lausprat
#1
Posted 11 May 2007 - 22:50
neida . vi ska prøv å svar på det som bli tatt opp så fort som det e mulig
Vidar
#2
Posted 12 May 2007 - 06:52
#3
Posted 13 May 2007 - 16:33
ska forresten lag en tråd for generell prat . vil at den tråden her bare ska vær bilda av glisan vår...
kopierer fra den tidligere tråden og fortsetter her..
vet ikke hvordan det går med lux akslinger, mr vollamo godkjenner ikke spoa lengre sies det? så spørsmåle er om det går ann og få lurt det inn, siden akslinge orginalt er spoa på lux..
visst ikke blir det 3toms heve sett og patrol akslinger kanskje..
må nesten neddom BT og høre hvordan de stiller seg til planene mine.. håper og få tatt turen nedover til uka nå =)
83 hilux: 4" trailmaster, 2,4 td, 35-14x15
82 hilux: sur 2,2diesel,4trinns, mangler platt.
#4
Posted 17 May 2007 - 22:16
vet ikke hvordan det går med lux akslinger, mr vollamo godkjenner ikke spoa lengre sies det? så spørsmåle er om det går ann og få lurt det inn, siden akslinge orginalt er spoa på lux..
visst ikke blir det 3toms heve sett og patrol akslinger kanskje..
må nesten neddom BT og høre hvordan de stiller seg til planene mine.. håper og få tatt turen nedover til uka nå =)
ska visst vær enklere å sett på patrol-akslinga, for kryssan i mellomakslingan ska pass overens... da bli det bare å bytt kryss å spleis aksling dær det passe
litt vel nystarta daihatsuforumet enda ...
tru det tar sæ opp hvis vi e flink te å snakk sammen med andre som du vet kjøre daihatsu men ikke e på sia her
#5
Posted 26 May 2007 - 09:57
#6
Posted 27 May 2007 - 19:45
#7
Posted 07 June 2007 - 21:11
ser vell kanskje ut som at jeg kanskje begynner og dra fram rocky`n jeg og snart, har vært neddom herr vollamo og fått i meg søknader om godkjenning av ombygging.. og pr i dag ser det ut som at jeg kommer til og satse på hilux akslinger..
de 2 mod rocky`ene ser jævlig tøffe ut og..
og den svart så jeg prestere under første runden i vassfjelle =)
Edited by hår ball, 07 June 2007 - 21:12.
83 hilux: 4" trailmaster, 2,4 td, 35-14x15
82 hilux: sur 2,2diesel,4trinns, mangler platt.
#8
Posted 11 June 2007 - 20:33
ser vell kanskje ut som at jeg kanskje begynner og dra fram rocky`n jeg og snart, har vært neddom herr vollamo og fått i meg søknader om godkjenning av ombygging.. og pr i dag ser det ut som at jeg kommer til og satse på hilux akslinger..
de 2 mod rocky`ene ser jævlig tøffe ut og..
og den svart så jeg prestere under første runden i vassfjelle =)
Den svarte presterte bra i granmoen også !! sjekk ut bildene på gærhølet sin side
#9
Posted 24 June 2007 - 21:19
en søknad om spoa og hilux akslinger, og en søknad om patrol akslinger og 3toms heve sett (med papirer)..
samt 33 tommere..
så nå er det bare og smøre seg med tålomodighet og vente på svar på søknadene =) og skall mest sannsynlig hente meg en hilux dele bil i løpe av uka, da har jeg lux og patrol akslinger liggende klare...
83 hilux: 4" trailmaster, 2,4 td, 35-14x15
82 hilux: sur 2,2diesel,4trinns, mangler platt.
#10
Posted 02 July 2007 - 22:13
en søknad om spoa og hilux akslinger, og en søknad om patrol akslinger og 3toms heve sett (med papirer)..
samt 33 tommere..
så nå er det bare og smøre seg med tålomodighet og vente på svar på søknadene =) og skall mest sannsynlig hente meg en hilux dele bil i løpe av uka, da har jeg lux og patrol akslinger liggende klare...
ønsker deg lykke til med søknaden og byggingen
blir det konkurransebygg hvis søknaden ikke går igjennom ?
#11
Posted 02 July 2007 - 22:33
blir det konkurransebygg hvis søknaden ikke går igjennom ?
blir ikke noe konkurranse bil nei, har jo en bensin rocky og,, spoa,35,org aksler..
ser bilde av den under bilde topic`n! den blir mest sannsynlig løps rigga, men pr i dag har jeg alt for mye og tenke på
men ja, wollamo ringte meg hær i forige uke... 32 tommera gikk fin fint,bodylift = ikke aktuellt pga manglede dokumentasjon, men hilux akslinger og spoa virka det som var en mulighet for, skulle få et skriftlig svar i posten, så nå sitter jeg i bunn å grunn bare og tripper i spenning..
var jo i lillehammer og henta meg en lux i hælga, som akslinger osv blir tatt i fra =)
var innom din bil og bestillte opp 2 nye kanaler og... 600 kr stk, ikke no og si på pris`n spørr du meg, men derimot, indre del av kanalen kosta 1800kr pr stk, så det knekker jeg opp selv, om den er pill røtti!
83 hilux: 4" trailmaster, 2,4 td, 35-14x15
82 hilux: sur 2,2diesel,4trinns, mangler platt.
