Gå til innhold



Foto

Nedregistrering av F-250 1999-


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
32 replies to this topic

#1 RRC

RRC

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 31 Innlegg:

Posted 12 May 2007 - 16:20

Lurte på om det er noen på forumet som har nedregistrert en F-250 1999.mod eller nyere. Har lest at det skal være mulig, men er det det ?. Vet om en 1995 mod som ble nedreg. til varebil kl.1 uten noen fysiske forandringer, men vet ikke hvordan stiller seg med de nyere modellene ?

#2 bucholzi

bucholzi

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 479 Innlegg:

Posted 12 May 2007 - 20:56

QUOTE(RRC @ 12 May 2007, 16:20) <{POST_SNAPBACK}>
Lurte på om det er noen på forumet som har nedregistrert en F-250 1999.mod eller nyere. Har lest at det skal være mulig, men er det det ?. Vet om en 1995 mod som ble nedreg. til varebil kl.1 uten noen fysiske forandringer, men vet ikke hvordan stiller seg med de nyere modellene ?


Du må vel uansett ha papirer fra importøren, så du kan jo ringe de og spørre. Hvis ikke de kan hjelpe deg, så blir det veldig vanskelig.

#3 RRC

RRC

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 31 Innlegg:

Posted 13 May 2007 - 16:14

Er klar over det. Lurte bare på om det var noen her som hadde "gått opp løypa" og hadde noen erfaringer å dele


QUOTE(bucholzi @ 12 May 2007, 20:56) <{POST_SNAPBACK}>
Du må vel uansett ha papirer fra importøren, så du kan jo ringe de og spørre. Hvis ikke de kan hjelpe deg, så blir det veldig vanskelig.


#4 keltic

keltic

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 81 Innlegg:

Posted 14 May 2007 - 09:31

QUOTE(RRC @ 13 May 2007, 16:14) <{POST_SNAPBACK}>
Er klar over det. Lurte bare på om det var noen her som hadde "gått opp løypa" og hadde noen erfaringer å dele


Ikke at det hjelper deg så mye, men jeg kjørte forbi en F-250 med det nye karosseriet (99+) med grønne skilter i helga.
IPB Image

#5 Nitteberg

Nitteberg

    Rocker!

  • Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1516 Innlegg:

Posted 18 May 2007 - 15:43

QUOTE(keltic @ 14 May 2007, 09:31) <{POST_SNAPBACK}>
Ikke at det hjelper deg så mye, men jeg kjørte forbi en F-250 med det nye karosseriet (99+) med grønne skilter i helga.


Kjenner en som har grønne skilt på 99 med liten hytte, fikk papirer fra Ford.

#6 RRC

RRC

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 31 Innlegg:

Posted 20 May 2007 - 09:54

Det høres bra smile.gif ut. Vet du hvilken tilhengervekt den har i vognkortet ?

QUOTE(Nitteberg @ 18 May 2007, 15:43) <{POST_SNAPBACK}>
Kjenner en som har grønne skilt på 99 med liten hytte, fikk papirer fra Ford.


#7 RRC

RRC

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 31 Innlegg:

Posted 23 June 2007 - 15:55

Nå har jeg fått papier fra Ford for nedregistrering. Kostet 1800,-
Hjelpefjærene bak må fjernes og bilen vises hos Biltilsynet.

Er litt på tynn is her. Hjelpefjæreren er det de nederste kort, tykke fjærene eller ? blink.gif

Noen som har gjort denne jobben ?

#8 Jasper

Jasper

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 3 Innlegg:

Posted 23 June 2007 - 18:24

Det er det øverste som står i bue opp som skar butte i to brakketter i ramma. en på hver ende av bladet. kun ett blad på hver side.

Hj_lpefj_r.JPG

#9 1987 MB 300 GD Turbo

1987 MB 300 GD Turbo

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 105 Innlegg:

Posted 23 June 2007 - 20:48

QUOTE(RRC @ 23 Jun 2007, 16:55) <{POST_SNAPBACK}>
Nå har jeg fått papier fra Ford for nedregistrering. Kostet 1800,-
Hjelpefjærene bak må fjernes og bilen vises hos Biltilsynet.

Er litt på tynn is her. Hjelpefjæreren er det de nederste kort, tykke fjærene eller ? blink.gif

Noen som har gjort denne jobben ?

Hei! vet du hvilken nyttelast du da får på bilen, samt tillat hengervekt?
Axsor

#10 Jeeps

Jeeps

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5440 Innlegg:

Posted 24 June 2007 - 00:04

QUOTE(1987 MB 300 GD Turbo @ 23 Jun 2007, 20:48) <{POST_SNAPBACK}>
Hei! vet du hvilken nyttelast du da får på bilen, samt tillat hengervekt?



Nyttelasten vil nok gå ned, men tilhengervekten blir den sansynligvis den samme som den er nå. Eg nedregga min Tahoe, og eg har fortsatt lov tiul å trekke 3500kg biggrin.gif
Er lykkelig eigar av en bensinslukande Tahoe!

