Gå til innhold



Foto

Dekkvalg


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
26 replies to this topic

#1 Jon-v

Jon-v

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 117 Innlegg:

Posted 15 March 2007 - 14:58

Hei
Ønsker forslag på dekk i størelsen 37x12.5x17 smile.gif

#2 stefanvp

stefanvp

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 115 Innlegg:

Posted 15 March 2007 - 15:26

De nye dekka til Procomp ser tøffe ut da. Extreme MT. De finnes i din dimensjon.

http://www.procompti...mudterrain.html

Jeg lurte på de selv (i35")

Men nå var jeg til å prøvde 10x15 felg på D40'n i stad. Og det gikk greit. Så da får jeg komme meg til Tønsberg å hente MTR i morra.

De blir stikkende litt på utsia, da de har -43 i innpress de felgene. Men når det skal være så vrient å finne felger som passer perfekt får det bare bli sånn. Litt småkriminell må man vel være.

Så hvorfor ikke kjøpe 10x15 til din også, og bruke MTR i 37x12,5x15!? biggrin.gif Det var en lurt idé tenker jeg

Stefan

Edited by stefanvp, 15 March 2007 - 15:29.

Mvh

Stefan

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Nissan Navara D40 (Fjallasport +++)

Modifiseringer så langt:
Goodyear MTR 35x12,5x15 * 2" Body-lift * 1" spacerlift * Old Man Emu sett * Total Chaos bærearmer * ASFIR Skliplater * Cobra 80mm Frontguard * Cobra Veltebøyle * Herculiner planbunn* Airplex Bugshield * Modifisert TeamFX Toolbox * Warn 9.5ti med multimount * 2" Hjemmesnekra front recevier * Ymse diverse Hellalykter både fremover og bakover * Ekstra batterier * 2" Feste bak *

Kommende modifiseringer:
Fastmontert kompressor

#3 Jon-v

Jon-v

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 117 Innlegg:

Posted 15 March 2007 - 17:35

QUOTE(stefanvp @ 15 Mar 2007, 15:26) <{POST_SNAPBACK}>
De nye dekka til Procomp ser tøffe ut da. Extreme MT. De finnes i din dimensjon.

http://www.procompti...mudterrain.html

Jeg lurte på de selv (i35")

Men nå var jeg til å prøvde 10x15 felg på D40'n i stad. Og det gikk greit. Så da får jeg komme meg til Tønsberg å hente MTR i morra.

De blir stikkende litt på utsia, da de har -43 i innpress de felgene. Men når det skal være så vrient å finne felger som passer perfekt får det bare bli sånn. Litt småkriminell må man vel være.

Så hvorfor ikke kjøpe 10x15 til din også, og bruke MTR i 37x12,5x15!? biggrin.gif Det var en lurt idé tenker jeg

Stefan

Hm...det vil jeg ha biggrin.gif var tøft....hvem fohandler i Norge tro? Må i hvert fall sjekke prisen smile.gif
Tror jeg holder meg til 17", men man vet aldri...
Pris på felgene - send meg en pm.
Gikk det bra med 15 altså? Merke er det da?

Edited by Jon-v, 15 March 2007 - 17:36.


#4 Kaare

Kaare

    Rett til himmels

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1462 Innlegg:

Posted 15 March 2007 - 18:02

BGnor selger Procomp.

#5 stefanvp

stefanvp

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 115 Innlegg:

Posted 15 March 2007 - 20:58

QUOTE(Jon-v @ 15 Mar 2007, 17:35) <{POST_SNAPBACK}>
Hm...det vil jeg ha biggrin.gif var tøft....hvem fohandler i Norge tro? Må i hvert fall sjekke prisen smile.gif
Tror jeg holder meg til 17", men man vet aldri...
Pris på felgene - send meg en pm.
Gikk det bra med 15 altså? Merke er det da?


BG Nor forhandler de ja. Snakka med Hoel om de her om dagen. De fikk inn en sending om ca 6 uker og noe mer lenger uti mai. De hadde visst bestillt noen av de dekka i 17". Du får ta en telefon dit.

