Håper på å få tak i en i løpet av våren smile.gif

#7 Modifisert 4Runner

Modifisert 4Runner

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 876 Innlegg:

Posted 29 December 2007 - 21:12

QUOTE(Thunderbolt @ 29 Dec 2007, 14:21) <{POST_SNAPBACK}>
Ser at denne tråden er gammel men..
Er klar for en volvo-felt selv og alt jeg har lest om de er svært positivt,ser ut til å være en meget god bil til de fleste formål.
Det jeg lurer på er:-total vekta,den er vel under 3,5t? og hvor tung henger er det lov å dra etter de?
-En annen ting er varmen,jeg vil ha en bil med soft-top,er det mulig å få opp varmen inni på vinterstid eller er den kun nok til å holde isen av frontruta?
-Bensin forbruk hva kan en vente seg etter landevegen? 2liter pr mil?

Håper på å få tak i en i løpet av våren smile.gif


total vekta er vell rundt 1300kg, man kan vell trekke 1000kg med den vis jeg ikke husker feil, jeg har soft topp på min. d er 2 gode varmeapperst i bilen. ingen problem å sitte å ik fryse i bilen i -15,-20 blå. jeg har brukt den hele vinteren nu her oppe i finnmark. den starter å går uansett. så kulde skal du ikke bekjymre dæi over. håper de svarene kan hjelpe dæi. normalt bensin forbruk er vell fra 1,6-2 litter,

Edited by Modifisert 4Runner, 29 December 2007 - 21:14.


#8 FrankWS

FrankWS

    Skogens Konge

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1234 Innlegg:

Posted 04 January 2008 - 14:40

QUOTE(Thunderbolt @ 29 Dec 2007, 14:21) <{POST_SNAPBACK}>
Det jeg lurer på er:-total vekta,den er vel under 3,5t? og hvor tung henger er det lov å dra etter de?


www.hmkf.no -> Arkfanen "Kjøretøyer" -> Bilsider -> Volvo Felt -> Klikk på "TEKNISK HÅNDBOK" nede på siden.

"Kjøretøyets vekt med full drivstofftank 1 550 kg"

"Maksimal vekt for tilhenger uten bremser 775 kg."
Finner ingen ting om tilhenger med bremser.
Frank
LA5MSA

Det er ikke farten som dreper, det er smellen.
Eller som vi cowboys sier; It's not the fart that kills, it's the smell.

#9 sven

sven

    4x4-Høvding

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4833 Innlegg:

Posted 07 January 2008 - 17:28

de vognene sivilforsvaret bruker er godkjent for å trekke 1600 KG med brems


#10 Mocool85

Mocool85

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 76 Innlegg:

Posted 09 January 2008 - 23:18

jeg hadde en 67mod. den var helt orginal, gått 80000ca til og med hjula var orginale=).
Det jeg skal frem til var at den tokk seg latterlig godt frem. Eneste den ikke likte var snø(90%grunnet dekka).
De er ikke så dyre og deler er lett og ordne bare du påner lommeboka. vet om en som brukte feltvogna til jobb hver vinter. 5-6mil hver vei.
En skikkelig !MANN!hehe

Men det eneste jeg savnet var en skikkelig styredemper!. Feltvogna slår fingrene av deg i skogen.

Edited by Mocool85, 11 January 2008 - 14:18.

Lån til langt over pipa, men gud å gøy jeg har det=)