Jump to content



Photo

For de som vurderer å bytte motor i K5


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
66 replies to this topic

#1 Trefellern

Trefellern

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 239 posts

Posted 23 February 2007 - 17:11

Har vurdert å bytte motor i K5`n. De er dessverre ikke levert med 454 som jeg lenge trodde, menne de er levert med 400 og den kan jo fint strokes til 454 biggrin.gif

Er forskjellig motorfester på 6,2 diesel og bensin, men nye komp fester er å få kjøpt.
Legger ved en link så dere kan få se hva de er levert med oppigjennom åra.

http://en.wikipedia....rolet_K5_Blazer

Lykke til for de som begir seg ut på motorbytte biggrin.gif
Trefellern

Hvorfor kjøre rundt når man kan kjøre over..


http://www.street-garage.piczo.com

#2 Big noZ

Big noZ

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 544 posts

Posted 23 February 2007 - 18:05

... på min var det bare å skru ut den lange festebolten, ut med 350`n, og inn med 6.2`n.. festene passet ..

#3 oddimann

oddimann

    Grand offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 720 posts

Posted 23 February 2007 - 18:14

Stemmer det.Men jeg tenkte at når jeg først skulle gjøre dette,så ville jeg ha det "verste".Jeg har nemlig en 400 på gang også.Det sies og at den "beste kombinasjonen er en 400 motor og 400 gear.Det blir vel som en 350/350 tenker jeg.Da stemmer vel begge deler best overens?? Men en TH 400 passer visstnok til det meste sies det.Og joda,det går fint ann å få ett"beist" ut av en 400 motor og. dribble.gif dribble.gif
Men takk for hjelpen Trefelleren,godt jobba. biggrin.gif biggrin.gif Men det var jo synd i forhold til hva som var det helt store da. sad.gif
.......får prøve litt til.

#4 Trefellern

Trefellern

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 239 posts

Posted 23 February 2007 - 18:15

QUOTE(Big noZ @ 23 Feb 2007, 18:05) <{POST_SNAPBACK}>
... på min var det bare å skru ut den lange festebolten, ut med 350`n, og inn med 6.2`n.. festene passet ..



Ok? har en på jobben som har jobbet på bergheim, han sa de ikke var like... men gikk det så gikk det biggrin.gif Kan hende det blir noe annet hvis en skal stappe en 400 nedi der.. Vet ikke..
Trefellern

Hvorfor kjøre rundt når man kan kjøre over..


http://www.street-garage.piczo.com

#5 oddimann

oddimann

    Grand offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 720 posts

Posted 23 February 2007 - 18:18

Stemmer det og.Sheriffen har byttet ifra en 350 til 6,2,festene passa som hånd i hanske.Men fra 6,2 til 454,da ......Har hatt lust til dette lenge(å få en 454),men har hørt så mye rart om det passer eller ikke i festene,og nå har Trefelleren sjekket opp dette.
.......får prøve litt til.

#6 Trefellern

Trefellern

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 239 posts

Posted 23 February 2007 - 19:01

Denne topicen er langt fra ferdig sjekket opp, her skal det graves til bunns om hva en får montert av motor osv.. devil.gif devil.gif
Trefellern

Hvorfor kjøre rundt når man kan kjøre over..


http://www.street-garage.piczo.com

#7 oddimann

oddimann

    Grand offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 720 posts

Posted 23 February 2007 - 20:40

biggrin.gif biggrin.gif Flott det,Det er godt å ha papire på godsakene når man kommer til BT med hatten i handa.Si at du har en 400,og de begynner å skape seg......har du papirer da,kan du nyyyyte å se at det tar litt feil dribble.gif devil.gif .
Du vet,når jeg tok ut 6,2en,så dro jeg bare de lange boltene ut sant vel.Da ble resten sittende fast på ramma.Og som jeg har forstått det,så er det den delen så er igjen på ramma som kan justeres opp eller ned slik at de passer.Jeg fikk også beskjed om at de "trodde" det var laget hull fra før til dette formålet,men han som jeg snakket med kunne ikke si dette sikkert på stående fot.
.......får prøve litt til.

#8 camarocab

camarocab

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 407 posts

Posted 24 February 2007 - 09:42

QUOTE(oddimann @ 23 Feb 2007, 20:40) <{POST_SNAPBACK}>
biggrin.gif biggrin.gif Flott det,Det er godt å ha papire på godsakene når man kommer til BT med hatten i handa.Si at du har en 400,og de begynner å skape seg......har du papirer da,kan du nyyyyte å se at det tar litt feil dribble.gif devil.gif .
Du vet,når jeg tok ut 6,2en,så dro jeg bare de lange boltene ut sant vel.Da ble resten sittende fast på ramma.Og som jeg har forstått det,så er det den delen så er igjen på ramma som kan justeres opp eller ned slik at de passer.Jeg fikk også beskjed om at de "trodde" det var laget hull fra før til dette formålet,men han som jeg snakket med kunne ikke si dette sikkert på stående fot.

Her har du/dere vel fått mange misvisende svar på spørsmålene deres, ta og legg dette spørsmålet ut på denne siden og du dere vil få de rette svara, det er ikke noe problem å få en 454 i en K5, motorfeste kan kjøpes billig, 400 kassa tåler mer power en 350 i upreppa tilstand, men de passer om hverandre, men hvilken kasse sitter i bilen idag, denne kan sikkert brukes, men som sakt legg ut en tråd her http://kimorjan.net/...Forum/index.php eller her når det virker http://bilforumet.ne...splay.php?f=478 dette swapet er et enkelt bytte, når du allerede har hat diesel i den. dribble.gif
CamaroCab.
Pay no mind to those who talk behind your back, it simply means you are 2 steps ahead.