Husker ikke merke på de felgene, men skal montere de i morra så da skal jeg sjekke. Tar et bilde og sender deg deg. Ikke spesiellt spennende felger, men de fleste felgene i 10x15 har så mye negativt innpress at det blir helt umulig. De her ha -43. De vil nok som sagt stikke litt på utsia, men det får gå.
Føler 15" er mye mer riktig når man skal av veien.
Mvh

Stefan

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Nissan Navara D40 (Fjallasport +++)

Modifiseringer så langt:
Goodyear MTR 35x12,5x15 * 2" Body-lift * 1" spacerlift * Old Man Emu sett * Total Chaos bærearmer * ASFIR Skliplater * Cobra 80mm Frontguard * Cobra Veltebøyle * Herculiner planbunn* Airplex Bugshield * Modifisert TeamFX Toolbox * Warn 9.5ti med multimount * 2" Hjemmesnekra front recevier * Ymse diverse Hellalykter både fremover og bakover * Ekstra batterier * 2" Feste bak *

Kommende modifiseringer:
Fastmontert kompressor

#6 Kaare

Kaare

    Rett til himmels

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1462 Innlegg:

Posted 15 March 2007 - 21:24

10" brede felger med -43 vil neppe stikke utenfor på din/deres biler. Står mer på dekkene og hvor rette skuldrene er. MT/R "buler mye utover, mens MTX f.eks har mye rettere skuldre og vil derfor neppe stikke utenfor skjermkantene selv med en 10" bred felg med -43 (trur eg biggrin.gif - gjelder ihvertfall Patrolen)

PS: Lærte meg dette senest tirsdag denne uka...

#7 stefanvp

stefanvp

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 115 Innlegg:

Posted 15 March 2007 - 21:32

QUOTE(Rett til himmels @ 15 Mar 2007, 21:24) <{POST_SNAPBACK}>
10" brede felger med -43 vil neppe stikke utenfor på din/deres biler. Står mer på dekkene og hvor rette skuldrene er. MT/R "buler mye utover, mens MTX f.eks har mye rettere skuldre og vil derfor neppe stikke utenfor skjermkantene selv med en 10" bred felg med -43 (trur eg biggrin.gif - gjelder ihvertfall Patrolen)

PS: Lærte meg dette senest tirsdag denne uka...


"Problemet" med våre biler er at de har en dustete boltsirkel (6x114,3) Vi har derfor 3cm tykk spacer som endrer boltsirkel til 139,7 for å få et større utvalg av felger. Så "effektivt" innpress blir jo faktisk -73.

Prøvde 10x15 med 35x12,5 BF MUD i dag og når jeg holdt et kosteskaft innat dekksiden så var det nok en 2-3cm inn til breddern. Blir spennende å se med MTR i morra formiddag.
Mvh

Stefan

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Nissan Navara D40 (Fjallasport +++)

Modifiseringer så langt:
Goodyear MTR 35x12,5x15 * 2" Body-lift * 1" spacerlift * Old Man Emu sett * Total Chaos bærearmer * ASFIR Skliplater * Cobra 80mm Frontguard * Cobra Veltebøyle * Herculiner planbunn* Airplex Bugshield * Modifisert TeamFX Toolbox * Warn 9.5ti med multimount * 2" Hjemmesnekra front recevier * Ymse diverse Hellalykter både fremover og bakover * Ekstra batterier * 2" Feste bak *

Kommende modifiseringer:
Fastmontert kompressor

#8 Jon-v

Jon-v

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 117 Innlegg:

Posted 15 March 2007 - 21:40

QUOTE(stefanvp @ 15 Mar 2007, 21:32) <{POST_SNAPBACK}>
"Problemet" med våre biler er at de har en dustete boltsirkel (6x114,3) Vi har derfor 3cm tykk spacer som endrer boltsirkel til 139,7 for å få et større utvalg av felger. Så "effektivt" innpress blir jo faktisk -73.

