Gå til innhold



Foto

Nettopp blitt Toyota eier


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
70 replies to this topic

#1 madman

madman

    Trønder sjø

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 790 Innlegg:

Posted 01 March 2007 - 20:48

Heisann

Nett handla Hilux, 86mod 2.4 diesel.

Så til feilene, bilen ryker veldig, drar dårlig, blir ikke varm, er toppen ferdig?

Avansert å bytte bakhjulslager?
Har en ulyd der bak.

#2 PrinZe

PrinZe

    Grand offroader

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 930 Innlegg:

Posted 02 March 2007 - 10:48

QUOTE(madman @ 1 Mar 2007, 20:48) <{POST_SNAPBACK}>
Heisann

Nett handla Hilux, 86mod 2.4 diesel.

Så til feilene, bilen ryker veldig, drar dårlig, blir ikke varm, er toppen ferdig?

Avansert å bytte bakhjulslager?
Har en ulyd der bak.



At den drar dårlig er ikke noe uvanlig.. 2,4 diesel er ikke all verden å rutte med, så noen dragbil blir det nok aldri tongue.gif Har samme bilen selv, bare min er 87...
Du sier den ikke blir varm.. Min er litt treg til å bli varm, men den blir da det etterhvert.. Er det slik at vifta i bilen alltid blåser kaldt, er det det du mener?
- Because it all went to hælvete in a very krapp turn, som Petter Solberg sier -

#3 ROXY

ROXY

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 810 Innlegg:

Posted 02 March 2007 - 11:00

begynn med å skifte termostat, fort gjort å billig
Mvh Øyvind

#4 madman

madman

    Trønder sjø

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 790 Innlegg:

Posted 02 March 2007 - 13:03

Er skifta vannpumpe og termostat, får ikke varmluft i kupeen nei, heller ikke på motoren.

#5 Rickien

Rickien

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 304 Innlegg:

Posted 02 March 2007 - 17:03

Du kan jo sjekke kor mykje kjølevatn du har, og om varmeregisteret inn i kupeen er tetta.. men det du beskriv er likt på feil termostat - har du fått riktig type? kan få dei med forskjellige temperaturtall.

QUOTE(PrinZe @ 2 Mar 2007, 10:48) <{POST_SNAPBACK}>
noen dragbil blir det nok aldri tongue.gif


dieselmotoren der er ingenting å grille på heller smile.gif
_____________________
Eg betalar kun på bilen, men den reiser jo med alt eg har.. :o

http://s127.photobuc...s/p149/Rikkien/

#6 madman

madman

    Trønder sjø

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 790 Innlegg:

Posted 03 March 2007 - 12:47

Greit nok at dieselen ikke er så fryktelig varm, men at den lufta som kommer holder utetemp omtrent????

#7 Allpro

Allpro

    Team Hilux

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2141 Innlegg:

Posted 03 March 2007 - 12:56

Snodig. Eg kan starte bilen ved kall motor, og sette varmeapp på full guffe, å vente 7 minutt, så blir det så varmt i bilen at eg holder på å daue..
legg inn et bilde av bilen da..
Frode Flottorp

- 07 Toyota Hilux 37" AT
- 87 Toyota Hilux 38" Allpro V8

#8 madman

madman

    Trønder sjø

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 790 Innlegg:

Posted 03 March 2007 - 17:15

Jepp, noe er galt, men hva?

Bilde?? Tør ikke, den er for stygg

#9 tr-racing

tr-racing

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 206 Innlegg:

Posted 03 March 2007 - 18:08

tviler iallefall på at det er toppen. Da tror jeg ikke det har vært noe problem med varme på motoren iallefall. det er ikke sommer termostat som er isatt da?

#10 madman

madman

    Trønder sjø

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 790 Innlegg:

Posted 03 March 2007 - 20:59

Er det bare 1 termostat tro??
Sikkert et dumt spørsmål men men.

Vet ikke men om det er sommertermostat så skal du vel få litt varme på lufta?
Får bare omtrent samme som utetemp, det er kaldt i 2+.
Kan det evt bare være at timinga på kammen er i ulage?
kanskje derfor den drar dårlig?

Hvis det er noen guru på dette her inne, send gjerne en pm med tlf.nr. så jeg kan ringe.

#11 Er ikke her lengre

Er ikke her lengre

    http://www.pirate4x4.no/welcome1.php

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4358 Innlegg:

Posted 03 March 2007 - 21:35

Send en PM til Roger Myhre

#12 madman

madman

    Trønder sjø

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 790 Innlegg:

Posted 04 March 2007 - 00:41

Takker for den.

1 spørsmål til, hvilke topper, tenker da på årsmodeller, passer på 86 mod blokk??

#13 Rickien

Rickien

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 304 Innlegg:

Posted 04 March 2007 - 01:09

Det heng meir samen med motortype du har, du har ein 2L, samme har hilux opp til dei fekk d4d motoren. Landcruiser har samme motor på LJ iallefall..
_____________________
Eg betalar kun på bilen, men den reiser jo med alt eg har.. :o

http://s127.photobuc...s/p149/Rikkien/

#14 tr-racing

tr-racing

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 206 Innlegg:

Posted 04 March 2007 - 01:47

Det er en termostat ja. Men en hi lux fra 89 og oppover passer ikke. det er en 2l2 motor. Det må vere mellom 83 å 88mod. Hullene til toppboltene sitter ikke på samme plasser. Om den er fra turbo eller suger har ingen betydning. Eneste forskjell er kammen, men du kan bruke den gamle. Men som sakt, Jeg tviler sterkt på at det er toppen din.

