Isuzuen stanset dagen før eu-kontrollen .. sukk , så nå blir det nok en god del senkvelder med hissig feilsøking...
virker faktisk som om dieselpumpa har tatt kvelden. det kommer drivstoff men antakeligvis ikke nok.. bilen kan stårte til og gå noen sekunder for så å stoppe igjen.. er litt sånn mystisk..
Noen som har vært bortig noe slikt før?
stoppventil virker i orden, dieseltilførsel til pumpen er i orden og timing har ikke endret seg..
kvelds skruing
Started by
amplifier
, Apr 12 2007 18:46
5 replies to this topic
#1
Posted 12 April 2007 - 18:46
amplifier..
funksjon før finish
funksjon før finish
#2
Posted 12 April 2007 - 21:53
Hm, luft i systemet ?
'88 lang Paj. 2.5 TD 31x10,5-15 Brøytebil.
'91 lang Patrol 2.8 TD 265/70-16 Min bil.
'93 Subaru Legacy 2 liter. Konebil.
Murphys lov: alt som kan gå galt, går garantert galt.
www.bruktbildeler.com
www.autodb.com
www.finn.no
'91 lang Patrol 2.8 TD 265/70-16 Min bil.
'93 Subaru Legacy 2 liter. Konebil.
Murphys lov: alt som kan gå galt, går garantert galt.
www.bruktbildeler.com
www.autodb.com
www.finn.no
#3
Posted 13 April 2007 - 08:01
hmmm.. vært inne på tanken .. skal prøve å kjøre fra dieselkanne i dag..
Edited by amplifier, 13 April 2007 - 08:02.
amplifier..
funksjon før finish
funksjon før finish
#4
Posted 13 April 2007 - 17:31
Lenge siden dieselfilter er byttet?
Pajero "Tassen"
#5
Posted 13 April 2007 - 19:27
sukk.. fikk fort lagt is på enkle planer om dieseltilførsel.. har faktisk ikke kompresjon på sylinder 3 og 4 .. blir nok sent i kveld .. den toppen må nok av .. ¨år man først har noen dager fri er det flott å ha gammelbil..
amplifier..
funksjon før finish
funksjon før finish
#6
Posted 14 April 2007 - 14:04
Hadde full kontakt mellom sylinder 3-4 her manglet ca 1,5 cm av topp pakning .. ser og spor i pakningen som tyder på at det er dårlig mellom sylinder 1-2 . pussig denne topp pakningen er jo 1,5 år gammel.. hadde planer om å justere opp turbotrykket en smule .. nå er jeg litt mere skeptisk til det ..
Kan det ha vært feil på selve pakningen evt på boltene . tiltrekkinga ble gjort by the book.. kanskje jeg kunne ettertrekkt når bilen ble varm ..
Noen her som kjører trooper med oppjustert turbotrykk ? evt vet hvor mye trykket skal ligge på ?
Kan det ha vært feil på selve pakningen evt på boltene . tiltrekkinga ble gjort by the book.. kanskje jeg kunne ettertrekkt når bilen ble varm ..
Noen her som kjører trooper med oppjustert turbotrykk ? evt vet hvor mye trykket skal ligge på ?
amplifier..
funksjon før finish
funksjon før finish