Prøvde 10x15 med 35x12,5 BF MUD i dag og når jeg holdt et kosteskaft innat dekksiden så var det nok en 2-3cm inn til breddern. Blir spennende å se med MTR i morra formiddag.


Jeg har ikke spacer på felgen min biggrin.gif

#9 ingos

ingos

    4x4-Høvding

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5073 Innlegg:

Posted 15 March 2007 - 21:40

Liten over flere dekk som leverer denne dimmen:http://www.4wheelparts.com/TT115X11520X1152015.aspx
Billøs, men ikke hjelpeløs!


#10 stefanvp

stefanvp

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 115 Innlegg:

Posted 15 March 2007 - 21:57

QUOTE(Jon-v @ 15 Mar 2007, 21:40) <{POST_SNAPBACK}>
Jeg har ikke spacer på felgen min biggrin.gif


Hmm... Nei det er sant det. Du har ikke de Mickey Thompson felgene du.
Men da har vel du original boltsirkel da!?

Og i så fall så må du ha spacer for å få på mindre felgdiameter. Jeg har hvertfall ikke funnet noen med original boltsirkel.
Mvh

Stefan

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Nissan Navara D40 (Fjallasport +++)

Modifiseringer så langt:
Goodyear MTR 35x12,5x15 * 2" Body-lift * 1" spacerlift * Old Man Emu sett * Total Chaos bærearmer * ASFIR Skliplater * Cobra 80mm Frontguard * Cobra Veltebøyle * Herculiner planbunn* Airplex Bugshield * Modifisert TeamFX Toolbox * Warn 9.5ti med multimount * 2" Hjemmesnekra front recevier * Ymse diverse Hellalykter både fremover og bakover * Ekstra batterier * 2" Feste bak *

Kommende modifiseringer:
Fastmontert kompressor

#11 Jon-v

Jon-v

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 117 Innlegg:

Posted 15 March 2007 - 22:23

QUOTE(stefanvp @ 15 Mar 2007, 21:57) <{POST_SNAPBACK}>
Hmm... Nei det er sant det. Du har ikke de Mickey Thompson felgene du.
Men da har vel du original boltsirkel da!?

Og i så fall så må du ha spacer for å få på mindre felgdiameter. Jeg har hvertfall ikke funnet noen med original boltsirkel.

Dette dekket ser også litt rampete ut radial_xterrain.jpg 37x12,5x17

Edited by Jon-v, 15 March 2007 - 22:24.


#12 stefanvp

stefanvp

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 115 Innlegg:

Posted 15 March 2007 - 22:31

Tøft mønster på det ja. helt klart!

Problemet her i landet er vel stort sett tilgang og leveringstid...
Men det meste kan jo skaffes
Mvh

Stefan

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Nissan Navara D40 (Fjallasport +++)

Modifiseringer så langt:
Goodyear MTR 35x12,5x15 * 2" Body-lift * 1" spacerlift * Old Man Emu sett * Total Chaos bærearmer * ASFIR Skliplater * Cobra 80mm Frontguard * Cobra Veltebøyle * Herculiner planbunn* Airplex Bugshield * Modifisert TeamFX Toolbox * Warn 9.5ti med multimount * 2" Hjemmesnekra front recevier * Ymse diverse Hellalykter både fremover og bakover * Ekstra batterier * 2" Feste bak *

Kommende modifiseringer:
Fastmontert kompressor

#13 ingos

ingos

    4x4-Høvding

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5073 Innlegg:

Posted 15 March 2007 - 22:47

Det er jo ikke langt over dammen:-)
Billøs, men ikke hjelpeløs!


#14 patarol

patarol

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 541 Innlegg:

Posted 16 March 2007 - 10:11

Ta danske båten over til danmark og kjøp der. Jeg kjøpte 35 12,5-15 BF Mud der for 950,- for dekket!!
95. CHEVY 6,5TD PICK UP.