Edited by tr-racing, 04 March 2007 - 01:49.


#15 Roger Myhre

Roger Myhre

    Sveiser

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 734 Innlegg:

Posted 04 March 2007 - 10:12

Jeg ville sjekka timinga på registeret, hadde det vert/er det topp/topp-pakning får en trykk på kjølevannet eller kjølevannet forsvinner!! Kontroller at det ikke forsvinner kjølevann. Er det lite vann på motoren får du ikke nok varme i kupeen..
Det er merkelig at den ikke blir varm, men det er mulig at en ny termostat er gåen!! Jeg tror ikke en får sommer og vintertermostat til 2L motor, men bare en type på 86 gradet..
Hvis du er sikker på at registeret er riktig timet og den fortsatt er like treg og ryker, ville jeg tatt en runde på dysene for å se om de forstøver riktig og åpner på riktig trykk. Ta de ut å send de på et dieselelektrisk verksted eller et traktorverksted for sjekk. Riktig dysetrykk på 2L er 125-145 bar..

For å bytte hjullager bak må du ta ut hele stikkakselen, kappe det gamle lageret med vinkelsliper el. Banke inn det nye lageret med et langt rør i riktig dimensjon! Husk å banke på/slå mot den innerste ringen på lageret...
Jeg kan ikke hjelpe deg mere før du får sjekket motoren/registeret som beskrevet, men ta gjerne kontakt igjen!!!
Mvh

#16 madman

madman

    Trønder sjø

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 790 Innlegg:

Posted 04 March 2007 - 10:36

Takker for den Roger, har en luring som skal få jobbe litt i morgen.
Skal følge med jeg så jeg lærer litt smile.gif

#17 madman

madman

    Trønder sjø

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 790 Innlegg:

Posted 05 March 2007 - 09:00

QUOTE(Roger Myhre @ 4 Mar 2007, 10:12) <{POST_SNAPBACK}>
Jeg ville sjekka timinga på registeret, hadde det vert/er det topp/topp-pakning får en trykk på kjølevannet eller kjølevannet forsvinner!! Kontroller at det ikke forsvinner kjølevann. Er det lite vann på motoren får du ikke nok varme i kupeen..
Det er merkelig at den ikke blir varm, men det er mulig at en ny termostat er gåen!! Jeg tror ikke en får sommer og vintertermostat til 2L motor, men bare en type på 86 gradet..
Hvis du er sikker på at registeret er riktig timet og den fortsatt er like treg og ryker, ville jeg tatt en runde på dysene for å se om de forstøver riktig og åpner på riktig trykk. Ta de ut å send de på et dieselelektrisk verksted eller et traktorverksted for sjekk. Riktig dysetrykk på 2L er 125-145 bar..

For å bytte hjullager bak må du ta ut hele stikkakselen, kappe det gamle lageret med vinkelsliper el. Banke inn det nye lageret med et langt rør i riktig dimensjon! Husk å banke på/slå mot den innerste ringen på lageret...
Jeg kan ikke hjelpe deg mere før du får sjekket motoren/registeret som beskrevet, men ta gjerne kontakt igjen!!!
Mvh


Hei igjen.
Da har vi sjekka litt på motoren, forsvinner ikke vann som vi kan se, heller ikke trykk.
Varmen i kupeen har vi fiksa, det var bare et spjeld ved reistret som ikke åpna/lukka.
Tror faktisk tempføleren er litt i ulaget. Så nå skal vi sjekke timinga, dysene skal plukkes ut og testes.

noen med peil på pris på dyser?

#18 tr-racing

tr-racing

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 206 Innlegg:

Posted 05 March 2007 - 19:28

lever dem på et disel verksted, så får dem skifte spisser+chimse++++.Har bilen gått langt? Er det sort eller blå røyk?

Edited by tr-racing, 05 March 2007 - 19:31.


#19 madman

madman

    Trønder sjø

  • Supermedlem
  • PipPipPipPip
  • 790 Innlegg:

Posted 05 March 2007 - 20:59

QUOTE(tr-racing @ 5 Mar 2007, 19:28) <{POST_SNAPBACK}>
lever dem på et disel verksted, så får dem skifte spisser+chimse++++.Har bilen gått langt? Er det sort eller blå røyk?


Hepps

Det er mer gråsort, testa dysene i dag, åpner ved 80 bar? Alt for lavt ihvertfall.
Så i morgen ska de til skifting av spisser og chimses.


Lurer på en ting til.

Noen som har god peiling på merker til dieselpumpe og kamdrev???
Hvordan skal disse stå?

Slik vi finner ut står dieselpumpa 1 tann feil.

Håper noen av dere guruene kan evt tegne opp og forklare wink.gif

#20 Allpro

Allpro

    Team Hilux

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2141 Innlegg:

Posted 05 March 2007 - 21:27

Det er tydelige merker som er ganske letteog se, bytte akkurat reg reim på en kompiss sin bil, og da fant vi merkene veldig lett.
Godt dere fikk fiksa varmeapperatet, greit å ha i disse dager.
Jodda, bilder er viktig uansett bilens stand dribble.gif dribble.gif biggrin.gif whistle.gif laugh.gif rofl.gif
Frode Flottorp

- 07 Toyota Hilux 37" AT
- 87 Toyota Hilux 38" Allpro V8