Hei og takk for oppmuntrende svar! Har opplevd topp kundeservice fra bruktbilsjefen på Ensjø så langt
Men er det rart man blir svett når man leser følgende innlegg sakset fra en Nissan blogg på verdensveven, er det noen som kan bekrefte at dette virkelig er tilfelle? Sitat følger:
"3.0 motoren har dessverre en rekke svakheter, pumpe, stempel som det smelter hull på, elektriske feil i forbindelse med gasspedalen (hjernen får ikke riktige signal) og det medfører til sterke vibrasjoner som igjen fører til at svinghjulet løsner (m/clutch snakker vi om glatt over 30 store lapper, jeg vet for jeg har vært der) Videre sliter den med dårlig kvalitet på interiøret, spesielt ratt girkule, og seter. De har og en tendens til å trekke til venstre, men Nissan fant aldri ut hvorfor. Ellers er den grei, men den sliter med et griskt system som forhandler delene, og det er en hemsko for Nissan eiere. Jeg har nå solgt bilen min, og var lettet og forbannet på samme tid. Kostet meg en formue hele greia, og det kommer nok aldri en slik en i gården mer. Bilen var gått 130 med full historikk da jeg kjøpte den, hadde naf test og gode greier. I løpet av 10000 km kostet jeg på den nesten 50000,- i feilsøking etc etc. Og den er enda ikke lytefri. Det verste er at Nissan forhandlerne ikke kjenner til sakhetene på bilene, eller kanskje de ikke vil kjenne til det. Uansett var bilen på feilsøking gang etter gang, men jeg måtte altså prøve selv for å finne feilen til slutt. Men de skulle ha nesten 1000 kroner timen for å forsøke. Det var da gasspedalen, som er elektrisk, som hadde tatt kvelden, og denne kostet rundt 5 lapper. Standardfeil, men de fant det ikke ut selv. Jeg fant det på forum i Australia.
Videre blinket det feilkoder ved tung belastning, dette var da en overtrykksmåler på turboen. Denne vet jeg ikke hva den kostet, jeg solgte bilen som den var, orket ikke mer.
Vil du ha mer info om bilen, kan du finne dette på australske nettsider som omhandler offroad-kjøring. Der nede er Patrolen begynt å bli mektig upopulær. Dessverre..."
Håper denne eieren har vært VELDIG uheldig med sin bil!
Jeg kan bekrefte dette, det er jeg som har skrevet innlegget... Innlegget omhandler DJ86944, som jeg eide inntil en tid tilbake når jeg solgte den etter ovennevnte historie. Trygg hos Birger N Haug my ass, de gutta vet å sko seg med delepriser, til gagns. Legger og ved bilde av bilen da den stod utenfor et av verkstedene den var innom.
I følge en av de største Nissan 4x4 forhandlere, er det av 7 kjente tilfeller hos dem, bare ett eneste der chipping av motoren har vært medvirkende til havari. Ingen av de andre var chippet eller tuklet med på noe vis. Alle hadde fullbooked service bok.
Initium
Dette må være løgn, da jeg lette etter en Patrol snakket jeg med flere som skulle selge, og etter det jeg husker var det 3 jeg snakket med som kunne fortelle at motoren var byttet eller overhalt. Samme med svinghjulet som løsnet på Patrolen min, det "hadde de kun hørt om 1 gang før" men jeg har i ettertid snakket med 2 andre som har opplevd det samme. Jeg nevner bare historien om bensindrevne X-Trail som NAF gikk til sak mot BNH, var det en enkel affære eller? UD garanti, man tror det man vil;)
Mundus vult decipi
Hei og takk for oppmuntrende svar! Har opplevd topp kundeservice fra bruktbilsjefen på Ensjø så langt
Men er det rart man blir svett når man leser følgende innlegg sakset fra en Nissan blogg på verdensveven, er det noen som kan bekrefte at dette virkelig er tilfelle? Sitat følger:
"3.0 motoren har dessverre en rekke svakheter, pumpe, stempel som det smelter hull på, elektriske feil i forbindelse med gasspedalen (hjernen får ikke riktige signal) og det medfører til sterke vibrasjoner som igjen fører til at svinghjulet løsner (m/clutch snakker vi om glatt over 30 store lapper, jeg vet for jeg har vært der) Videre sliter den med dårlig kvalitet på interiøret, spesielt ratt girkule, og seter. De har og en tendens til å trekke til venstre, men Nissan fant aldri ut hvorfor. Ellers er den grei, men den sliter med et griskt system som forhandler delene, og det er en hemsko for Nissan eiere. Jeg har nå solgt bilen min, og var lettet og forbannet på samme tid. Kostet meg en formue hele greia, og det kommer nok aldri en slik en i gården mer. Bilen var gått 130 med full historikk da jeg kjøpte den, hadde naf test og gode greier. I løpet av 10000 km kostet jeg på den nesten 50000,- i feilsøking etc etc. Og den er enda ikke lytefri. Det verste er at Nissan forhandlerne ikke kjenner til sakhetene på bilene, eller kanskje de ikke vil kjenne til det. Uansett var bilen på feilsøking gang etter gang, men jeg måtte altså prøve selv for å finne feilen til slutt. Men de skulle ha nesten 1000 kroner timen for å forsøke. Det var da gasspedalen, som er elektrisk, som hadde tatt kvelden, og denne kostet rundt 5 lapper. Standardfeil, men de fant det ikke ut selv. Jeg fant det på forum i Australia.
Videre blinket det feilkoder ved tung belastning, dette var da en overtrykksmåler på turboen. Denne vet jeg ikke hva den kostet, jeg solgte bilen som den var, orket ikke mer.
Vil du ha mer info om bilen, kan du finne dette på australske nettsider som omhandler offroad-kjøring. Der nede er Patrolen begynt å bli mektig upopulær. Dessverre..."
Håper denne eieren har vært VELDIG uheldig med sin bil!
Tja, er ikke sikker på det;)