#15 colormax

colormax

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 640 Innlegg:

Posted 19 March 2007 - 07:18

Vegar nå har jo Stefanvp finni en løsning på dette , så da kan du sette på GY MTR 37x 12,5 x15. regner med det ikke er noen tvil om dekkvalget da.

#16 Jon-v

Jon-v

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 117 Innlegg:

Posted 19 March 2007 - 20:08

QUOTE(colormax @ 19 Mar 2007, 07:18) <{POST_SNAPBACK}>
Vegar nå har jo Stefanvp finni en løsning på dette , så da kan du sette på GY MTR 37x 12,5 x15. regner med det ikke er noen tvil om dekkvalget da.

Pris og type ? tar det når du kommer innom Roger smile.gif
Ble bra Stefan?

#17 stefanvp

stefanvp

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 115 Innlegg:

Posted 19 March 2007 - 20:56

Jepp!

Jeg syns da det. Selvom jeg "bare" har 35". Stikker jo litt på utsia av bredderne, men det er til å leve med.
Blei en helt annen verden å kjøre med GY MTR kontra BF AT som jeg hadde. De dekka er bare knallbra så langt. Med seipinga syns jeg ikke støyen blei plagsom heller.

Takk til Roger for godt råd ved dekkvalg biggrin.gif

Sjå her:



Men du må nok ha spacere/adaptere på du også. Hvis ikke du klarer å finne felger med original boltsirkel. Jeg ga rett og slett opp. Men si for all del ifra om du finner noen.

(Har de spacerne som Fjallasport monterte. 30mm tror jeg. Fra BG-nor)
Mvh

Stefan

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Nissan Navara D40 (Fjallasport +++)

Modifiseringer så langt:
Goodyear MTR 35x12,5x15 * 2" Body-lift * 1" spacerlift * Old Man Emu sett * Total Chaos bærearmer * ASFIR Skliplater * Cobra 80mm Frontguard * Cobra Veltebøyle * Herculiner planbunn* Airplex Bugshield * Modifisert TeamFX Toolbox * Warn 9.5ti med multimount * 2" Hjemmesnekra front recevier * Ymse diverse Hellalykter både fremover og bakover * Ekstra batterier * 2" Feste bak *

Kommende modifiseringer:
Fastmontert kompressor

#18 Kaare

Kaare

    Rett til himmels

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1462 Innlegg:

Posted 19 March 2007 - 21:42

biggrin.gif Nå ser den jo ut som en offroader, jo. Grattis med nye hjul!

#19 stefanvp

stefanvp

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 115 Innlegg:

Posted 19 March 2007 - 22:39

QUOTE(Rett til himmels @ 19 Mar 2007, 21:42) <{POST_SNAPBACK}>
biggrin.gif Nå ser den jo ut som en offroader, jo. Grattis med nye hjul!


He he... Jo takk! Neste steg nå må bli mere bakkeklaring. Kikka under i går etter helgas strabaser hos "Pekka" og i Svarstad. Deler av ramma var ikke bare ripete, men helt blankslipt. Måtte rett inn etter Tectyl'en.
Mvh

Stefan

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Nissan Navara D40 (Fjallasport +++)

Modifiseringer så langt:
Goodyear MTR 35x12,5x15 * 2" Body-lift * 1" spacerlift * Old Man Emu sett * Total Chaos bærearmer * ASFIR Skliplater * Cobra 80mm Frontguard * Cobra Veltebøyle * Herculiner planbunn* Airplex Bugshield * Modifisert TeamFX Toolbox * Warn 9.5ti med multimount * 2" Hjemmesnekra front recevier * Ymse diverse Hellalykter både fremover og bakover * Ekstra batterier * 2" Feste bak *

Kommende modifiseringer:
Fastmontert kompressor

#20 ingos

ingos

    4x4-Høvding

  • Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5073 Innlegg:

Posted 19 March 2007 - 22:42

Det er nok bare å finne frem kompressoren og blåse på med tectyl:-) Fine dekk du har og det ble en annen look:-)

Edited by ingos, 20 March 2007 - 07:32.

Billøs, men ikke hjelpeløs!