Nettopp blitt Toyota eier
#1
Posted 01 March 2007 - 20:48
Nett handla Hilux, 86mod 2.4 diesel.
Så til feilene, bilen ryker veldig, drar dårlig, blir ikke varm, er toppen ferdig?
Avansert å bytte bakhjulslager?
Har en ulyd der bak.
#2
Posted 02 March 2007 - 10:48
Nett handla Hilux, 86mod 2.4 diesel.
Så til feilene, bilen ryker veldig, drar dårlig, blir ikke varm, er toppen ferdig?
Avansert å bytte bakhjulslager?
Har en ulyd der bak.
At den drar dårlig er ikke noe uvanlig.. 2,4 diesel er ikke all verden å rutte med, så noen dragbil blir det nok aldri Har samme bilen selv, bare min er 87...
Du sier den ikke blir varm.. Min er litt treg til å bli varm, men den blir da det etterhvert.. Er det slik at vifta i bilen alltid blåser kaldt, er det det du mener?
#3
Posted 02 March 2007 - 11:00
#4
Posted 02 March 2007 - 13:03
#5
Posted 02 March 2007 - 17:03
dieselmotoren der er ingenting å grille på heller
Eg betalar kun på bilen, men den reiser jo med alt eg har..
http://s127.photobuc...s/p149/Rikkien/
#6
Posted 03 March 2007 - 12:47
#7
Posted 03 March 2007 - 12:56
legg inn et bilde av bilen da..
- 07 Toyota Hilux 37" AT
- 87 Toyota Hilux 38" Allpro V8
#8
Posted 03 March 2007 - 17:15
Bilde?? Tør ikke, den er for stygg
#9
Posted 03 March 2007 - 18:08
#10
Posted 03 March 2007 - 20:59
Sikkert et dumt spørsmål men men.
Vet ikke men om det er sommertermostat så skal du vel få litt varme på lufta?
Får bare omtrent samme som utetemp, det er kaldt i 2+.
Kan det evt bare være at timinga på kammen er i ulage?
kanskje derfor den drar dårlig?
Hvis det er noen guru på dette her inne, send gjerne en pm med tlf.nr. så jeg kan ringe.
#12
Posted 04 March 2007 - 00:41
1 spørsmål til, hvilke topper, tenker da på årsmodeller, passer på 86 mod blokk??
#13
Posted 04 March 2007 - 01:09
Eg betalar kun på bilen, men den reiser jo med alt eg har..
http://s127.photobuc...s/p149/Rikkien/
#14
Posted 04 March 2007 - 01:47
Edited by tr-racing, 04 March 2007 - 01:49.
#15
Posted 04 March 2007 - 10:12
Det er merkelig at den ikke blir varm, men det er mulig at en ny termostat er gåen!! Jeg tror ikke en får sommer og vintertermostat til 2L motor, men bare en type på 86 gradet..
Hvis du er sikker på at registeret er riktig timet og den fortsatt er like treg og ryker, ville jeg tatt en runde på dysene for å se om de forstøver riktig og åpner på riktig trykk. Ta de ut å send de på et dieselelektrisk verksted eller et traktorverksted for sjekk. Riktig dysetrykk på 2L er 125-145 bar..
For å bytte hjullager bak må du ta ut hele stikkakselen, kappe det gamle lageret med vinkelsliper el. Banke inn det nye lageret med et langt rør i riktig dimensjon! Husk å banke på/slå mot den innerste ringen på lageret...
Jeg kan ikke hjelpe deg mere før du får sjekket motoren/registeret som beskrevet, men ta gjerne kontakt igjen!!!
Mvh
#16
Posted 04 March 2007 - 10:36
Skal følge med jeg så jeg lærer litt
#17
Posted 05 March 2007 - 09:00
Det er merkelig at den ikke blir varm, men det er mulig at en ny termostat er gåen!! Jeg tror ikke en får sommer og vintertermostat til 2L motor, men bare en type på 86 gradet..
Hvis du er sikker på at registeret er riktig timet og den fortsatt er like treg og ryker, ville jeg tatt en runde på dysene for å se om de forstøver riktig og åpner på riktig trykk. Ta de ut å send de på et dieselelektrisk verksted eller et traktorverksted for sjekk. Riktig dysetrykk på 2L er 125-145 bar..
For å bytte hjullager bak må du ta ut hele stikkakselen, kappe det gamle lageret med vinkelsliper el. Banke inn det nye lageret med et langt rør i riktig dimensjon! Husk å banke på/slå mot den innerste ringen på lageret...
Jeg kan ikke hjelpe deg mere før du får sjekket motoren/registeret som beskrevet, men ta gjerne kontakt igjen!!!
Mvh
Hei igjen.
Da har vi sjekka litt på motoren, forsvinner ikke vann som vi kan se, heller ikke trykk.
Varmen i kupeen har vi fiksa, det var bare et spjeld ved reistret som ikke åpna/lukka.
Tror faktisk tempføleren er litt i ulaget. Så nå skal vi sjekke timinga, dysene skal plukkes ut og testes.
noen med peil på pris på dyser?
#18
Posted 05 March 2007 - 19:28
Edited by tr-racing, 05 March 2007 - 19:31.
#19
Posted 05 March 2007 - 20:59
Hepps
Det er mer gråsort, testa dysene i dag, åpner ved 80 bar? Alt for lavt ihvertfall.
Så i morgen ska de til skifting av spisser og chimses.
Lurer på en ting til.
Noen som har god peiling på merker til dieselpumpe og kamdrev???
Hvordan skal disse stå?
Slik vi finner ut står dieselpumpa 1 tann feil.
Håper noen av dere guruene kan evt tegne opp og forklare
#20
Posted 05 March 2007 - 21:27
Godt dere fikk fiksa varmeapperatet, greit å ha i disse dager.
Jodda, bilder er viktig uansett bilens stand
- 07 Toyota Hilux 37" AT
- 87 Toyota Hilux 38" Allpro V8