#9 oddimann

oddimann

    Grand offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 720 posts

Posted 24 February 2007 - 19:47

At en 454 passer i K-5en,det har jeg forstått .Men det er å få godkjent faenskapet hos BT med en sånn motor,det er det som er problemet ettersom jeg har forstått.Det er ikke levert en 454 i en K-5,og da er jo alt litt verre.Det er jo en nå som jeg har hørt om,som ga opp.Jeg vet ikke om han fikk motoren på plass,og deretter kjørte til BT,men uansett,han ga opp. sad.gif sad.gif
Hos meg sitter det en 350 kasse.Denne skal bort og erstattes med en TH 400.Jeg har nå bestemt meg for en 400 motor,men har muligens tilgang til en 402,er det mye forskjell på desse 2?? I HP og sånt??
Har meldt meg inn på den siden nå,og venter på at medlemskapet skal bli aktivisert.
.......får prøve litt til.

#10 Trefellern

Trefellern

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 239 posts

Posted 24 February 2007 - 22:02

Passer gjør 454 for suburban er levert med det å K5 og Subb er helt like til B-stolpen, men som oddimann sier, er vel kanskje ikke så lett å få godkjent, men jeg har ikke gitt opp enda. Skal til bunns i dette, menne kan hende jeg tar til takke med en 400 jeg også, men.......... Noen må jo være størst devil.gif devil.gif
Trefellern

Hvorfor kjøre rundt når man kan kjøre over..


http://www.street-garage.piczo.com

#11 oddimann

oddimann

    Grand offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 720 posts

Posted 24 February 2007 - 23:02

Å hvem blir det?? biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
.......får prøve litt til.

#12 blazerteam

blazerteam

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3328 posts

Posted 25 February 2007 - 12:44

Å slik kan resultatet bli med 454 biggrin.gif http://www.youtube.c...k...ted&search=
mob nr 95142673

You dont stop having fun because you grow old, you grow old because you stop having fun.

Mo i Rana Offroad Team



#13 Raymond_K5

Raymond_K5

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 718 posts

Posted 25 February 2007 - 12:48

QUOTE(blazerteam @ 25 Feb 2007, 12:44) <{POST_SNAPBACK}>
Å slik kan resultatet bli med 454 biggrin.gif http://www.youtube.c...k...ted&search=

Dette er nok en 500 cid Cadillac-motor, men kanskje den passer...

#14 blazerteam

blazerteam

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3328 posts

Posted 25 February 2007 - 15:36

For å bruke en 500 Cadillac må man bruke en 400 kasse fra en slik å montere utgående aksel på denne fra en 400 kasse beregnet for 4x4.Noe arbeid da,men i usa er cadillac motorer billige og de gir mye dreimoment.

Fikk ikke med meg at det var cadillac motor i den bilen på videoen,men resultatet blir nok det samme... biggrin.gif
mob nr 95142673

You dont stop having fun because you grow old, you grow old because you stop having fun.

Mo i Rana Offroad Team



#15 Raymond_K5

Raymond_K5

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 718 posts

Posted 25 February 2007 - 16:54

Oppe i høyre hjørnet står det "... 514 cid big block cadillac engine. Enjoy!" 500 er en grom motor ja...

#16 oddimann

oddimann

    Grand offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 720 posts

Posted 25 February 2007 - 17:21

Heftige saker biggrin.gif biggrin.gif Men jeg tror jeg satser på en 400 motor.Jeg vet K-5en er levert med 400 motorer,så da bør det bli litt lettere hos BT.Får se senere om det kan bli lettere å få inn en 454.
Veldig greit hvis Trefelleren finner ut noe lurt..... biggrin.gif biggrin.gif
.......får prøve litt til.

#17 Blazerboy

Blazerboy

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 58 posts

Posted 25 February 2007 - 21:14

For å fjerne all tvil så er 400cu.in motoren en small block det vil si at den er helt lik å se på som en 350. Den burningen som er på filmen kan sannsynligvis gjøres med en standard 350 tror jeg ettersom han har på originalhjulene.

Hvis dere skal sette inn en 400 motor i blazeren så bare gjør det. Hvorfor få det godkjent? Den er lik å se på som en 305 eller 350.

At en 350 motor passer best i en TH 350 kasse og en 400 motor passer best i en TH 400 er bare tull!
Chevrolet Blazer K5 Cheyenne 1977.

#18 Blazerboy

Blazerboy

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 58 posts

Posted 25 February 2007 - 21:35

Å stroke en 400 til 454 tror jeg ikke lar seg gjøre. 305 er på ca 5l, 350 er på ca 5,7l og 400 er på ca 6,6l og 454 Big-block er på ca 7,4l.
Chevrolet Blazer K5 Cheyenne 1977.

#19 Trefellern

Trefellern

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 239 posts

Posted 25 February 2007 - 21:58

QUOTE(Blazerboy @ 25 Feb 2007, 21:35) <{POST_SNAPBACK}>
Å stroke en 400 til 454 tror jeg ikke lar seg gjøre. 305 er på ca 5l, 350 er på ca 5,7l og 400 er på ca 6,6l og 454 Big-block er på ca 7,4l.



Får stroket 302 og 351(f**d) til 427 så det går nok veldig bra biggrin.gif
Trefellern

Hvorfor kjøre rundt når man kan kjøre over..


http://www.street-garage.piczo.com

#20 oddimann

oddimann

    Grand offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 720 posts

Posted 25 February 2007 - 21:59

En 400 er sikkert lik å se til som en 350 eller 305,MEN jeg hadde en 6,2 og de er ikke særlig like,DET er jeg ihvertfall sikker på biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
Og når du skifter fra Diesel til bensin,så må og bør det vel inn i vognkortet,eller hur?? smile.gif
.......får prøve litt til.