For de som vurderer å bytte motor i K5
#1
Posted 23 February 2007 - 17:11
Er forskjellig motorfester på 6,2 diesel og bensin, men nye komp fester er å få kjøpt.
Legger ved en link så dere kan få se hva de er levert med oppigjennom åra.
http://en.wikipedia....rolet_K5_Blazer
Lykke til for de som begir seg ut på motorbytte
#2
Posted 23 February 2007 - 18:05
#3
Posted 23 February 2007 - 18:14
Men takk for hjelpen Trefelleren,godt jobba. Men det var jo synd i forhold til hva som var det helt store da.
#4
Posted 23 February 2007 - 18:15
Ok? har en på jobben som har jobbet på bergheim, han sa de ikke var like... men gikk det så gikk det Kan hende det blir noe annet hvis en skal stappe en 400 nedi der.. Vet ikke..
#5
Posted 23 February 2007 - 18:18
#6
Posted 23 February 2007 - 19:01
#7
Posted 23 February 2007 - 20:40
Du vet,når jeg tok ut 6,2en,så dro jeg bare de lange boltene ut sant vel.Da ble resten sittende fast på ramma.Og som jeg har forstått det,så er det den delen så er igjen på ramma som kan justeres opp eller ned slik at de passer.Jeg fikk også beskjed om at de "trodde" det var laget hull fra før til dette formålet,men han som jeg snakket med kunne ikke si dette sikkert på stående fot.
#8
Posted 24 February 2007 - 09:42
Du vet,når jeg tok ut 6,2en,så dro jeg bare de lange boltene ut sant vel.Da ble resten sittende fast på ramma.Og som jeg har forstått det,så er det den delen så er igjen på ramma som kan justeres opp eller ned slik at de passer.Jeg fikk også beskjed om at de "trodde" det var laget hull fra før til dette formålet,men han som jeg snakket med kunne ikke si dette sikkert på stående fot.
Her har du/dere vel fått mange misvisende svar på spørsmålene deres, ta og legg dette spørsmålet ut på denne siden og du dere vil få de rette svara, det er ikke noe problem å få en 454 i en K5, motorfeste kan kjøpes billig, 400 kassa tåler mer power en 350 i upreppa tilstand, men de passer om hverandre, men hvilken kasse sitter i bilen idag, denne kan sikkert brukes, men som sakt legg ut en tråd her http://kimorjan.net/...Forum/index.php eller her når det virker http://bilforumet.ne...splay.php?f=478 dette swapet er et enkelt bytte, når du allerede har hat diesel i den.
Pay no mind to those who talk behind your back, it simply means you are 2 steps ahead.
#9
Posted 24 February 2007 - 19:47
Hos meg sitter det en 350 kasse.Denne skal bort og erstattes med en TH 400.Jeg har nå bestemt meg for en 400 motor,men har muligens tilgang til en 402,er det mye forskjell på desse 2?? I HP og sånt??
Har meldt meg inn på den siden nå,og venter på at medlemskapet skal bli aktivisert.
#10
Posted 24 February 2007 - 22:02
#11
Posted 24 February 2007 - 23:02
#12
Posted 25 February 2007 - 12:44
You dont stop having fun because you grow old, you grow old because you stop having fun.
Mo i Rana Offroad Team
#13
Posted 25 February 2007 - 12:48
Dette er nok en 500 cid Cadillac-motor, men kanskje den passer...
#14
Posted 25 February 2007 - 15:36
Fikk ikke med meg at det var cadillac motor i den bilen på videoen,men resultatet blir nok det samme...
You dont stop having fun because you grow old, you grow old because you stop having fun.
Mo i Rana Offroad Team
#15
Posted 25 February 2007 - 16:54
#16
Posted 25 February 2007 - 17:21
Veldig greit hvis Trefelleren finner ut noe lurt.....
#17
Posted 25 February 2007 - 21:14
Hvis dere skal sette inn en 400 motor i blazeren så bare gjør det. Hvorfor få det godkjent? Den er lik å se på som en 305 eller 350.
At en 350 motor passer best i en TH 350 kasse og en 400 motor passer best i en TH 400 er bare tull!
#18
Posted 25 February 2007 - 21:35
#19
Posted 25 February 2007 - 21:58
Får stroket 302 og 351(f**d) til 427 så det går nok veldig bra
#20
Posted 25 February 2007 - 21:59
Og når du skifter fra Diesel til bensin,så må og bør det vel inn i vognkortet,eller hur??