#11 bucholzi

bucholzi

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 479 Innlegg:

Posted 24 June 2007 - 00:52

QUOTE(Jeeps @ 24 Jun 2007, 00:04) <{POST_SNAPBACK}>
Nyttelasten vil nok gå ned, men tilhengervekten blir den sansynligvis den samme som den er nå. Eg nedregga min Tahoe, og eg har fortsatt lov tiul å trekke 3500kg biggrin.gif


Du hadde ikke lov å trekke 3500 kg før nedregg; C1E tillater ikke tyngre henger enn egenvekta på bilen. Men nå som han e nedregga kan du trekke 3500 kg, siden den begrensninga ikke gjelder for BE.. shiftyninja.gif

#12 RRC

RRC

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 31 Innlegg:

Posted 24 June 2007 - 07:46

QUOTE(Jasper @ 23 Jun 2007, 18:24) <{POST_SNAPBACK}>
Det er det øverste som står i bue opp som skar butte i to brakketter i ramma. en på hver ende av bladet. kun ett blad på hver side.

Hj_lpefj_r.JPG


Takk for svaret. Jeg har ikke bilen tilgjengelig her og kan se på det, men er dette en ren skrujobb eller trenger jeg noen nye deler ( klemmer rundt fjærene , fester etc ? )

QUOTE(1987 MB 300 GD Turbo @ 23 Jun 2007, 20:48) <{POST_SNAPBACK}>
Hei! vet du hvilken nyttelast du da får på bilen, samt tillat hengervekt?


Nyttelasten vil gå ned. Tillatt totalvekt etter nedreg blir 3490 kg. Nå er den 3991 kg.
Bilen har egenvekt på 3125 m/fører. D.v.s at nyttelasten reduseres fra 866 kg til 365 kg.
Min motivasjon for nedregistreingen å kunne trekke tung tilhenger med førerkort BE.

#13 1987 MB 300 GD Turbo

1987 MB 300 GD Turbo

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 105 Innlegg:

Posted 24 June 2007 - 09:43

QUOTE(RRC @ 23 Jun 2007, 16:55) <{POST_SNAPBACK}>
Nå har jeg fått papier fra Ford for nedregistrering. Kostet 1800,-
Hjelpefjærene bak må fjernes og bilen vises hos Biltilsynet.

Er litt på tynn is her. Hjelpefjæreren er det de nederste kort, tykke fjærene eller ? blink.gif

Noen som har gjort denne jobben ?

Hei! Kunne du opplyse hvem hos Ford du var i kontakt med, for å få disse papirene til ned reg.? event. tlf?
Vurderer å gjøre det samme med tillsv. bil.
Axsor

#14 RRC

RRC

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 31 Innlegg:

Posted 24 June 2007 - 10:10

QUOTE(1987 MB 300 GD Turbo @ 24 Jun 2007, 09:43) <{POST_SNAPBACK}>
Hei! Kunne du opplyse hvem hos Ford du var i kontakt med, for å få disse papirene til ned reg.? event. tlf?
Vurderer å gjøre det samme med tillsv. bil.


Jeg var i kontakt med Finn B. Eriksen

Tlf: 22682260
Tlf dir: 22083269
Mobil: 91177333
Fax:22192204

mail: fberiksen@usford.com

#15 1987 MB 300 GD Turbo

1987 MB 300 GD Turbo

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 105 Innlegg:

Posted 24 June 2007 - 10:24

QUOTE(RRC @ 24 Jun 2007, 11:10) <{POST_SNAPBACK}>
Jeg var i kontakt med Finn B. Eriksen

Tlf: 22682260
Tlf dir: 22083269
Mobil: 91177333
Fax:22192204

mail: fberiksen@usford.com

Tusen takk for svar,hører med han i morgen.
Axsor

#16 aeomholt

aeomholt

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2490 Innlegg:

Posted 27 June 2007 - 11:23

Var eriksen jeg å snakka med når jeg fikk papirer til min E350 for nedreg. Men de har tydligvis blitt dyrere siden sist for jeg betalte 1000+mva
Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan.

#17 RRC

RRC

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 31 Innlegg:

Posted 05 July 2007 - 11:16

QUOTE(Jasper @ 23 Jun 2007, 18:24) <{POST_SNAPBACK}>
Det er det øverste som står i bue opp som skar butte i to brakketter i ramma. en på hver ende av bladet. kun ett blad på hver side.

Hj_lpefj_r.JPG


Har omsider fått sjekket bilen min. Jeg har ikke den typen hjelpefjær som du beskriver. Det er 4 vanlige bladfjærer. Under dem ligger en kort kraftig fjær som er ca dobbelt så tykk og halvparten så lang som den lengste vanlige fjæra. Er dette hjelpefjæra ?

#18 FordPower

FordPower

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 93 Innlegg:

Posted 20 July 2007 - 16:47

Hva skjer med kravet om hastighetsbegrenser ved nedregging ?, og hva sjer med mine bakseter ?.
Jeg har en 2003 med fem seter, må bakseter fjernes ved nedregging ?

FordPower
FordPower

No smoke No POWER, No Power no FUN, No fun no LIFE

#19 YRO

YRO

    YRO

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 601 Innlegg:

Posted 30 July 2007 - 19:07

Hva med markedsverdien etter en slik nedregistrering , ny 5 seter picup koster i dag 1500 000.-
Ut fra nypris så er jo en 2003 mod verd et sted mellom 500000 og en mill ! devil.gif Kanskje noe korttenkt å nedreg.
Flere synspunkter i saken ????

#20 FordPower

FordPower

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 93 Innlegg:

Posted 30 July 2007 - 19:20

Nei det er jeg da helt enig i, for dette med 5 seter er jo tross alt et STORT pluss.


FordPower
FordPower

No smoke No POWER, No Power no FUN, No fun no LIFE