Gå til innhold



Foto

Sota vinduer


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
23 replies to this topic

#1 mhjo

mhjo

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 401 Innlegg:

Posted 27 May 2007 - 20:09

Ser at noen av mine "kollegaer" har sotede vinduer bak og på sidevinduer. Kunne også tenke meg å få det på min, med tanke på kjøligere kupe om sommeren og redusere innsyn i bagaerommet om kvelden.

Kan man gjøre dette selv eller er det firmaer som gjør det. I tilfelle, hvem og hva koster det?
Jeep Cherokee XJ Country 1996, 4.0l - Mods: Dynomax VT eksos, Magna flow sports cat, 63mm TB m. spacer, K/N filter, Ford 5.0 dyser, MSD coil.

#2 grizzly

grizzly

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 238 Innlegg:

Posted 27 May 2007 - 20:31

Kostnad kommer an på kvalitet på film og på hvem som skal gjøre dette.
Har gjort dette selv på mine biler på et par har jeg brukt Biltema film ( fungerer helt greit ) på min siste bil brukte jeg proff film ble veldig bra.
Er litt knotete å få bra uten bobler mm men jeg er fornøyd med resultatet mitt. whistle.gif
Lykke til tongue.gif
Land Rover 90

#3 HKAKH

HKAKH

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 371 Innlegg:

Posted 27 May 2007 - 21:20

Har en bakrute som er orginal "sotet" med speil efekt alla solbriller...
Henrik Hvalbye 92221972
henrik.hvalbye@gmail.com
"Three sides to every story. Yours, mine, and the truth!"

#4 mhjo

mhjo

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 401 Innlegg:

Posted 28 May 2007 - 10:51

QUOTE(grizzly @ 27 May 2007, 20:31) <{POST_SNAPBACK}>
Kostnad kommer an på kvalitet på film og på hvem som skal gjøre dette.
Har gjort dette selv på mine biler på et par har jeg brukt Biltema film ( fungerer helt greit ) på min siste bil brukte jeg proff film ble veldig bra.
Er litt knotete å få bra uten bobler mm men jeg er fornøyd med resultatet mitt. whistle.gif
Lykke til tongue.gif


Hvor fikk du tak i "proff film" ?
Jeep Cherokee XJ Country 1996, 4.0l - Mods: Dynomax VT eksos, Magna flow sports cat, 63mm TB m. spacer, K/N filter, Ford 5.0 dyser, MSD coil.

#5 torfinn

torfinn

    4x4-Høvding

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2061 Innlegg:

Posted 28 May 2007 - 13:49

Et tips for å unngå bobler. lag noe zalo-vann og ha det på ei sprayflaske. Dusj vinduet og legg på filmen. Det går da glatt å dra ut bobler. Filmen vil likevel feste seg når zalovannet tørker.

Torfinn

#6 mhjo

mhjo

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 401 Innlegg:

Posted 28 May 2007 - 15:33

QUOTE(torfinn @ 28 May 2007, 13:49) <{POST_SNAPBACK}>
Et tips for å unngå bobler. lag noe zalo-vann og ha det på ei sprayflaske. Dusj vinduet og legg på filmen. Det går da glatt å dra ut bobler. Filmen vil likevel feste seg når zalovannet tørker.

Torfinn



Det er jo et bra tips, men jeg vet fremdeles ikke hovor jeg får tak i film, eller om noen kan gjøre det for meg....
Jeep Cherokee XJ Country 1996, 4.0l - Mods: Dynomax VT eksos, Magna flow sports cat, 63mm TB m. spacer, K/N filter, Ford 5.0 dyser, MSD coil.

#7 ZTerje

ZTerje

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 522 Innlegg:

Posted 28 May 2007 - 19:43

Solar plexius
Terje
93 Cherokee XJ 4.0 HO LTD

#8 MiniMartin

MiniMartin

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 81 Innlegg:

Posted 28 May 2007 - 20:01

for å kjøpe 3m sol film, "som proffene" må man mvære autorisert fra 3m for å kjøpe filmen,
eventuelt kan også reklamebyråer handle inn dette.

På en vanelig stasjonsvogn, eks. A6, passat osv, vil kost prisen på 3m filmen være ca. Kr. 3000,-
monteringen vil da komme i tilegg.

Minner da også om at det ikke er lov å sote vinduene foran. Skal dette godkjennes må det være slik fra fabrikken. (det blir da ikke brukt film)
Bruksbilen:
IPB Image
og her "Go Bilen"

#9 mhjo

mhjo

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 401 Innlegg:

Posted 28 May 2007 - 20:17

Hmmm... hadde vel tenkt med noe rimeligere.... Andre forslag?


Tittet på Solarplexus, men det er jo plater. Hva skjer nå man skal sveive ned sideviduer bak?
Jeep Cherokee XJ Country 1996, 4.0l - Mods: Dynomax VT eksos, Magna flow sports cat, 63mm TB m. spacer, K/N filter, Ford 5.0 dyser, MSD coil.

#10 ZTerje

ZTerje

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 522 Innlegg:

Posted 28 May 2007 - 20:30

QUOTE(mhjo @ 28 May 2007, 20:17) <{POST_SNAPBACK}>
Hmmm... hadde vel tenkt med noe rimeligere.... Andre forslag?
Tittet på Solarplexus, men det er jo plater. Hva skjer nå man skal sveive ned sideviduer bak?


Tror ikke nedsveiving av ruter er noe spesielt gunstig nei.
Terje
93 Cherokee XJ 4.0 HO LTD

#11 grizzly

grizzly

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 238 Innlegg:

Posted 28 May 2007 - 21:15

QUOTE(torfinn @ 28 May 2007, 13:49) <{POST_SNAPBACK}>
Et tips for å unngå bobler. lag noe zalo-vann og ha det på ei sprayflaske. Dusj vinduet og legg på filmen. Det går da glatt å dra ut bobler. Filmen vil likevel feste seg når zalovannet tørker.


