
Nedregistrering av F-250 1999-
#1
Posted 12 May 2007 - 16:20
#2
Posted 12 May 2007 - 20:56
Du må vel uansett ha papirer fra importøren, så du kan jo ringe de og spørre. Hvis ikke de kan hjelpe deg, så blir det veldig vanskelig.
#3
Posted 13 May 2007 - 16:14
#4
Posted 14 May 2007 - 09:31
Ikke at det hjelper deg så mye, men jeg kjørte forbi en F-250 med det nye karosseriet (99+) med grønne skilter i helga.

#5
Posted 18 May 2007 - 15:43
Kjenner en som har grønne skilt på 99 med liten hytte, fikk papirer fra Ford.
#6
Posted 20 May 2007 - 09:54

#7
Posted 23 June 2007 - 15:55
Hjelpefjærene bak må fjernes og bilen vises hos Biltilsynet.
Er litt på tynn is her. Hjelpefjæreren er det de nederste kort, tykke fjærene eller ?

Noen som har gjort denne jobben ?
#9
Posted 23 June 2007 - 20:48
Hjelpefjærene bak må fjernes og bilen vises hos Biltilsynet.
Er litt på tynn is her. Hjelpefjæreren er det de nederste kort, tykke fjærene eller ?

Noen som har gjort denne jobben ?
Hei! vet du hvilken nyttelast du da får på bilen, samt tillat hengervekt?
#10
Posted 24 June 2007 - 00:04
Nyttelasten vil nok gå ned, men tilhengervekten blir den sansynligvis den samme som den er nå. Eg nedregga min Tahoe, og eg har fortsatt lov tiul å trekke 3500kg

#11
Posted 24 June 2007 - 00:52

Du hadde ikke lov å trekke 3500 kg før nedregg; C1E tillater ikke tyngre henger enn egenvekta på bilen. Men nå som han e nedregga kan du trekke 3500 kg, siden den begrensninga ikke gjelder for BE..

#12
Posted 24 June 2007 - 07:46

Takk for svaret. Jeg har ikke bilen tilgjengelig her og kan se på det, men er dette en ren skrujobb eller trenger jeg noen nye deler ( klemmer rundt fjærene , fester etc ? )
Nyttelasten vil gå ned. Tillatt totalvekt etter nedreg blir 3490 kg. Nå er den 3991 kg.
Bilen har egenvekt på 3125 m/fører. D.v.s at nyttelasten reduseres fra 866 kg til 365 kg.
Min motivasjon for nedregistreingen å kunne trekke tung tilhenger med førerkort BE.
#13
Posted 24 June 2007 - 09:43
Hjelpefjærene bak må fjernes og bilen vises hos Biltilsynet.
Er litt på tynn is her. Hjelpefjæreren er det de nederste kort, tykke fjærene eller ?

Noen som har gjort denne jobben ?
Hei! Kunne du opplyse hvem hos Ford du var i kontakt med, for å få disse papirene til ned reg.? event. tlf?
Vurderer å gjøre det samme med tillsv. bil.
#14
Posted 24 June 2007 - 10:10
Vurderer å gjøre det samme med tillsv. bil.
Jeg var i kontakt med Finn B. Eriksen
Tlf: 22682260
Tlf dir: 22083269
Mobil: 91177333
Fax:22192204
mail: fberiksen@usford.com
#15
Posted 24 June 2007 - 10:24
Tlf: 22682260
Tlf dir: 22083269
Mobil: 91177333
Fax:22192204
mail: fberiksen@usford.com
Tusen takk for svar,hører med han i morgen.
#16
Posted 27 June 2007 - 11:23
#17
Posted 05 July 2007 - 11:16

Har omsider fått sjekket bilen min. Jeg har ikke den typen hjelpefjær som du beskriver. Det er 4 vanlige bladfjærer. Under dem ligger en kort kraftig fjær som er ca dobbelt så tykk og halvparten så lang som den lengste vanlige fjæra. Er dette hjelpefjæra ?
#18
Posted 20 July 2007 - 16:47
Jeg har en 2003 med fem seter, må bakseter fjernes ved nedregging ?
FordPower
No smoke No POWER, No Power no FUN, No fun no LIFE
#19
Posted 30 July 2007 - 19:07
Ut fra nypris så er jo en 2003 mod verd et sted mellom 500000 og en mill !

Flere synspunkter i saken ????
#20
Posted 30 July 2007 - 19:20
FordPower
No smoke No POWER, No Power no FUN, No fun no LIFE