Gå til innhold



Foto

frontera 2.0l bensin


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
4 replies to this topic

#1 nacken

nacken

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 5 Innlegg:

Posted 14 May 2007 - 16:47

hei! vurderer å kjøpe meg frontera m\hardtop 1996mod.
lurte på om det er noe ha:P
noen som har peiling på drivstoff forbruk på disse samt. erfaringer med bensinmotorene? problemer etc.

#2 kaiat

kaiat

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 50 Innlegg:

Posted 14 May 2007 - 18:51

Denne motoren er vel gode gamle C20NE om jeg ikke tar feil. Skal visst være den beste motoren Opel har lagd sies det. wink.gif Driftsikker og robust vanligvis, men kommer jo litt an på hvilket stell den har fått og lignende. Hadde en slik motor i en Astra jeg hadde, og det var ikke noe tull med den.

Hva forbruket ligger på, vet jeg ikke. Astraen min lå på 0,6, men det kan ikke du forvente med en Frontera. Høyere vekt, luftmotstand som en låvedør og 4WD gjør jo sitt. Tipper rundt literen, litt i underkant kanskje.

#3 annelie

annelie

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 113 Innlegg:

Posted 15 May 2007 - 11:04

Jeg har en Frontera -97 med 2,5 liter diesel turbo, ikke helt sammenligningsbar men kanskje ledende? Dieselen min bruker ca 0,8-0,9 mer mil blandet. Men da er det jo en større motor. Med firehjulstrekken i noe mere. Har ikke målt eksakte men det er der en plass.

Søkte på nett en gang og fant info om en bil med 2,2 liter motor. Den brukte omtrent like mye som min.
Hilsen Annelie
Kjærlighet ved første øyekast. Opel Frontera 2,5 TDS 1997!
Sida mi knuten.com
IPB Image

#4 runem

runem

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 29 Innlegg:

Posted 19 May 2007 - 00:15

Kjøpte akkurat Frontera 2.0L Sport, på langkjøring (mye gassen i bånn) samt en go del terreng kjøring brukte den 1.15 på mila. Tipper jeg får den under literen på vanlig kjøring.
Kjempegod bil å kjøre, er veldig fornøyd med min
Opel Frontera 2.0L Sport 1996mod

#5 annelie

annelie

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 113 Innlegg:

Posted 26 May 2007 - 00:08

QUOTE(runem @ 19 May 2007, 00:15) <{POST_SNAPBACK}>
Kjempegod bil å kjøre


Ja, visst er de kjempegode. Uslåelig på langturer. Kjenner nesten ikke milene passere. Blir ikke trøtt av kjøringa i det hele tatt! biggrin.gif Og vennene mine storkoser seg i høgre setet. biggrin.gif Fjøringa er kanon, og motoren sparker fra skikkelig. biggrin.gif
Hilsen Annelie
Kjærlighet ved første øyekast. Opel Frontera 2,5 TDS 1997!
Sida mi knuten.com
IPB Image