Ja vet dette og bruker også dette whistle.gif men det kan vært litt vanskelig fordi og ikkeminst å få kuttet det fint langs kantene. rofl.gif

Resultatet mitt ble bra det biggrin.gif

Lykke til
Land Rover 90

#12 zj 93 ltd

zj 93 ltd

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 88 Innlegg:

Posted 02 June 2007 - 08:44

QUOTE(mhjo @ 28 May 2007, 20:17) <{POST_SNAPBACK}>
Hmmm... hadde vel tenkt med noe rimeligere.... Andre forslag?
Tittet på Solarplexus, men det er jo plater. Hva skjer nå man skal sveive ned sideviduer bak?




hei du jeg har liggende org vinduer til bakdørene i mørke som du kan få kjøpt for en billig penge ,, er du int , så ta kontakt på 48198296 . kan sende hvis nøvendig
if it don`t runs crome it

#13 Joffar

Joffar

    Nytt medlem

  • Medlem
  • Pip
  • 4 Innlegg:

Posted 02 June 2007 - 09:07

QUOTE(MiniMartin @ 28 May 2007, 21:01) <{POST_SNAPBACK}>
for å kjøpe 3m sol film, "som proffene" må man mvære autorisert fra 3m for å kjøpe filmen,
eventuelt kan også reklamebyråer handle inn dette.

På en vanelig stasjonsvogn, eks. A6, passat osv, vil kost prisen på 3m filmen være ca. Kr. 3000,-
monteringen vil da komme i tilegg.

Minner da også om at det ikke er lov å sote vinduene foran. Skal dette godkjennes må det være slik fra fabrikken. (det blir da ikke brukt film)


Hmm... trodde det var lov med sotede ruter fram, hvis de ikke var for mørke jeg..
Jeg har fått sotet alle rutene mine hos et firma for ca 6 lapper inkludert sideruter fram, men de er litt lysere enn bak. Fikk 3 års garanti mot riper og du ser ikke at det er film som er brukt..

#14 mhjo

mhjo

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 401 Innlegg:

Posted 02 June 2007 - 18:51

QUOTE(Joffar @ 2 Jun 2007, 09:07) <{POST_SNAPBACK}>
Hmm... trodde det var lov med sotede ruter fram, hvis de ikke var for mørke jeg..
Jeg har fått sotet alle rutene mine hos et firma for ca 6 lapper inkludert sideruter fram, men de er litt lysere enn bak. Fikk 3 års garanti mot riper og du ser ikke at det er film som er brukt..



Rutene på sidene (forseter) er det ikke lov å mørklegge. Du BLIR tatt og får heftig bot.
Jeep Cherokee XJ Country 1996, 4.0l - Mods: Dynomax VT eksos, Magna flow sports cat, 63mm TB m. spacer, K/N filter, Ford 5.0 dyser, MSD coil.

#15 kilgore68

kilgore68

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 133 Innlegg:

Posted 02 June 2007 - 21:24

Jeg kjöpte ferdig tilpasset solfilm, til min cherokee på [url=http://http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Jeep-Cherokee-4-Door-88-96-PreCut-Complete-Tint-Precut_W0QQcmdZViewItemQQcategoryZ63689QQihZ006QQitemZ160123158834QQrdZ1QQsspage
nameZWDVW]

#16 svk

svk

    offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3980 Innlegg:

Posted 02 June 2007 - 21:24

QUOTE(mhjo @ 2 Jun 2007, 18:51) <{POST_SNAPBACK}>
Rutene på sidene (forseter) er det ikke lov å mørklegge. Du BLIR tatt og får heftig bot.



mørklegging er ikke lov..

men svak toning er greit
HAR LYSTPÅ SKIKKELIG 4X4 IGJEN....

#17 kilgore68

kilgore68

    Offroader

  • Medlem
  • PipPipPip
  • 133 Innlegg:

Posted 02 June 2007 - 21:25

Sök på tint film på ebay.com

#18 ZTerje

ZTerje

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 522 Innlegg:

Posted 03 June 2007 - 12:02

Fremste vinu på hver side er ikke lov å mørklegge.
Så for oss som har 1996 eller eldre, så har vi faktisk muligheten til å sote sidevindu foran, men ikke det lille hjørnevinduet til speilet.
Terje
93 Cherokee XJ 4.0 HO LTD

#19 MiniMartin

MiniMartin

    Offroad-wannabe

  • Medlem
  • PipPip
  • 81 Innlegg:

Posted 03 June 2007 - 19:30

QUOTE(kilgore68 @ 2 Jun 2007, 21:25) <{POST_SNAPBACK}>
Sök på tint film på ebay.com



har også hørt noe med de 3 fremste ruten men trodde ikke det var et unntak selv om vi har et lite vindu å telle med... blink.gif
Bruksbilen:
IPB Image
og her "Go Bilen"

#20 Coltaine

Coltaine

    Grand offroader

  • Medlem
  • PipPipPipPip
  • 679 Innlegg:

Posted 03 June 2007 - 22:52

QUOTE(MiniMartin @ 3 Jun 2007, 19:30) <{POST_SNAPBACK}>
har også hørt noe med de 3 fremste ruten men trodde ikke det var et unntak selv om vi har et lite vindu å telle med... blink.gif


Om man har speil som er forran de små trekantede vinduene så kan du sote helt på sidevinduene framme og. Men om speilene er bak de små trekantede vinduene er det ikke lov.