Gå til innhold



Foto

Dodge Kvarting


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
2 replies to this topic

#1 Leelo

Leelo

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 17 Innlegg:

Posted 04 March 2007 - 14:43

Hei
Noen som har greie på hvilke akslinger det er orginalt på Dodge Kvarting WC51 43 mod? Er på jakt etter diff.sperre. Hvor kan jeg få tak i det?

Edited by Leelo, 11 March 2007 - 11:56.


#2 CMEide

CMEide

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 3 Innlegg:

Posted 13 March 2007 - 18:32

QUOTE(Leelo @ 4 Mar 2007, 14:43) <{POST_SNAPBACK}>
Hei
Noen som har greie på hvilke akslinger det er orginalt på Dodge Kvarting WC51 43 mod? Er på jakt etter diff.sperre. Hvor kan jeg få tak i det?


Hei

Akslingene på kvartingen er produsert av Dodge selv og kom i 2 størrelser. Tidlig type (1942) var 8 3/4 mens alle produsert fra rundt 1943 var 9 5/8. Den store kan identifiseres med at det sitter en liten bolt med firkanthode skrudd ovenfra og ned rett over zimmerringen til pinjongen. Da har også de fleste sveist baklokk på akselen. Denne diffen ble siden brukt blant annet på M37 og sivile PowerWagon fram til 1968 (Dansk mil PowerWagon fram til 1978).

Til den store akselen ble det i fjor for første gang produsert et begrenset antall Airlock sperrer av ARB. De er nå i ferd med å produsere en ny batch på 50 stk. Hvis du er interessert bør du kaste deg på nå. Pris ferdig til norge ca 9000 kroner.

Se her for mer info:
http://www.powerwagonlocker.com/

eller ring meg på 918 35 609

Hilsen Marius

#3 57sugge

57sugge

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 76 Innlegg:

Posted 29 March 2007 - 00:11

Til den store akslingen brukt på blant annet M37 lager POWERTRAX LOCKRIGHT sperre til disse akslingene.
Billigere en ARB.

Se linken under

JTs-Differentials-Axles
TG