Gå til innhold

Foto

risting i bilen

This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
5 replies to this topic

#1 chevyfrelst

chevyfrelst

Offroader

• Medlem
  • PipPipPip
  • 209 Innlegg:

Posted 19 April 2007 - 18:38

for et par uker siden satte jeg på sommerdekkene og fant fort ut at de måtte være ute av balanse. det rista litt i rundt 80kmh. dro til johs bjerke for å avbalansere hjula, men jeg endte opp med nye og litt feitere dekk (265/70/16). til min store forundring rista det like mye om ikke mer enn med de gamle dekka! dro til bergheim hvor jeg kjøpte kjerra for en måned siden og ba de sjekke forstilling og alt som kunne være med på å skape ristinga. de justerte og sjekka en hel dag (i går) og mente at nå skulle det være i orden. i dag har jeg vært på langtur og bilen har rista som faen fra 70kmh og oppover! det rare er at med vinterdekka (smalere) var det helt i orden!

noen som har opplevd det samme?
1998 Chevy Suburban K1500 Vortech 5,7 LPG

#2 Chevy-LPG

Chevy-LPG

Onroader

• Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 13961 Innlegg:

Posted 19 April 2007 - 18:50

Hadde samme problemet med mine når jeg kjøpte brukte felger og 265 dekk. Min risting skjedde kun ved oppbremsing.

Fikk de senterbalansert. Er et annet fint ord for det som jeg ikke husker. Da ble det borte. Dvs. lodd festes kun på midten av felgen ikke på ytter og innerkant.

Edited by Chevy-LPG, 19 April 2007 - 18:50.

#3 bbc

bbc

Offroader

• Medlem
  • PipPipPip
  • 172 Innlegg:

Posted 19 April 2007 - 21:13

Vet ikke hvilken type felger du har men hvis du har uorginale felger kan det være en fordel med felgringer som sentrerer felgen på akslingen.

Hadde samme problem som deg med en volvo jeg hadde. Fikk uorginale felger med bilen ved kjøp. Måtte inn for avbalansering 5 ganger uten at det hjalp i det hele tatt. Ristet fra 70-75 og oppover. Til slutt var det en gluping unsure.gif som spurte hvor felgringene som skulle brukes på disse felgene var. Da de kom på var felgen sentrert på akslingen og ristingen var vekk.

Det viste seg at han som hadde klargjort bilen til meg før jeg kjøpte den hadde funnet ringene uten å skjønne hva de var til. De var derfor blitt kastet blink.gif

BBC

#4 ChevyHoe

ChevyHoe

4x4-Høvding

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3938 Innlegg:

Posted 20 April 2007 - 00:18

skal ikke behøve sentreringsringer på dissa bilene..

..og tviler på at det finnes også. Jeg var vel minst 1,5" fra senterringenen til felgkanten, og så store ringer har jeg aldri sett før..

Kai

08 Tahoe

14 Tesla Model S

73 Camaro Z28 LT/RS ZZ383/700R4

"Livet er for kort til å kjøre kjedelige biler"

Sjekk ut garasjen min! Mye info om 6,5TD.
Nyttige forkortelser på motorpraten
V8 Dieseltech Forum

#5 Chevy-LPG

Chevy-LPG

Onroader

• Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 13961 Innlegg:

Posted 20 April 2007 - 08:01

Stemmer det, finnes ikke i norge i hvertfall. Har sjekket det ut, det var det første jeg sjekket. Men det er viktig at du får de godt sentrert med momentnøkkel har jeg merket.

#6 ChevyHoe

ChevyHoe

4x4-Høvding

• Supermedlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3938 Innlegg:

Posted 20 April 2007 - 15:13

jeg har aldri brydd meg stort på hverken min eller subben til fattern, og vi har ikke hatt no tull med det.

drar forresten alltid til å stjernemønster, og det kan kanskje være grunnen??

Kai

08 Tahoe

14 Tesla Model S

73 Camaro Z28 LT/RS ZZ383/700R4

"Livet er for kort til å kjøre kjedelige biler"

Sjekk ut garasjen min! Mye info om 6,5TD.
Nyttige forkortelser på motorpraten
V8 Dieseltech Forum