#12
Posted 03 July 2007 - 21:48
ok. bare si fra hvis det er noe du trenger som jeg kan finne på å ha eller hjelpe til med
blir forresten kjøring og grilling i kjørefeltet til utkanten på lørdag ! jeg skal dit med zuki`n,og jeg vet det blir fleresom kommer for å kjøre litt ekstra tøffe løyper ta med deg bensiner`n og kom da vel
#13
Posted 04 July 2007 - 20:03
bensinern til hårball må nok stå en stund. noen jævler har skjært istykker ene dekke t,og vi har ikke rukket å få bur i den enda. greit å ha sikkerhetsutstyret iorden før man prøver iallefall. . men den kommer da oppi løypene etterhvert.
#14
Posted 06 July 2007 - 22:03
du kan jo ta han me dæ i patrolen Mikke bli kjøring for aille 4x4 som vil oppi der i mårra
#15
Posted 06 July 2007 - 22:11
#16
Posted 09 August 2007 - 14:51
Det kreves dokumentasjon fra fabrikant eller uavhengig laboratorium som viser at kjøretøyet er testet etter karroseriet er hevet fra ramma (bodylif)
når det gjelder skifte til andre dekk og delger så er det kjøretøyforskriften §13 som gjelder.
endringer av rulleomkretsen kan ikke variere med enn +/- 5% og bilens sporviddeendring må ikke overstride 15mm. Endringer utover dette må dokumenteres av fabrikant eller et uavhengig øabarotorium. Dekk dimensjonen 32x12,5-15 er innenfor +/- 5% av toyota hilux akslenes orginale dekkdimensjon, men felgene må også ha innpress som ligger innenfor toleranseområdet for sporvidden..
vi forutsetter at styrestagets vinkel forblir tilnærmet likt som orginalt etter ombygging.
akslingene fra toyota hilux har høyere akselsvekter og dimensjonering anses som tilstrekkelig. innfestningen av akslingene må utføres fagmessig, og må ha minst ha lik styrke som orginalt.
Dimensjonering av bremser anses også som tilstrekkelig.det må uansett påses at hovedsylinder har egnet dimensjoner i forhold til hjulsylindrene og at blokkeringsrekkefølgen opprettholdes
så sto det uintresangt som ikke er værdt og skrive ned =)
Så nå er det bare og begynne å bygge om...
Eneste som var tabu, var bodylift, så lenge jeg får hilux akslinga og 32 i korte så er jeg knall fornøyd, og med spoa er det ikke nødvendig med body lift...
83 hilux: 4" trailmaster, 2,4 td, 35-14x15
82 hilux: sur 2,2diesel,4trinns, mangler platt.
#17
Posted 09 August 2007 - 19:57
så sto det uintresangt som ikke er værdt og skrive ned =)
Så nå er det bare og begynne å bygge om...
Eneste som var tabu, var bodylift, så lenge jeg får hilux akslinga og 32 i korte så er jeg knall fornøyd, og med spoa er det ikke nødvendig med body lift...
gratulerer med tillatelsen da og lykke til videre med byggingen
#18
Posted 04 December 2007 - 20:52
sveiser sperre i vinter bli knall d!!
#19
Posted 05 December 2007 - 00:01
sveiser sperre i vinter bli knall d!!
jeg dro nedover for og vise (tryne), og snakka med einar wollamo personlig, han var ikke sepsiellt behjelpelig akkurat i det tidsromme jeg var der, da di dreiv og styra med kufanger godkjenninga som værst, så jeg fikk med meg et ark ang søknad om ombygging..
hvor du sånn rent generelt bare forklarer i grovetrekk hva og hvilke bil type® du plukker deler fra osv osv..
Jeg skrev selv 84 hilux med regg nr osv, samt at jeg søkte om 33 tommere på 10 toms felger..og kun for og prøve så skreiv jeg body lift i tillegg..
og svare har jeg skreve tidligere, både 33 og bodylift var uaktuellt, men 32, 12,5 -15 skulle han godkjenne..
byggværket mitt er langt fra færdig gitt.. har fått sveisa om brakketene på bakakslingen, og fått fiksa styring osv. mangler og få mekka sammen noe mellom akslinger, litt i tvil om hvordan jeg skall gjøre det der ennå..
Og før godkjenninga skall jeg ha meg en god del timer med rust sveising... vurderer og plukke ned hele driiiten og få det sandblåst og galvanisert, værtfall ramma...
Så jeg har ikke satt meg noe mål på og bli færdig før neste vinter... sliter litt med og ha plass til alle bilene og skjønner du så jeg setter bort rockyen inntill videre, mest sannsynlig til over vinteren... da skall (gatebilen(for di som luere, så er det en escort rs turbo, ombyggd til 2,0 + datasprut++) ut, samt at jeg selger sierra`en, og blir sittende igjen med hiluxen, rocky`en og gatebilen (bare)
atpåtil har jeg jo en rocky delebil som skall hugges...
Så jeg har sett for meg det, at rockyen blir stående til jeg har fått ferdig noe av det andre først...
første bud er og få luxen på veien når års avgifta kommer, selge sierra`en, få henta hjem dele rockyen og hugge den, få lakka opp rs turboen, også kan jeg begynne på grom vogna... noen som er arbeids ledige?
med det samme.. delebil`n min har orginal daihatsu diffbrems, my liker enn sveisa sperr..
Edited by hår ball, 05 December 2007 - 00:05.
83 hilux: 4" trailmaster, 2,4 td, 35-14x15
82 hilux: sur 2,2diesel,4trinns, mangler platt.
#20
Posted 21 June 2009 - 10:01
http://pirate4x4.no/...ead.php?t=25739
Støtt en god sak og glem litt "kriging" mellom forum. Vinner dere kan dere lett få solgt bilen igjen.